Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

A TikTok generáció megértése

MEGOSZTÁS

Egy olyan korban, amikor az átlagos emberi figyelem rövidebb, mint egy aranyhalé, és mindössze nyolc másodpercig tart, a tartalomkészítés világa szeizmikus változáson ment keresztül. Az olyan platformok, mint a TikTok, nem csupán kihasználják ezt a trendet, hanem újradefiniálták a médiafogyasztás módjait is.

A TikTok gyors felemelkedése a közösségi média sztratoszférájába kitörölhetetlen nyomot hagyott a mai digitális bennszülöttek pszichéjében. Különösen a Z-generáció és az ezredfordulósok találják magukat a rövid formátumú tartalmak magával ragadó világában, ahol minden egyes mozdulat példátlan módon alakítja gondolataikat és felfogásukat.

A TikTok generáció megértése
A mai digitális korban a TikTok Elme jelenség felemelkedése világszerte milliók figyelmét keltette fel. A „TikTok Elme” kifejezés a TikTok népszerű közösségi médiaplatformon megjelenő rövid, magával ragadó tartalmaknak való folyamatos kitettség hatására utal, és arra, hogy ez hogyan befolyásolja a kognitív folyamatokat és a viselkedési mintákat (Fotó: Unsplash+)

Lépjünk be a „TikTok Elme” korszakába: ez a jelenség a platform algoritmus- vezérelt ajánlásai és vírusos trendjei által formált kollektív gondolkodásmódot foglalja magába. A TikTokon fogyasztott tartalom a táncos kihívásoktól a komikus jelenetekig túlmutat a puszta szórakoztatáson, és beszivárog a „generációs tudat” szövetébe. Miközben ennek a digitális paradigmaváltásnak a következményeit vizsgáljuk, kénytelenek vagyunk feltárni, hogyan határozza meg újra a TikTok Elme nemcsak az egyéni preferenciákat, hanem a társadalmi normákat és értékeket is. Tartsanak velünk egy utazásra, hogy boncolgassuk a Z-generáció és az ezredfordulósok kulturális próbakövei által gyakorolt befolyás rétegeit.

A TikTok Elme jelenség megértése

A mai digitális korban a TikTok Elme jelenség felemelkedése világszerte milliók figyelmét keltette fel. A „TikTok Elme” kifejezés a TikTok népszerű közösségi médiaplatformon megjelenő rövid, magával ragadó tartalmaknak való folyamatos kitettség hatására utal, és arra, hogy ez hogyan befolyásolja a kognitív folyamatokat és a viselkedési mintákat. Merüljünk el ennek a lenyűgöző jelenségnek a rejtelmeiben.

A TikTok varázsa a falatnyi tartalomban rejlik, mely pillanatok alatt magával ragadja a nézőket. A hagyományos médiafogyasztással ellentétben, ahol a hosszú cikkek vagy videók a jellemzőek, a TikTok gyorsan emészthető részleteket kínál, melyek a rövid ideig tartó figyelmet szolgálják. Ez a tartalomfogyasztásban bekövetkezett változás jelentős változásokat eredményezett az egyének információfeldolgozási módjában. A TikTok gyors tempójú jellegével

a felhasználók hozzászoktak a rapid tartalomszolgáltatáshoz, ami megváltoztatja a figyelmi időt és az információmegőrzési képességet.

Ennek eredményeképpen a „TikTok Elme” jelenség egy olyan társadalmat tükröz, mely azonnali kielégülésre és könnyen fogyasztható tartalomra vágyik.

Algoritmikus befolyás

A TikTok Elme jelenség központi eleme a platform algoritmikus képessége a felhasználók számára személyre szabott tartalombetöltések összeállításában. A TikTok algoritmusa elemzi a felhasználók viselkedését és preferenciáit, hogy testre szabja a tartalomajánlásokat, és olyan visszhangkamrákat hozzon létre, melyek megerősítik az adott hiedelmeket és érdeklődési köröket. Ez a személyre szabott tartalomszolgáltatás hozzájárul a TikTok Elme kialakulásához, ahol

a felhasználók a meglévő nézeteikhez igazodó, megfelelően gondozott és irányított tartalomfolyamnak vannak kitéve.

