Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Hogyan készítsünk digitális oktatási eszközöket a cégünkben?

MEGOSZTÁS

A munkavállalók oktatása nagyon sokat emelhet a vállalat működésén, azonban a legtöbbször az idő a legnagyobb ellensége a dolgozók továbbképzésének.

(Kiemelt kép: Freepik)

 

A digitális eszközök segítségével időt, pénzt és energiát spórolhatunk. Több szolgáltató cég is rendelkezésre áll, ha nem szeretnénk vagy nem tudjuk mi magunk előállítani a céges oktatási anyagainkat. Azonban többféle weboldal is elérhető már, amelyek kifejezetten a vállalati oktatásra specializálódtak, és ezek a képzési portálok egyszerű és könnyen használható felhasználói felületet biztosítanak az oktatási anyagok elkészítéséhez, illetve a működtetéséhez, a tanulók eredményeinek és kompetenciáinak méréséhez is.

Forrás: Freepik

Mi a legmegfelelőbb formátum?

A legújabb ICT-fejlesztések, a 3D VR megoldások és azok sokrétű alkalmazási lehetőségei, valamint a videós oktatási anyagok a legnépszerűbbek a munkavállalók körében, mivel könnyen emészthetőek, és a vizuális szemléltetéssel a tananyag megértése is egyszerűbb, valamint az akadálymentesség megvalósításában is segítenek. Az oktatóknak nincs más dolga, minthogy felvegyék a szöveget, amit tanítani szeretnének, és ez kiegészíthető még képekkel vagy mozgókép felvételekkel. Például a munkavédelmi oktatás, a szervezet felépítéséről szóló „köszöntő oktatás” vagy a termelési eljárások bemutatása is remekül megoldható videós formátumban.

A VR-rendszer színeket, formákat, hangokat ad, és ezáltal érzéseket teremt, amellyel hozzásegíti az agyat ahhoz, hogy az észlelt információkat az átérzés segítségével értse és jegyezze meg, továbbá olyan összefüggéseket is felfedezzen bennük, amely csak egy érzékszervet használva – például egy szöveget olvasva vagy előadást hallgatva – nem történne meg. A virtuális valóság létrehozása rendkívül költséghatékony a szimulációs oktatási módszerével.

Az e-book jellegű anyagok előállítása már több energiát igényel, mivel meg kell írni ezeket az oktatási leírásokat. Azonban, ha rendelkezésre állnak szabályzatok, minőségirányítási dokumentáció vagy munkafolyamatleírások, mindezek digitalizálásával és a vállalati felhőben való megosztásával a dolgozók oktatása egyszerűbb és nyomon követhetőbb lehet.

Akár videós, akár írott formájú tananyag szolgál a dolgozók oktatására, az ismeretek elsajátításának felmérése nagyon fontos zárólépés. Erre online teszteket vagy a már említett digitális oktatásra alkalmas weboldalak eszköztárait használhatjuk. A tesztek működhetnek egyéb emberi erőforrás bevonása nélkül is, ha feleletválasztós kérdéseket teszünk bele, így az oktató rendszer ki is tudja értékelni a tanulók eredményeit. A digitális oktató platformok tárházában sokféle eszköz segíti a cégvezetést, hogy hatékony folyamatot, értelmes, jól felépített és külsőleg is vonzó képzési eszközöket hozzon létre, ezen kívül azt is nyomon követhetjük a digitális lenyomatok segítségével, hogy mely dolgozónk mennyi időt foglalkozott tanulással, hogy mindent elolvasott-e, megnézett-e, illetve teszt feladatokat is létrehozhatunk, amelyekkel gyakorolni vagy vizsgázni lehet.

Forrás: Freepik

Az oktatási rendszer a cégműködést is fejleszti

Ahhoz, hogy oktatni tudjuk az új munkavállalókat a szervezet sajátosságaira, fontos, hogy letisztult képünk legyen a vállalat működéséről és felépítéséről. A munkafolyamatok egymásba kapcsolódásáról, a termékek, szolgáltatások termelési újtáról, a kommunikációs vonalakról, a cégen belüli szabályokról és szokásokról. Amennyiben még hiányos a cég tudatos működése, az oktatási rendszer kidolgozásához növelni szükséges a tudatosságot, így fejlődni fog a vállalat működtetése is.

A munkavállalók gyakran felmerült kérdéseire, észrevételeire reagáló válaszokat, tudásbázist, szakszótárat is létrehozhatunk, amely segíti a dolgozók munkáját és együttműködését anélkül, hogy kérdésekkel lassítanák a munkavégzést. A betáplált adatok rendezésével chatbotokat is használhatunk, amely a szervezeten belül digitális asszisztensként válaszol a munkavállalók kérdéseire, és a mesterséges intelligencia segítségével folyamatosan bővíti a tudásanyagot.

A gyártási eljárások, az adminisztrációs munkafolyamatok, az ERP rendszerek használata könnyedén oktatható a digitális eszközök segítségével. A betanítás és továbbképzés így sokkal gyorsabb és energiahatékonyabb lehet, továbbá megoldható a munkavállalók képesség szerinti szegregációja is, mivel mindenki a saját tempójában haladhat. A tömeges oktatás a digitális eszközök segítségével folyamatosan és automatizálva végezhető.

PODCAST

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek