Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

B2B-marketing: ügyfélélmény és analitika

MEGOSZTÁS

A B2B, digitális marketing folyamatosan változik. A fénysebességgel érkező innovációk miatt a szektor vezetőinek folyamatosan értékelniük és frissíteniük kell stratégiájukat. A digitális trendek azonosítása az adatok komoly elemzését jelenti, hogy jobban felmérjék, hogyan változik az iparáguk, és mi lesz a jövőben az ügyfelek számára a megfelelő rezonancia. 

(Kiemelt kép: Unsplash+)

Ahhoz, hogy vezető szerepet töltsenek be és több ügyfelet nyerjenek meg, a B2B-márkáknak naprakésznek kell maradniuk a legjobb forrásokkal és csatornákkal, melyeken megoszthatják történeteiket. A sikeres marketingstratégia megváltoztatja a vállalkozások piaci szerepét. Meglepő módon a kutatások szerint a B2B cégek a B2C-cégekhez képest sokkal szívesebben indítanak marketingkampányokat. A sikeres B2B-marketingstratégia azt jelenti, hogy naprakésznek kell maradni a legújabb piaci trendekkel kapcsolatban.

B2B marketing: ügyfélélmény és analitika
A sikeres B2B marketingstratégia azt jelenti, hogy naprakésznek kell maradni a legújabb piaci trendekkel kapcsolatban (Fotó: Unsplash+)

Az ügyfélélmény a legfontosabb

Mivel az ügyfélélmény egyre fontosabbá válik, a vállalkozásoknak lépést kell tartaniuk a legújabb trendekkel és legjobb gyakorlatokkal, hogy a lehető legjobb élményeket nyújthassák. Íme néhány legjobb gyakorlat, melyet a B2B-vállalatoknak követniük kell, ha ügyfélélményről van szó.

Értsük meg az ügyfeleink igényeit

Fontos, hogy megértsük, mit akarnak és mire van szüksége az ügyfeleinknek. Ez történhet felmérések, fókuszcsoportok vagy ügyfél-visszajelzések segítségével. Ügyeljünk arra, hogy mindig kérjük az ügyfeleink hozzájárulását, és hallgassuk meg a visszajelzéseiket, hogy jobban ki tudjuk szolgálni őket.

Kínáljunk személyre szabott élményt

Az ügyfelek személyre szabott, az igényeikre szabott élményeket várnak. Az ügyféladatok és az elemzések felhasználásával a vállalkozások perszonalizált tartalmat, e-maileket és kampányokat hozhatnak létre, melyek minden egyes ügyfélre külön vonatkoznak igényei szerint.

B2B marketing: ügyfélélmény és analitika
Fontos, hogy megértsük, mit akarnak és mire van szüksége az ügyfeleinknek (Fotó: Unsplash+)

Koncentráljunk a kényelemre

Az ügyfelek kényelmet szeretnének, amikor a vállalkozásokkal való interakcióról van szó. Ha többféle módot kínálunk a márkánkkal való interakcióra, például online chatet, telefont, e-mailt és közösségi médiát, az segít kényelmesebbé tenni a dolgokat az ügyfelek számára.

Használjuk a technológiát

A technológia fontos eszköz a jobb ügyfélélmény biztosításában. A vállalatoknak érdemes kihasználniuk a mesterséges intelligenciával működő chatbotokat, automatizálási eszközöket és önkiszolgálási lehetőségeket, hogy hatékonyabbá és személyre szabottabbá tegyék az ügyfél-interakciókat.

B2B marketing: ügyfélélmény és analitika
A technológia fontos eszköz a jobb ügyfélélmény biztosításában (Fotó: Unsplash+)

Legyünk átláthatóak

Az ügyfelek értékelik az átláthatóságot. A termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos pontos információk nyújtása segít bizalmat építeni a márka és az ügyfelek között.