A TikTok algoritmikus hatása alakítja a felhasználók digitális tapasztalatait, potenciálisan szűkíti a perspektívákat és befolyásolja a gondolkodási mintákat az algoritmus által meghatározott tartalmi preferenciák alapján.

A TikTok Elme jelenség lényegében a rövid formátumú, személyre szabott tartalom transzforrmatív erejét hangsúlyozza a generációs gondolkodásmód alakításában. Ahogy a felhasználók a TikTok digitális táján navigálnak, nem pusztán passzív fogyasztók, hanem aktív résztvevői egy olyan digitális birodalomnak, mely formálja kognitív folyamataikat és viselkedési tendenciáikat. A lebilincselő tartalom és az algoritmikus pontosság ötvözése a TikTokon olyan egyedi jelenséget eredményez, mely a modern digitális kultúra összetettségét tükrözi. A generációs gondolkodás területén a TikTok-platform bomlasztó erőként jelenik meg, mely mélyreható módon alakítja a Z-generáció és az ezredfordulósok hiedelmeit, értékeit és viselkedését. Vizsgáljuk meg, hogyan befolyásolja a TikTok Elme jelensége a fiatalabb generációk szemléletét és cselekedeteit.

A TikTok generáció megértése
A TikTok Elme jelenség központi eleme a platform algoritmikus képessége a felhasználók számára személyre szabott tartalombetöltések összeállításában. A TikTok algoritmusa elemzi a felhasználók viselkedését és preferenciáit, hogy testre szabja a tartalomajánlásokat, és olyan visszhangkamrákat hozzon létre, melyek megerősítik az adott hiedelmeket és érdeklődési köröket (Fotó: Unsplash+)

Társadalmi trendek és eszmék

A TikTok kulturális olvasztótégelyként szolgál, ahol trendek születnek, normákat kérdőjeleznek meg, és a hitelesség uralkodik. A vírusos kihívások révén a szépségszabványok újradefiniálódnak, a társadalmi normákat átfogalmazzák és kritikai aktussal illetik, és a kulturális felfogás közben szépen átformálódik. A platform hatása túlmutat a szórakoztatáson, és hatással van arra, hogy a fiatalabbak hogyan látják magukat és másokat.

  • Szépségszabványok: A TikTok a sokszínűséget és a befogadást ünnepli, leleplezve a hagyományos szépségszabványokat és felkarolva az egyéniséget. A felhasználók a stílusok, testtípusok és identitások széles skáláját mutatják be, és ezzel másokat is képessé tesznek arra, hogy elfogadják egyediségüket.
  • Kulturális felfogás: A faji és identitásbeli vitáktól kezdve a nemi sztereotípiákat megtörő kihívásokig a TikTok olyan beszélgetéseket ösztönöz, melyek megkérdőjelezik a mélyen gyökerező kulturális előítéleteket, és elősegítik a fiatalabb generációk megértését és empátiáját. A TikTok nemcsak szórakoztat, hanem neveli és mozgósítja a fiatalokat a társadalmi és politikai ügyek felé, az aktivizmus és a tudatosság új hullámát indítja el a Z-generáció és az ezredfordulósok körében. A platform a változás katalizátoraként szolgál, lehetővé téve az egyének számára, hogy felemeljék a hangjukat a fontos kérdésekben.
  • Politikai tudatosság: A TikTok oktatási tartalmak, politikai kommentárok és alulról jövő mozgalmak révén elősegíti a felhasználók politikai műveltségét, arra ösztönözve őket, hogy foglalkozzanak az aktuális eseményekkel, és foglaljanak állást az égető kérdésekben.
  • Társadalmi aktivizmus: A TikTok a klímaváltozás elleni küzdelemtől kezdve az emberi jogi kampányokig felerősíti a mainstream médiában esetleg háttérbe szorult hangokat, és a fiatalabb demográfiai csoportokat képessé teszi arra, hogy változtatni tudjanak, és aktívan hozzájáruljanak egy igazságosabb társadalom kialakításához.

Mivel a TikTok Elme továbbra is formálja a fiatalabb generációk gondolkodási folyamatait és értékeit, ez kiemeli a közösségi média erejét a generációs gondolkodás befolyásolásában és az összekapcsolódottabb és szociálisan tudatosabb társadalom kialakításában.

