(Kiemelt kép: Unsplash+)
A generatív AI az üzleti életben számos előnnyel járhat, a döntéshozatal és az automatizálás segítésétől kezdve az adatokból származó értékes meglátások biztosításáig. Íme néhány előny, melyet a vállalkozások az MI alkalmazásával nyerhetnek működésükben. Automatizálhatja a hétköznapi feladatokat, felszabadítva az alkalmazottak számára a fontosabb feladatokra való összpontosítást. Olyan folyamatokat is átvállalhat és egyszerűsíthet, mint például az ügyfélszolgálat, csökkentve ezzel az emberi erőforrás szükségességét. Emellett a vállalkozások számára „cselekvőképes” meglátásokat generálhat a döntések megalapozása és a növekedés elősegítése érdekében. A generatív MI javíthatja a meglévő folyamatok hatékonyságát, és optimalizálhatja a műveleteket a költségek csökkentése érdekében is. Segíthet a cégeknek előre jelezni az ügyfelek igényeit és személyre szabottabb élményeket kínálni. Összességében a mesterséges intelligencia számos előnyt biztosíthat a vállalkozások számára, segítve őket abban, hogy versenyképesek maradjanak és a korábbinál előrébb járjanak a digitális transzformáció területén. Az viszont biztos, a szoftverfejlesztést, ahogy ma ismerjük fenekestül fel fogja forgatni már a közeljövőben is az MI.
Mi az a SaaS és hogyan működik?
Mielőtt belemerülnénk a SaaS-üzletág generatív mesterséges intelligencia segítségével történő felépítésének konkrétumaiba, először is értsük meg, mi is az a SaaS, és hogyan működik. A SaaS egy olyan szoftverszolgáltatási modell, melyben egy harmadik fél szolgáltató alkalmazásokat hosztol, és azokat az interneten keresztül teszi elérhetővé az ügyfelek számára. Ezáltal a vállalkozásoknak nem kell saját szervereiken telepíteniük és karbantartaniuk a szoftvereket, ami költséges és időigényes lehet. Ehelyett egyszerűen elérhetik a szoftvert egy webböngészőn vagy mobilalkalmazáson keresztül, és előfizetési díjat fizethetnek a használatáért.
Miért érdemes generatív MI-t használni?
A generatív MI kétféleképpen segítheti a SaaS-vállalkozásokat. Először is, segíthet nekik egyedi és értékes adatokat létrehozni, melyeket eladhatnak az ügyfeleiknek. Például egy SaaS-vállalkozás valósághű termékképeket vagy videókat hozhat létre, melyeket az ügyfelek használhatnak az e-kereskedelmi webhelyeiken. Ez időt és pénzt takaríthat meg, miközben bevételt is generálhat a SaaS-üzletág számára. Másodszor, a generatív MI segíthet a SaaS-vállalkozásoknak saját termékeik és szolgáltatásaik fejlesztésében is. Egy cég például felhasználhatja a generatív MI-t a felhasználói adatok és visszajelzések generálására, melyeket aztán a termék további fejlesztésére is bevethet. Ez segíthet a cégeknek, hogy a versenytársak előtt maradjanak mindig egy lépéssel, és jobb értéket nyújtsanak egyen ügyfeleiknek is.
Hogyan építsünk SaaS-vállalkozást MI-val?
Azonosítsuk a megoldandó problémát
A generatív MI-val történő SaaS-üzletág kiépítésének első lépése egy olyan probléma azonosítása, mely generatív MI-val megoldható. Ez lehet bármi, a valósághű termékképek létrehozásától kezdve a közösségi médiára szánt személyre szabott tartalom generálásáig. A kulcs az, hogy olyan problémát azonosítsunk, melynek elég nagy már a piaca, és melyet a saját képességeinkkel és erőforrásainkkal is meg tudunk oldani
Határozzuk meg a célközönségünket
Miután azonosítottunk egy problémát, a következő lépés a célközönség meghatározása. Kik azok az emberek vagy vállalkozások, akiket érdekelne a mi megoldásunk? Melyek a kritikus pontok és szükségletek? A célközönség megértése kulcsfontosságú egy sikeres SaaS-üzletág felépítéséhez.
