(Kiemelt fotó: Unsplash)
A perszonalizáció nem ördögtől való, viszont sok meglévő marketing és kommunikációs technológiát vált ki, sőt könnyebb célzást is jelenthet bizonyos iparágakban. A növekedés vezérelt digitális marketing egyre népszerűbb, mivel egyre több vállalkozás ismeri fel az ügyfelekkel való innovatív, kreatív és személyre szabott interakció fontosságát. A Demand Metric által nemrégiben végzett felmérés szerint a vállalatok 82%-a használja a növekedés vezérelt marketinges csapatát a tartalom személyre szabására, hogy javítsa az általános ügyfélélményt.
Mi az a növekedési marketing?
A növekedés vezérelt digitális marketing új életet lehel a hagyományos marketingdiszciplínákba azáltal, hogy a termékfejlesztés és az adattudományi gyakorlatok kombinálásával új marketingkampányokat mér, optimalizál és hoz létre. Ez egy olyan specializált terület és stratégia a marketing területén belül, amely olyan új technikákat foglal magában, melyeket egy vállalat növekedésének generálására használnak, és kifejezetten fizetett és organikus módszerekkel. A növekedési marketing nagymértékben támaszkodik az analitikára és a több csatornán keresztül végzett tesztekre a B2B és B2C vállalatok számára történő lead generálás érdekében. A marketingesek 40%-a szerint a legnagyobb kihívást a személyre szabással kapcsolatban ma az adatokkal kapcsolatos technológiákhoz való kapcsolódás jelenti, míg 34%-uk küzd a rossz már az adatminőséggel. A jól végrehajtott növekedési marketingstratégia a Big Data és a fejlett analitikai eszközök használatának köszönhetően jobb megjelenítési módszereket biztosít a vállalkozások számára, és így okosabb döntések meghozatalát teszik lehetővé. A funkció lényege, hogy az általános piackutatási adatokból az innováció révén növekedést lehessen elérni a lehető minél szélesebb céges spektrumot tekintve.
Perszonalizációs trendek
A személyre szabáshoz a marketingeseknek adatokra van szükségük. A harmadik féltől származó sütiknek köszönhetően az adatgyűjtés eddig egyszerű volt, de már nem sokáig. Mivel a Google megváltoztatta a sütikre vonatkozó normáit, a vállalatok többé nem támaszkodhatnak a harmadik féltől származó sütikre, mint az adatgyűjtés elsődleges forrására. Az Apple, a Firefox és a Brave már blokkolja az ilyen cookie-kat. A keresőmotorok piaci részesedését 60%-kal uraló Google csak 2023 végéig halogathatja a blokkolást. Hamarosan a márkáknak a cookie-k nélküli valósággal kell szembenézniük. A márkák azonban alternatív adatgyűjtési stratégiát dolgoztak ki az elsődleges adatok beszerzésére. Ez a nulla és a „first-party” adatokon keresztül történik. Minden olyan információt, amelyet egy ügyfél önként megoszt egy márkával, „nulladik fél adatnak” nevezünk. Hogyan lehet ezeket beszerezni? Úgy, hogy az ügyfelek promóciókat és előnyöket kapnak az adataikért cserébe. A márkák mintegy 37%-a már használja az első féltől származó adatokat a személyre szabási stratégiája kialakításához, szemben a 2021-es 31%-kal.
Mindenütt támad a mesterséges intelligencia
A személyre szabás művészete mit sem ér a mesterséges intelligencia nélkül. Az MI és az ML egy új birodalmat nyit meg, amely számtalan lehetőséget kínál a személyre szabásra az ügyfélút során. Az olyan márkák, mint az Amazon és a Netflix is használják az MI-t arra, hogy személyre szabják a műsorajánlásaikat az ügyfeleik számára. Így pontosan azt látják, amit szeretnének megteremtve az egyedi felhasználói élményt számukra. Az MI személyre szabás esernyője alatt az elkövetkező években az arcfelismerő technológia is egyre inkább előtérbe kerülhet. A márkák az arcfelismerést a vásárlói vásárlási élmény személyre szabására használják már a kiskereskedelemben is és az e-kereskedelemben. Ez segít a vállalkozásoknak a gyalogosforgalom nyomon követésében, az átlagos vásárlási idő értékelésében és a vásárlói viselkedés elemzésében. Ezeket a mélyreható ismereteket felhasználva képesek személyre szabottabb élményeket kialakítani a vásárlói érintkezési pontokon keresztül. A technológia fellendülésével a szakértők szerint a 2021-ben 4,45 milliárd dollárra értékelt arcfelismerési piac 2028-ig 15,4%-os CAGR-rel (összetett éves növekedési ráta) fog növekedni.