Kognitív váltások és érzelmi reakciók

A TikTok-használat és a kognitív elmozdulások közötti bonyolult kapcsolat feltárása az érzelmi reakciók mellett magával ragadó betekintést nyújt a generációs gondolkodást átformáló digitális jelenségbe. A platform gyors tartalmakkal teli gyorsasága és változatos érzelmi skálája mélyreható hatásokat vált ki az egyének kognitív információfeldolgozási és érzelemkifejezési módjára.

A TikTokon a számtalan érzelemnek való folyamatos kitettség (az örömtől és a humortól a bánatig és a felháborodásig idővel érzéketlenséghez vezethet.

A felhasználók gyakran találkoznak intenzív érzelmi ingerekkel gyors egymásután, ami elmoshatja a határokat a valóság és a digitális világ között.

A különböző érzelmi spektrumok ilyen zökkenőmentes integrációja befolyásolhatja, hogy az egyének hogyan artikulálják és kezelik érzelmeiket a mindennapi életben.

A TikTok generáció megértése
A TikTok-használat és a kognitív elmozdulások közötti bonyolult kapcsolat feltárása az érzelmi reakciók mellett magával ragadó betekintést nyújt a generációs gondolkodást átformáló digitális jelenségbe. A platform gyors tartalmakkal teli gyorsasága és változatos érzelmi skálája mélyreható hatásokat vált ki az egyének kognitív információfeldolgozási és érzelemkifejezési módjára (Fotó: Unsplash+)

Kreativitás és innováció

A TikTok innovatív kihívásai és kreatív trendjei katalizátorként hatnak a kreativitás és az innováció soha nem látott szintjének elősegítésére a felhasználók körében. A platform a felhasználók által generált tartalmakra helyezett hangsúlya

lehetővé teszi a fiatalabb generációk számára, hogy kísérletezzenek, együttműködjenek és a hagyományos határokon kívül gondolkodjanak.

Ezek a kreatív törekvések nemcsak a problémamegoldó megközelítéseket határozzák meg újra, hanem az önkifejezés innovatív útjait is kialakítják, és a kreativitás határait feszegetni nem félő, fantáziadús gondolkodók generációját nevelik. A TikTok folyamatosan változó táján való navigálás a kognitív alkalmazkodás és az érzelmi árnyalatok érdekes keverékét váltja ki. Miközben a felhasználók a változatos tartalmak folyamatos áramlásával foglalkoznak, kognitív kereteik és érzelmi reakcióik metamorfózison mennek keresztül, ami tükrözi a digitális platformok mélyreható hatását a modern gondolkodási folyamatokra és érzelmi kifejezésekre.

A TikTok gyors térnyerése és a generációs gondolkodásra gyakorolt hatása miatt kulcsfontosságú, hogy megfontoljuk a jövőbeli következményeket, és ajánlásokat adjunk a TikTok Elme jelenség eligazodásához. Vizsgáljuk meg a viselkedésre gyakorolt lehetséges hosszú távú hatásokat és az egyének számára a TikTok-fogyasztás és a kritikus gondolkodás közötti egyensúly megteremtésére irányuló stratégiákat.

Hosszú távú hatások a generációs viselkedésre

A TikTok Elme mindent átható jellege alakíthatja az egyének információérzékelését, döntéshozatalait és a társadalommal való interakcióit. A rövid formátumú tartalmakra való túlzott támaszkodás gyengébb figyelmet és az azonnali kielégülés iránti preferenciát eredményezhet. Ennek következtében ez hatással lehet a kritikus gondolkodás és elemzés mélységére, ami potenciálisan hátráltatja a problémamegoldó készségeket. Továbbá a TikTokon

a kurátori tartalmaknak való állandó kitettség visszhangkamrákat hozhat létre, ami beszűkíti a perspektívákat és korlátozza a különböző nézőpontoknak való kitettséget.