Reagáljunk gyorsan

Az ügyfelek időben történő válaszadást várnak el. Azzal, hogy elérhetőek vagyunk és reagálunk, azt mutatjuk az ügyfeleinknek, hogy értékeljük az üzletüket. Az ügyfelek megkereséseire való gyors reagálás segíthet az ügyfelek elégedettségének javításában. Az iparági statisztikák azt mutatják, hogy a fogyasztók 92 százaléka a kiváló ügyfélélményt nagyon fontosnak vagy lényegesnek tartja, amikor arról dönt, hogy melyik márkától vásároljon, és hogy a kiváló ügyfélkiszolgálást tapasztalt ügyfelek háromszor nagyobb valószínűséggel ajánlják a márkát másoknak. Az Amazon például a kényelemre és a személyre szabásra összpontosítva erős ügyfélélményt épített ki. Egykattintásos pénztárgépet és személyre szabott ajánlásokat kínálnak a korábbi vásárlások alapján, megkönnyítve ezzel a vásárlást az új vásárlóik számára is.

B2B marketing: ügyfélélmény és analitika
Az iparági statisztikák azt mutatják, hogy a fogyasztók 92 százaléka a kiváló ügyfélélményt nagyon fontosnak vagy lényegesnek tartja, amikor arról dönt, hogy melyik márkától vásároljon, és hogy a kiváló ügyfélkiszolgálást tapasztalt ügyfelek háromszor nagyobb valószínűséggel ajánlják a márkát másoknak (Fotó: Unsplash+)

Az account-based marketing térhódítása

A account-based marketing (ABM), a B2B-marketingben egy feltörekvő stratégiává vált. Célzott kampányok és ajánlatok létrehozását foglalja magában, hogy olyan konkrét, nagy méretű ügyfeleket vonzzon, melyek potenciálisan jelentős értéket teremthetnek egy-egy vállalkozás számára. Ez a célzási módszer az ügyfelet helyezi előtérbe ahelyett, hogy a leadek általános listájára összpontosítana. Ennek eredményeképpen a vállalatok nagyobb megtérülést érhetnek el erőfeszítéseikből, és jobban mérhetik sikereiket. Az account-based marketing alapja a hasznos vásárlói célközönség kizárólagos kiválasztása. Ők lesznek az úgynevezett account-ok, akiket az értékesítés során teljesen egyedileg kezelünk. A stratégiai keretrendszer tulajdonságait legegyszerűbben az inbound stratégiával szembeállítva érthetjük meg. Gyakran az úgynevezett „hálós példával” szokták érzékeltetni a különbséget a kettő között: képzeljünk el egy halászhajót mely szardíniák tömeges kifogására szakosodott. Kivetik a hálójukat, melybe rengeteg hal akad: lesznek kisebb és nagyobb szardíniákat, illetve sok-sok egyéb halfaj is. Kiválogatják a nagyobb szardíniákat, a többit visszadobják a vízbe, a kisebb szardíniákat pedig félreteszik, hogy felneveljék őket majd a megfelelő méretűre. A másik oldalon van az a halász, aki nem hálóval keresi meg a szardíniákat, hanem körültekintően felméri a vizet, majd ott, ahol a legnagyobb példányokat találja elejti őket. A példában az első az inbound marketingnek, míg a második az account-based marketingnek feleltethető meg. Jól érthető, hogy míg az inbound marketing a sok felesleges „hal” kiszűrésére áldozza az időt, addig az ABM-stratégia a kezdeti feltérképezésbe fektet több energiát és csak azokra a „halakra” összpontosít, akik megfelelőek nekik. Az account–based marketing során kisebb elérhető közönségből, kevesebb pazarlással és pontosabb célzással választhatjuk ki a vásárlásra alkalmasakat. 2020-ban a Gartner jelentése szerint a B2B-vállalatok több mint 85 százaléka használta az ABM-et az átfogó marketingstratégiájában. Íme az ABM néhány előnye: lehetővé teszi, hogy az egyes ügyfelek számára rendkívül testre szabott kampányokat hozzon létre, szem előtt tartva azok egyedi igényeit. Segít növelni a márka láthatóságát és ismertségét a célszámlák körében. Nagyobb ügyfélhűséget és jobb ügyfélmegtartási arányt ösztönöz. Jobb konverziós arányokat eredményez, mivel az ügyfelek már előminősítésre kerültek. Nagyobb betekintést nyújt az ügyfelek viselkedésébe és vásárlási szokásaiba. Egy B2B vállalat például az ABM segítségével kifejezetten a nagy rendszerekre szabott ajánlatot készíthet. Ez tartalmazhat különleges kedvezményeket vagy hozzáférést új termékekhez. Azáltal, hogy olyan ügyfeleket céloz meg, melyek valószínűleg jövedelmezőbbek lesznek a vállalat számára, az ABM segíthet a vállalkozásoknak abban, hogy marketingtevékenységeiket összpontosítsák, és növeljék a ROI-t.