A minimálisan életképes termék kifejlesztése
A következő lépés egy olyan minimálisan életképes termék (MVP) kifejlesztése, mely megoldja a célközönség számára az azonosított problémát. Az MVP a termék legegyszerűbb változata, melyet a lehető legkevesebb idő és erőforrás ráfordításával tudunk létrehozni. Éppen elégségesnek kell lennie ahhoz, hogy megoldja a problémát, és visszajelzést kapjunk a célközönségtől is.
Tesztelés és ismétlés
Miután kifejlesztettünk egy MVP-t, ideje tesztelni azt a célközönséggel. Ez történhet bétateszteléssel vagy ingyenes próbaverzió felajánlásával a felhasználók egy kiválasztott fókuszcsoportjának. Ebben a tesztelési fázisban gyűjtsünk visszajelzéseket a felhasználóktól, és használjuk fel azokat a termékünk tökéletesítésére. Fontos, hogy a kapott visszajelzések alapján iteráljuk a termékeket. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók által elmondottak alapján változtatásokat és fejlesztéseket kell mindenképpen majd végrehajtanunk. Minél többet iterálunk és javítunk a termékén, annál jobb lesz, és annál valószínűbb, hogy sikeres lesz majd a piacon is.
Marketing és értékesítés
Ha már van egy termékünk, amiben biztosak vagyunk, ideje elkezdeni a marketinget és az értékesítést. Ez magában foglalja egy olyan marketingterv kidolgozását, mely az ideális vásárlókat célozza meg, egy értékesítési tölcsér felépítését, és olyan meggyőző tartalmak létrehozását, melyek bemutatják a termék előnyeit. Az is fontos, hogy olyan árképzési stratégiával rendelkezzünk, mely tükrözi a termék értékét, és mely versenyképes is lehet a piacon.
Méretezés
Vállalkozásunk növekedésével fontos, hogy a terméket és a csapatunkat is skálázzuk. Ez a termékkínálat bővítését, több munkatárs felvételét, valamint technológiai és infrastrukturális beruházásokat jelent. Az is fontos, hogy folytassuk a termék iterálását és fejlesztését, hogy a versenytársak előtt maradjunk mindig egy-egy lépéssel.
Megvalósult és gyakorlatban is működő példák
Nézzünk néhány valós példát olyan SaaS-vállalkozásokra, melyek a generatív MI-t sikeres termékek létrehozására használták.
Adobe photoshop Elements
Az Adobe Photoshop Elements egy olyan képszerkesztő szoftver, mely generatív MI-t használ a fényképek automatikus javítására. A szoftver elemzi a képet, és kiigazításokat alkalmaz a színek, a megvilágítás és más tényezők javítására. Ez időt takarít meg a felhasználóknak, és megkönnyíti a professzionális megjelenésű fotók elkészítését.
Canva
A Canva egy olyan grafikai tervezési platform, amely MI-t használ a tervezési sablonok létrehozásához. A felhasználók kiválaszthatnak egy sablont, és saját szöveggel, képekkel és színekkel testre szabhatják. Így bárki számára egyszerűvé válik a professzionális megjelenésű grafikák létrehozása anélkül, hogy tervezői ismeretekre lenne szükség.
A generatív MI az SaaS üzletág jövője lehet
Tartalomkészítés: A generatív MI segítségével a költségek töredékéért kiváló minőségű tartalmat lehet létrehozni. Ez azt jelenti, hogy a tartalomkészítési szolgáltatásokat – például szövegírást vagy videókészítést – nyújtó vállalatok a generatív MI-t felhasználhatják folyamataik ésszerűsítésére és a költségek csökkentésére. Egy SaaS-vállalat például olyan tartalomkészítő platformot kínálhat, mely generatív MI-t használ cikkek, forgatókönyvek vagy termékleírások írására. Ez alapvetően megváltoztathatja a jelenlegi tartalomgyártó piacot, főként a rendszeresen sok tartalmat emberi erőforrással ma előállító iparági vállalkozások számára.