A TikTok Elme lehetséges negatív hatásainak ellensúlyozására az egyének proaktív lépéseket tehetnek a kognitív rugalmasság és az önálló gondolkodás fenntartása érdekében. A mély elmélkedésre és analitikus gondolkodásra ösztönző tevékenységek, például a hosszú tartalmak olvasása, a vitákban való részvétel vagy a koncentrációt igénylő hobbik űzése segíthet az agy edzésében a rövid információs rohamokon túl. A TikTok használatának korlátozása, az információforrások diverzifikálása és a kihívást jelentő tartalmak aktív keresése segíthet a perspektívák szélesítésében és a kritikai gondolkodási készségek előmozdításában.

A TikTok generáció megértése
A TikTok Elme mindent átható jellege alakíthatja az egyének információérzékelését, döntéshozatalait és a társadalommal való interakcióit. A rövid formátumú tartalmakra való túlzott támaszkodás gyengébb figyelmet és az azonnali kielégülés iránti preferenciát eredményezhet (Fotó: Unsplash+)

Az önálló tanulás elősegítése

A TikTok-fogyasztás kiegyensúlyozása mellett a TikTok Elme hatásának mérsékléséhez elengedhetetlen a független tanulás kultúrájának ápolása. A kíváncsiság ösztönzése, az egész életen át („életfogytig”) tartó tanulás elfogadása és az önirányított oktatás lehetőségeinek keresése képessé teheti az egyéneket arra, hogy kritikusan gondolkodjanak, megkérdőjelezzék a feltételezéseket és jól megalapozott véleményt alkossanak. A tényellenőrzés, a források ellenőrzése és az értelmes vitákba való bekapcsolódás szokásának kialakítása fokozhatja a digitális írástudást és elősegítheti az információfogyasztás körültekintőbb megközelítését.

A TikTok Elme korszakában eligazodva elengedhetetlen, hogy az egyének szem előtt tartsák a generációs viselkedésre gyakorolt hosszú távú hatásokat, és aktívan fejlesszék a kognitív mozgékonyság és az önálló tanulás fenntartására irányuló stratégiákat.

A TikTok-fogyasztás és a kritikus gondolkodás közötti egyensúly megteremtésével kihasználhatjuk a digitális média előnyeit, miközben megőrizhetjük a mélyreható reflexió és az árnyalt megértés képességét.

A TikTok Elme jelensége rávilágít a rövid formátumú tartalmaknak a generációs gondolkodásra gyakorolt mélyreható hatására. A TikTok-videók gyorsasága forradalmasította az információfogyasztás és -feldolgozás módját, ami rövidebb ideig tartó figyelemhez és a gyors, emészthető tartalom preferálásához vezetett. Ez a változás mindannyiunkat arra ösztönöz, hogy elgondolkodjunk digitális fogyasztási szokásainkon és kognitív folyamatainkon. Passzívan szívjuk magunkba az információkat, vagy aktívan foglalkozunk velük? Miközben eligazodunk a falatnyi tartalmak új korszakában, hívjuk ki magunkat arra, hogy kritikusan gondolkodjunk, keressük a különböző nézőpontokat, és teremtsünk egészséges egyensúlyt a tájékozottság és a mentális jólétünk megőrzése között.

A TikTok generáció megértése
A TikTok Elme korszakában eligazodva elengedhetetlen, hogy az egyének szem előtt tartsák a generációs viselkedésre gyakorolt hosszú távú hatásokat, és aktívan fejlesszék a kognitív mozgékonyság és az önálló tanulás fenntartására irányuló stratégiákat. A TikTok-fogyasztás és a kritikus gondolkodás közötti egyensúly megteremtésével kihasználhatjuk a digitális média előnyeit, miközben megőrizhetjük a mélyreható reflexió és az árnyalt megértés képességét (Fotó: Unsplash+)

TikTok B2B leadgenerálás

Fordítsuk meg a TikTok Elme által felvázolt jövő kihívásait és közelítsük meg üzleti szemmel a jelenséget: lehet-e a B2B leadgenerálás olyan izgalmas, kreatív és örökzöld, mint a TikTok videók? Lehet-e a TikTok-hirdetésekből sikeres leadgeneráló kampány a márkánk számára, vagy más szóval:

a Z-generációsoknak és az ezredfordulósoknak szóló 15 másodperces szórakoztató videók generálhatnak-e leadeket a mi mesterséges intelligenciát használó SaaS platformunk számára?