B2B marketing: ügyfélélmény és analitika
A account-based marketing (ABM) a B2B marketingben egy feltörekvő stratégiává vált. Célzott kampányok és ajánlatok létrehozását foglalja magában, hogy olyan konkrét, nagy méretű ügyfeleket vonzzon, melyek potenciálisan jelentős értéket teremthetnek egy-egy vállalkozás számára (Fotó: Unsplash+)

Adatok és analitika

Az adatok és az analitika egyre fontosabbá válik a vállalkozások számára minden iparágban, különösen a B2B területeken. A digitális csatornák térnyerésével a vállalkozások egyre több adatot gyűjtenek ügyfeleikről, és ezeket az adatokat felhasználják az ügyfelek jobb megértésére és kiszolgálására. Az adatvezérelt meglátások felhasználhatók az ügyfélélmény javítására, a trendek beazonosítására és a jobb döntések meghozatalára. Az adatvezérelt meglátások segíthetnek a vállalkozásoknak abban, hogy megalapozott döntéseket hozzanak az ügyfélkiszolgálással, a terméktervezéssel, a marketingkampányokkal, az árképzéssel és még sok mással kapcsolatban. Az adatok kihasználásával a szervezetek jobban megismerhetik ügyfélkörüket, azonosíthatják a potenciális lehetőségeket, és személyre szabottabb ügyfélélményeket hozhatnak létre. Az adatvezérelt meglátások kihasználásával a szervezetek jobban megérthetik ügyfélkörüket, és személyre szabottabb élményeket hozhatnak létre, amelyek végső soron a ROI növekedését eredményezik.

B2B marketing: ügyfélélmény és analitika
A digitális csatornák térnyerésével a vállalkozások egyre több adatot gyűjtenek ügyfeleikről, és ezeket az adatokat felhasználják az ügyfelek jobb megértésére és kiszolgálására (Fotó: Unsplash+)

Személyre szabott tartalom

A digitális média térnyerésével az ügyfelek személyre szabottabb tartalmat várnak el. A személyre szabás a sikeres B2B-marketing kulcsfontosságú elemévé vált. A perszonalizált tartalom nemcsak az ügyfeleket vonzza be, hanem segít a márka és az ügyfelek közötti kapcsolatok és bizalom kiépítésében is. Ahhoz, hogy a mai versenypiacon sikeresek legyenek, a vállalatoknak olyan tartalmakat kell létrehozniuk, melyek a konkrét célközönségükre szabottak. Ez magában foglalhatja a tartalom testre szabását az ügyfél érdeklődési körének és igényeinek megfelelően, és olyan tartalmak nyújtását, melyek az adott életstílusukkal összhangban vannak. Íme néhány kulcsfontosságú szempont, amelyet figyelembe kell venni a személyre szabott tartalom létrehozásakor: Használjuk az adatelemzést a célközönség megértéséhez, és hozzunk létre olyan tartalmat, mely rezonál rájuk. Hozzunk létre olyan tartalmakat, melyek a célközönség különböző szegmenseire szabottak. Használjuk ki az ügyfelek visszajelzéseit, hogy megértsük, milyen típusú tartalmakra reagálnak igazán. Használjuk ki az A/B-tesztelést, hogy megértsük, mely tartalmak teljesítenek a legjobban. Illesszünk interaktív elemeket, például videókat, felméréseket és szavazásokat a tartalomba. Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a marketingüzenetek személyre szabása akár 30 százalékkal is növelheti a konverziót. Például egy adott szegmens igényeire szabott e-mail kampány 40 százalékkal növelheti az átkattintási arányt, míg egy weboldal céloldalának személyre szabása akár 11 százalékkal magasabb konverziót eredményezhet. Az adatok és az elemzések kihasználásával a vállalatok rendkívül személyre szabott tartalmat hozhatnak létre, amely rezonál az ügyfeleikre. Ez segít az elköteleződés növelésében, a bizalom kiépítésében és a konverziók növelésében.