Tervezés: Egy másik terület, ahol a generatív MI alkalmazható, a tervezés. A tervezési szolgáltatásokat, például grafikai vagy webdesignt nyújtó vállalatok felhasználhatják a generatív MI-t az ismétlődő feladatok automatizálására és az ügyfél preferenciái alapján egyedi tervek létrehozására. Egy SaaS-vállalat például olyan logótervezési platformot kínálhat, mely generatív MI-t használ a logók létrehozásához az adott stílusok és márkaépítési követelmények alapján.
Játékfejlesztés: A generatív MI-t a játékfejlesztő iparban új szintek, karakterek és játékok létrehozására használhatják. Egy játékfejlesztésre szakosodott SaaS-vállalat egyedi tartalmakat hozhat létre ügyfelei számára, például procedurálisan generált szinteket vagy karaktereket. Ez rengeteg időt és energiát takaríthat meg a játékfejlesztőknek, mivel nem kell manuálisan létrehozniuk ezeket az elemeket.
E-kereskedelem: A generatív mesterséges intelligencia az e-kereskedelemben is felhasználható személyre szabott termékajánlások és keresési eredmények létrehozására. Egy e-kereskedelemre szakosodott SaaS-vállalat felhasználhatja a generatív MI-t a vásárlói adatok elemzésére, és a preferenciák és a vásárlási előzmények alapján ajánlásokat generálhat. Ez javíthatja az ügyfélélményt és növelheti a vállalkozás értékesítését.
Top 10 SaaS MI-üzleti ötlet
MI-alapú ügyfélszolgálati platform: Használjuk ki a ChatGPT-t egy MI-alapú ügyfélszolgálati platform létrehozásához, mely személyre szabott támogatást nyújt az ügyfeleknek, segítve őket abban, hogy kérdéseiket gyorsan megoldják.
Tartalomkészítési platform: Egy olyan automatizált tartalomkészítési platform létrehozása, mely segít a vállalkozásoknak személyre szabott tartalmak kidolgozásában a webhelyeik, blogjaik és közösségi médiacsatornáik számára.
Személyre szabott e-mail platform: Használjuk a ChatGPT-t egy automatizált, személyre szabott e-mail platform létrehozásához, mely segít a cégeknek személyre szabott e-maileket küldeni ügyfeleiknek és érdeklődőiknek.
Közösségi média platform: Automatizált közösségi média platform létrehozása, mely segít a vállalkozásoknak a közösségi média fiókjaik kezelésében, a tartalmak közzétételében és az elemzések nyomon követésében is.
Videohirdetési platform: Egy automatizált videohirdetési platform létrehozása, mely segít a vállalkozásoknak testreszabott videohirdetések létrehozásában és kampányaik optimalizálásában.
Együttműködési platform: Használjuk a ChatGPT-t egy olyan együttműködési platform létrehozásához, mely segít a csapatoknak a hatékonyabb és eredményesebb munkavégzésben azáltal, hogy lehetővé teszi számukra a dokumentumok, üzenetek és feladatok megosztását.
Felhőalapú üzleti intelligencia platform: Olyan felhőalapú üzleti intelligenciaplatform létrehozása, mely valós idejű betekintést és használható információkat biztosít a vállalkozások számára.
Felhőalapú fizetési platform: Használjuk ki a ChatGPT-t egy olyan felhőalapú fizetési platform létrehozásához, mely lehetővé teszi a vállalkozások számára a több pénznemben történő fizetések biztonságos feldolgozását.
Online tanulási platform: Olyan online tanulási platform létrehozása, mely lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy tanfolyamokat tartsanak és nyújtsanak ügyfeleik és alkalmazottaik számára.
Prediktív elemzési platform: Olyan prediktív elemzési platform, mely a vállalkozások számára hatékony betekintést nyújt az ügyfelek viselkedésébe és trendjeibe.