Ha úgy gondoljuk, hogy a TikTok és a mi leadjeink között nincs semmi közös, talán itt az ideje, hogy megváltoztassuk a nézőpontunkat ezen a közösségi hálózaton, és új célközönségeket fedezzünk fel.

A TikTok mobilalkalmazás 3 millió letöltéssel és közel 400 millió telepítéssel büszkélkedhet 2021 első hat hónapjában. Ez a nagyszerű platform volt a legtöbbet letöltött applikáció az idei év első felében, csak a játékalkalmazásoknak adva át a helyét. A rövid és fülbemászó videókban rejlő reklámpotenciál tehát óriási, és már számos ismert márka használja ki minőségi leadek generálására. A szórakoztató videók, a modern zene és a különböző szűrők kreatív keveréke vírussá teheti a videótartalmakat, és minden egyes nézőt értékesítési leaddé alakíthatunk. Ezért a marketingstratégiánk szempontjából a TikTok egy olyan áttörést jelentő alkalmazássá válhat, mely hatékonyan segíthet a leadek megtalálásában: ha a célcsoportunkban lévő emberek rendelkeznek TikTok-fiókkal.

Kik is a TikTok felhasználói?

Mintegy egymilliárd ember van a TikTokon, és a Statista szerint a platform regisztrált felhasználóinak 75 százaléka 19 évnél idősebb.

Minden felhasználó naponta körülbelül egy órát tölt videók nézésével a TikTokon,

és a 14 év alatti közönség akár 20 perccel tovább is élvezi a magával ragadó tartalmakat. 2021 októberében az orosz és az amerikai Android-felhasználók egyenként több mint 2 millió letöltést hajtottak végre, míg a brazilok és a mexikóiak együttesen több mint 2 millió alkalommal töltötték le ezt az alkalmazást. Ezeket az országokat követi Szaúd-Arábia, Törökország, Spanyolország, Franciaország, Németország és az Egyesült Királyság, ami nagyszerű potenciális ügyfélkört kínál. A legizgalmasabb talán az, hogy ezek a számok folyamatosan nőnek!

Ráadásul a TikTok hatékony módot kínál arra, hogy a potenciális ügyfeleknek meséljünk a márkánkról anélkül, hogy el kellene hagyniuk a platformot. Tehát a szerencsejátékoktól az oktatásig szinte bármely iparág fellendítheti a B2B leadgenerálást a TikTok segítségével: ha egyszer okosan közelítjük meg, és itt az ideje, hogy megtanuljuk, hogyan is kell ezt csinálni.

A TikTok generáció megértése
Mintegy egymilliárd ember van a TikTok-on, és a Statista szerint a platform regisztrált felhasználóinak 75%-a 19 évnél idősebb. Minden felhasználó naponta körülbelül egy órát tölt videók nézésével a TikTokon, és a 14 év alatti közönség akár 20 perccel tovább is élvezi a magával ragadó tartalmakat (Fotó: Unsplash+)

Hogyan használjuk leadgenerálásra?

A TikTok leadgenerálást 6 módon közelítjük meg, és ez bármely vállalkozás számára lehetséges. Eleinte azonban a dinamikus formája elég nagy kihívást jelenthet, a másik kemény kihívás pedig a TikTok felhasználók motivációjának figyelembevétele lehet. Általában azért merülünk el ebben a közösségi médiában, hogy elmeneküljünk a valóság elől, szórakozzunk, lazítsunk, és átkapcsoljunk valami kreatívra. Éppen ezért a klasszikus értékesítési technikák itt nem működnek, és felül kell vizsgálnunk a marketing megközelítésünket erre a közönségre. De előbb nézzük meg, miben különböznek a TikTok Lead Generation képességei. A következőket tehetjük.

Fizetett hirdetések

A fizetett hirdetés használata a leadgeneráláshoz az első ötlet, ami a marketingesek fejében felmerül, de ez a lehetőség nem olyan megfizethető, mint például a Facebook-hirdetések. Az átlagos CPC (Cost Per Click) a TikTokban közel 10-szerese, és valószínűleg ez az oka annak, hogy a felhasználók számára meglehetősen reklámmentesnek tűnik.