B2B marketing: ügyfélélmény és analitika
A perszonalizált tartalom nemcsak az ügyfeleket vonzza be, hanem segít a márka és az ügyfelek közötti kapcsolatok és bizalom kiépítésében is (Fotó: Unsplash+)

Tartalommarketing

A tartalommarketing minden sikeres üzleti stratégia nélkülözhetetlen elemévé vált. Lehetővé teszi a márkák számára, hogy új közönséget érjenek el, és növeljék a jelenlegi ügyfeleikkel való elkötelezettséget. Mivel a tartalom iránti kereslet egyre nő, minden eddiginél fontosabb, hogy az élvonalban maradjunk. Mivel egyre több vállalat verseng a figyelemért, a vonzó és releváns tartalom létrehozása fontosabb, mint valaha. Biztosítania kell, hogy tartalmunk kitűnjön a versenytársak közül. A tartalom már nem csak általános blogbejegyzések készítéséről szól. Olyan tartalmakat kell létrehozni, melyek közvetlenül a célközönségünkhöz szólnak, legyen szó esettanulmányról, fehér könyvről vagy egy-egy webináriumról. A videotartalmak gyorsan az ügyfelek bevonásának egyik leghatékonyabb módjává válhatnak ma. A HubSpot szerint a marketingesek 52 százaléka szerint a videónak van a legmagasabb ROI-ja a tartalom bármely mai kurrens formája közül. A tartalom személyre szabása elengedhetetlen a mai túlzsúfolt piacon. Meg kell győződni arról, hogy olyan tartalmakat készítünk, melyek minden egyes ügyfélre rezonálnak. Az MI-alapú technológia megkönnyítheti a vállalkozások számára a személyre szabott tartalmak méretarányos létrehozását. Az MI kihasználásával a márkák olyan célzott tartalmakat hozhatnak létre, melyek ténylegesen közvetlenül az ügyfelek igényeihez és érdeklődési köréhez szólhatnak. A tartalommarketing növekedésével a vállalkozások számára fontos, hogy az élvonalban maradjanak, és megtalálják a módját annak, hogy vonzó és releváns tartalmakat hozzanak létre. Az MI, a személyre szabás és a videók kihasználásával biztosíthatjuk, hogy tartalmaink kiemelkedjenek a versenytársak közül, és visszhangra találjanak az ügyfeleink körében.

B2B marketing: ügyfélélmény és analitika
A tartalommarketing minden sikeres üzleti stratégia nélkülözhetetlen elemévé vált (Fotó: Unsplash+)

Közösségi média

Ahogy egyre több vállalkozás tér át a digitális marketingre, és használja ki a technológiát célközönsége eléréséhez, a közösségi média jelentősége egyre nyilvánvalóbbá vált. A közösségi média marketing 2023-ban és azon túl is alapvető fontosságú a B2B-marketingesek számára. Mivel világszerte közel 4 milliárd ember használja a közösségi médiát, a vállalkozások számára ez a műfaj nélkülözhetetlen csatornájává vált az ügyfelekkel való kapcsolattartáshoz és a márkák népszerűsítéséhez. A közösségi média marketing előnyei: fokozott láthatóság és márkaismertség. Könnyebb ügyfélkapcsolat és visszajelzés. Javuló weboldal-forgalom és keresőmotoros rangsorolás. Költséghatékonyabb, mint a hagyományos marketingmódszerek. A Statista szerint a közösségi média 2020-ban az összes digitális marketingkiadás közel negyedét (24 százalék) tette ki. Ez azt jelzi, hogy a vállalkozások egyre nagyobb mértékben fektetnek be ebbe a fajta marketingbe, mivel igyekeznek nagyobb nyilvánosságot szerezni és jobban kapcsolódni az ügyfeleikkel. Ráadásul a közösségi médiát használó vállalatok átlagosan 37 százalékkal növelték bevételeiket. Egyértelmű, hogy a közösségi média már nem csupán kommunikációs platform, hanem a marketing hatékony eszköze is. A megfelelő stratégiák kihasználásával a B2B marketingesek biztosíthatják, hogy elérjék célközönségüket és maximalizálják ROI-jukat.

