Hirdetés

Telco

Felhő, mesterséges intelligencia és együttműködés: ezek a legfontosabb területek, amelyekkel a NATO, az Európai Unió és a szélesebb értelemben vett védelmi ágazat versenyelőnyre tehet szert az új globális biztonsági környezetben. Már nem elég a fegyverkezés és a hardverfejlesztés, a digitalizáció elengedhetetlen, a jövőbeni katonai erők alapját képezi.
A Web3, egyszerűen fogalmazva, az internet következő generációja. Eltérést jelent attól a módtól, ahogyan az online világot megszoktuk. A hagyományos modellel ellentétben, ahol a központi hatóságok, például a technológiai óriások vagy a kormányok erősen kézben tartják a dolgok működését, a Web3 a decentralizációról szól. Ez azt jelenti, hogy a hatalom a felhasználók hálózatában oszlik meg, ami átláthatóbbá és ellenállóbbá teszi a döntéseket.
Az elmúlt években a mesterséges intelligencia jelentős előrelépést ért el a programozás területén. Az MI-vel működő eszközök ma már képesek olyan kódokat írni, melyek ugyanolyan jók vagy még jobbak, mint az emberek által írtak. Ez forradalmasíthatja a szoftverfejlesztés módját, gyorsabbá, olcsóbbá és megbízhatóbbá téve azt.
A Samsung visszavette vezető helyét, az Apple a második, de brutálisan nyomulnak a kínai cégek is: az első ötből kettő kínai. A verseny még élesebb lesz, a kínai belső piac sok érdekességet tartogat még számunkra.
Nagyjából 300 tonna széndioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy anyacége: ez átszámítva 150 benzines autó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós felmérése szerint a magyar vásárlók voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból, ebben pedig a baby boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.
Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében.
PODCAST

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Iparági megoldások mappa

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében.
A DeepMind bemutatott egy új modellt, mely képes videojátékokat játszani is. Egyrészt nem ez az első alkalom, hogy a céget érdekli a videojátékok interakciója (sőt, talán ez lenne már a védjegyük). De miért jelent érdekes előrelépést ez a modell? Miben más? Miért izgatja az iparági szakembereket a virtuális világok sorsa?
A digitális tér vált az üzlet elsőszámú helyszínévé, legyen szó belföldi vagy nemzetközi piacra lépésről és értékesítésről. Erős digitális jelenlét, jó keresési helyezés, és okosan felépített tartalom nélkül szinte lehetetlen kitűnni a tömegből. Ellenben jól SEO-zott weboldallal és tartalmakkal megnyílik az út a célközönségünk felé, függetlenül attól, hogy milyen vannak tőlünk.
Napjaink gyorsan fejlődő digitális környezetében az MI-technológiák forradalmasították a gépekkel való interakcióinkat. A két kiemelkedő ága, a társalgási és a generatív MI jelentős figyelmet kapott, mivel képesek az emberhez hasonló beszélgetéseket utánozni, illetve kreatív tartalmat generálni. Bár ezeknek a technológiáknak különböző céljaik és funkcióik vannak, gyakran tévesen felcserélhetőnek tekintik őket.
A magyar szolgáltató közép-kelet-európai régióban elsőként ért el működés közben a mobilhálózati sebességben új távlatokat nyitó, 6 gigahertzes frekvenciát használó 5.5G technológiát. A Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Karával közösen tesztelt új antenna a meglévő bázisállomásokra épülve akár tízszeres letöltési sebességet kínálhat a mostani 3,5 gigahertzes megoldáshoz képest.

Legnépszerűbb cikkek