Nos, többféleképpen is lehet pénzért népszerűsíteni a termékeket és szolgáltatásokat a TikTokon. Mégis, egy új kampány elindítása előtt ki kell választanunk a megfelelő hirdetési célt: ez lehet az alkalmazás-telepítések számának növelése, a forgalom növelése vagy a konverziók növelése. A folytatáshoz ki kell választania az egyiket, és így felhívhatjuk a figyelmet márkánkra a TikTokon: az alkalmazásnyitó videókban és képekben, a For You feedben, márkás hashtag-kihíváson keresztül, márkázott AR-szűrőkkel.

  • Az első lehetőséget a legkönnyebb kihagyni, nem igaz? A felhasználók annyira figyelmetlenek lesznek a bannerekkel és hasonló hirdetésekkel szemben, hogy az ilyen képeket vagy videókat gyakran felügyelet nélkül hagyják: egyszerűen megvárják, amíg az alkalmazás megnyílik, vagy egyszerűen csak lefelé görgetnek.
  • Az ajánlóoldal sokkal jobban működhet, mivel az emberek gyakran ott nézik meg az új trendeket és kihívásokat. És ha jól határozzuk meg a célközönségünket, az ilyen promóciók működni is fognak.
  • A szponzorált hashtagek nagyszerűen növelik a közönségünk elkötelezettségét és javítják a márkánkkal való interakcióját. A TikTok is bevezette a Hashtag Challenge Plus formátumát, mely magában foglal egy platformon belüli céloldalt és vásárlási lehetőségeket. És minél egyszerűbb a szponzorált kihívás, annál több felhasználó fog részt is venni benne.
  • A TikTok kihívásai azonban még támogatottan is nagyobb hatással bírnak, mint egy közönséges hirdetés: összekötik a felhasználókat a márkánkkal, és együttműködésre ösztönöznek. És még ez a marketingtechnika sem hasonlítható össze az AR-szűrőkkel a felhasználók bevonásában.

Éppen ezért a vállalatoknak a kiterjesztett valóságszűrőket az AR-hirdetések célzása érdekében érdemes használniuk, mivel a felhasználók érdeklődni fognak a márkás videók lenyűgöző hátterének és vonzó effektjeinek létrehozása iránt. Ezek az innovatív vizuális hatások lehetővé teszik az elkötelezett nézők és új követők bevonzását a B2B értékesítési leadgeneráló vállalatok számára.

A TikTok generáció megértése
A TikTok kihívásai azonban még támogatottan is nagyobb hatással bírnak, mint egy közönséges hirdetés: összekötik a felhasználókat a márkánkkal, és együttműködésre ösztönöznek. És még ez a marketingtechnika sem hasonlítható össze az AR-szűrőkkel a felhasználók bevonásában (Fotó: Unsplash+)

Azonnali űrlapok

A TikTok Lead Generation hirdetések másik jellemzője, hogy lehetővé teszi a felhasználók adatainak gyűjtését egy platformon belül. Miután a felhasználó rákattint egy TikTok videóhirdetésére, átirányításra kerül az űrlapra, mely néhány alapvető információt tartalmaz a márkánkról, a profilképünket (a továbbiakban: Márkakép) és különböző kérdéseket is. Adhatunk hozzá 10 (vagy kevesebb) feleletválasztós vagy rövid választ igénylő kérdést, és használhatjuk a gyors kitöltést az olyan alapvető válaszoknál, mint a név, nem, telefonszám stb. mivel a rendszer feltölti ezeket az információkat a felhasználók fiókjaiból. Az érdeklődők akár időpontot is kérhetnek közvetlenül az azonnali űrlapról.

A TikTok képes az összes személyes adatot megőrizni a későbbi hivatkozáshoz, vagy lehetővé teszi, hogy letöltse azokat egy CRM vagy más rendszerbe.

A TikTok kétféle Instant űrlapot kínál: Nagyobb volumenűeket és magasabb szándékúakat. A TikTok leadszám és az egy leadre jutó költség ezektől az űrlapoktól függően változhat. Az első típust alapértelmezés szerint kínálja, és segít az adatok gyors összegyűjtésében vagy a résztvevők előzetes regisztrálásában egy eseményre. A Higher Intent űrlap egyéni kérdéseket tartalmaz, és lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy ellenőrizzék az információkat, mielőtt megnyomják a beküldés gombot. A beküldés után pedig a leadek láthatnak egy CTA gombot, és meglátogathatják a webhelyét.