B2B marketing: ügyfélélmény és analitika
A közösségi média marketing 2023-ban és azon túl is alapvető fontosságú a B2B marketingesek számára (Fotó: Unsplash+)

Videomarketing

A B2B-marketing világában a videó az ügyfelek bevonásának hatékony eszközévé vált. A videotartalmak segítségével gyorsan és pontosan közvetíthetők az összetett gondolatok, így felbecsülhetetlen értéket képviselnek a B2B-marketingesek számára is. A videó lehetővé teszi a vállalatok számára azt, hogy több csatornán keresztül érjék el az ügyfeleket, beleértve a weboldalakat, az e-mailt, a közösségi médiát stb. Ennek eredményeképpen a B2B-marketingeseknek fontolóra kell venniük, hogy több videós tartalom létrehozásába fektessenek be, hogy versenyképesek maradjanak és növeljék az ügyfelekkel való elkötelezettséget. Íme néhány kulcsfontosságú előnye a videomarketingnek: növeli a márkaismertséget. A videotartalmak segítenek a vállalat márkájának építésében azáltal, hogy személyesebb és tartalmasabb módon vonják be a nézőket. Bizalom kialakítása az ügyfelekkel: érzelmi kapcsolatot teremthetnek az ügyfelekkel, így azok nagyobb valószínűséggel bíznak meg egy vállalatban és annak termékeiben vagy szolgáltatásaiban. Oktatja az ügyfeleket: a videók hatékony módja a szolgáltatásokkal és termékekkel kapcsolatos összetett információk közlésének. Növelik az ügyfelek elkötelezettségét, mert segít a weboldal forgalmának, a közösségi média követők számának növelésében és az ügyfelek általános elkötelezettségének fokozásában. A Wyzowl által végzett felmérés szerint a vállalkozások 82%-ka mondta azt, hogy a videotartalmak használata pozitív hatással volt a befektetéseik megtérülésére (ROI). Emellett a vállalkozások 91%-ka arról számolt be, hogy a videotartalmak hatékony eszközt jelentenek termékeik vagy szolgáltatásaik marketingjében. A videotartalmak használatának számos előnye miatt egyértelmű, hogy miért váltak ilyen fontos részévé a B2B marketingnek.

B2B marketing: ügyfélélmény és analitika
A videotartalmak segítenek a vállalat márkájának építésében azáltal, hogy személyesebb és tartalmasabb módon vonják be a nézőket (Fotó: Unsplash+)

Influenszer marketing

A közösségi média korában az influenszerek hatékony eszközzé váltak a vállalkozások számára, hogy új közönséget érjenek el és növeljék a márka ismertségét. Az influenszer marketing az a folyamat, melynek során olyan befolyásos emberekkel lépünk partnerségre, akiknek nagyszámú követőjük van a közösségi médiában, hogy termékeket vagy szolgáltatásokat népszerűsítsenek. Ez egy hatékony módja annak, hogy több eladást generáljon, bővítse az ügyfélkört, és még a márka ismertségét is javítsa. Napjainkban az influenszer marketing a B2B marketing fontos részévé vált, mivel segíthet a szervezeteknek abban, hogy gyorsan és költséghatékonyan elérjék a célvásárlóikat. A legfrissebb statisztikák szerint a marketingesek mintegy 72 százaléka világszerte úgy véli, hogy az influenszer marketing hatékony eszköz a B2B-vállalatok számára. Továbbá az európai B2B-marketingesek 62 százaléka jelenleg is alkalmazza az influenszer marketinget termékei és szolgáltatásai népszerűsítésére. Íme néhány módja annak, hogy az influenszer marketing milyen előnyökkel járhat a B2B-szervezetek számára. Új célközönség elérése: az influenszerek nagyszámú és elkötelezett követővel rendelkeznek a közösségi médiaplatformokon, így a hagyományos módszereknél pontosabban meg tudják célozni a potenciális ügyfeleket. Javítja a márkaismertséget: az influenszerrel való partnerség növelheti a márka ismertségét a követőik körében, ami viszont több leadhez és értékesítéshez vezethet. Bizalomépítés: ha egy befolyásos személy ajánlja az Ön termékét vagy szolgáltatását, az bizalmat kelthet a követői körében, ami megnövekedett konverziókhoz vezethet. Növeli a ROI-t: az influenszerek erejének kihasználásával a B2B vállalatok nagyobb ROI-t generálhatnak marketingkampányaikhoz.

B2B marketing: ügyfélélmény és analitika

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

PODCAST

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!