Mikro influenszerek

Az influenszer marketing segítheti a TikTok leadgeneráló kampányait, és ha vállalkozásunk kicsi vagy közepes méretű, a mikro (vagy nano) influenszerek lesznek a legjobb promótereink. A legfeljebb 100 ezer követővel rendelkező TikTok-fiókok segítségével pontosabb közönségszemélyeket érhetünk el, és egy adott terméket célzottabb közönségnek népszerűsíthetünk. Ahhoz azonban, hogy kommunikálhassunk az érdeklődőinkkel és befolyásolhassuk a vásárlási döntéseiket, szükségünk lesz a fő összetevőre (a releváns tartalomra), ami azt jelenti, hogy „fantasztikus” videókat kell készítenünk.

Ha a felhasználók az elejétől a végéig többször is megnézik a videóinkat, a TikTok ajánló algoritmusai a potenciális követőink vagy vásárlóink #ForYou feedjébe juttathatják.

A TikTok így adhat erőt a vállalkozásoknak. Fontos, hogy mielőtt influenszereket keresünk meg, határozzuk meg a céljainkat, majd határozzuk meg a kampányunk alapelveit, és próbáljuk meg közösen felbecsülni a kockázatokat. Az is jó lenne, ha felvennénk a kapcsolatot korábbi ügyfeleinkkel, és visszajelzést kérnénk tőlük. Az együttműködés során pedig maradjunk rugalmasak, hiszen a TikTok influenszerek kreatívak és jobban ismerik a közönségüket.

Egy másik kritikus dolog, amit figyelembe kell venni, az FTC (Federal Trade Commission) megfelelés, mely védi a fogyasztókat és megakadályozza a vállalkozásokat a versenyellenes gyakorlatokban. De a releváns kulcsszavak egyszerű kombinációja a Discover oldalon és a követők lenyűgöző száma csupán nem fog elvezetni a TikTok megfelelő felhasználóihoz a leadgeneráláshoz. Akkor találhatjuk meg az ideális influenszereket, ha pontos közönségszemélyiségeket hozunk létre. Hogy az új üzleti leadünk mit szeret nézni, és hogyan szeret interakcióba lépni, ezek a legfontosabb válaszok arra, hogy kik lehetnek hatással ezekre az emberekre, ezért körültekintően válasszuk ki az influenszereket.

A TikTok generáció megértése
Az influenszer marketing segítheti a TikTok leadgeneráló kampányait, és ha vállalkozásunk kicsi vagy közepes méretű, a mikro (vagy nano) influenszerek lesznek a legjobb promótereink. A legfeljebb 100.000 követővel rendelkező TikTok-fiókok segítségével pontosabb közönségszemélyeket érhetünk el, és egy adott terméket célzottabb közönségnek népszerűsíthetünk (Fotó: Unsplash+)

Releváns organikus kihívások

Már beszéltünk a márkák által indított kereskedelmi kihívásokról, de miért ne próbálnánk ki az organikus kihívásokat is, hogy a TikTokon vonzóvá tegyük a leadeket? A vállalkozások aktívan használják a mémeket a közösségi médiában folytatott marketingtevékenységük során, mert a vicces képek és szövegek tökéletesen működnek. A TikTok azonban még néhány fantasztikus darabot hozzáadhat ehhez a kirakóshoz: az animációkat (mozgásokat és a hangokat), és valószínűleg a zene is a siker fő összetevője.

A legjobb filmekből, slágerekből származó hangrészletek és a más TikTokosok és YouTuberek által feltöltött „vírusos” hangok a kulcsok a felhasználók bevonásához. A legtöbbször pedig az influenszerek és márkák által indított kihívások népszerűek a fiatalabb közönség körében. Ezért kell a TikTok platformot előnyben részesíteni a hagyományos marketingcsatornákkal szemben, ha a mi vásárlóink a Z generációhoz tartoznak.

A TikTok-on történő leadgeneráláshoz nem elengedhetetlen új kihívást létrehozni, mivel csatlakozhatunk a meglévő trendekhez, és azok formátumát a hirdetési céljainkhoz igazíthatjuk. A kihívások azonban olyan gyorsan elavulnak, ahogyan vírussá válnak, ezért ellenőrizni kell az újakat, azonosítania kell a legjobbakat közülük, és azonnal kreatív hatással kell reagálnia rájuk. Az egyik módja annak, hogy megtudjuk, mi a menő, ha minden egyes trendi hangra rákattintunk, és megnézzük az összes videót, melyet azzal készítettek. A trendi videókat inspirációként is használhatjuk a kihívásainkhoz, vagy kiszúrhatunk néhány menő effektet és vonzó mozdulatot.

Finomhangolás

Amikor egy hirdetett termék iránt érdeklődünk, először az ajánlatot tevő üzleti fiókot nézzük meg. A TikTok leadgeneráláshoz pedig a vállalati profilunk minden részlete számít. Például közvetlenül a biojában hozzáadhatunk egy linket a landing page-ünkre vagy a weboldalunkra. Ez a lehetőség azonban a személyes fiókok esetében nem érhető el, de a Beállításokban néhány érintéssel átállíthatjuk a Pro fiókra. Ez a váltás lehetővé teszi az URL és egy e-mail cím elhelyezését. A weboldalunkra való forgalom irányítása önmagában azonban nem elég a sikerhez; a fő cselekvés azután történik, hogy a potenciális ügyfél a weboldalra érkezik.

Először is optimalizálni kell a weboldalt a mobileszközökre, mivel az eltolt szöveg, és a nem megfelelően méretezett képek nem hagynak esélyt arra, hogy a TikTokos leadünk vásárlóvá váljon. A következő kérdés pedig az egyértelmű cselekvésre való felhívás (CTA). A felhasználóknak látniuk kell, hogy milyen értéket kapnak a gombra kattintás után, ezért mindenképpen fogalmazzuk meg számukra az értékajánlatunkat. Emellett a CTA-gombnak azonosíthatónak kell lennie, ezért már az elejétől fogva tegyük láthatóvá. Gondoljuk át a gomb színeit, betűtípusait és még a formáit is, hatékony élményt nyújtva ügyfeleinknek.

A TikTok generáció megértése
A TikTok-on történő leadgeneráláshoz nem elengedhetetlen új kihívást létrehozni, mivel csatlakozhatunk a meglévő trendekhez, és azok formátumát a hirdetési céljainkhoz igazíthatjuk. A kihívások azonban olyan gyorsan elavulnak, ahogyan vírussá válnak, ezért ellenőrizni kell az újakat, azonosítania kell a legjobbakat közülük, és azonnal kreatív hatással kell reagálnia rájuk (Fotó: Unsplash+)

Az élőbe lépés nagyszerű módja annak, hogy interakcióba lépjünk a követőinkkel, új felhasználók bevonzásához, hogy nagyobb közönséget kapcsoljunk magunkhoz. A megfelelő tartalmi fókusszal haladva előre, a márkánk szinte természetesnek fog hatni. Különböző formátumokban mehetünk élőbe: Kérdés- és válaszkészítés, néhány gyártási vagy kulisszák mögötti folyamat megosztása és még sok más egyéb szakmai titok megosztása. Ügyeljünk arra, hogy kiváló minőségű képet válasszunk, és a stream címe legyen informatív, magával ragadó és rövid, hiszen csak 32 karakter áll rendelkezésünkre. Az adás elindítása után pedig szűrhetjük a hozzászólásokat, különféle videós effekteket adhatunk hozzá, vagy megfordíthatjuk a kamerát, hogy feldobjuk a streamünket. Technikailag csak akkor mehetünk élőben a TikTokra, ha a követőink száma meghaladja az 1000-et. Mint minden ezen a szuper dinamikus közösségi hálózaton, az élő közvetítések is gyorsak: így nem lehet rögzíteni és utólag közzétenni őket. Így mind a házigazda, mind a nézők csak menet közben részesülhetnek a streamből, és utána csak a benyomásaikat oszthatják meg.

A TikTok generáció megértése

(Kiemelt kép: Unsplash+)

PODCAST

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek