Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

A legfontosabb termékinformáció-menedzsment (PIM) trendek

MEGOSZTÁS

A termékinformáció-menedzsment fellendülőben van, amint azt különböző nemzetközi piaci tanulmányok is mutatják. Különösen a SaaS-megoldások iránti kereslet tűnik erősen feltörekvőnek. A pandémia felgyorsította az amúgy is erős omnichannel-trendet, ami a PIM-technológiák iránti igényt is felerősítette. A növekedés másik hajtóereje a tökéletes ügyfélélményre való összpontosítás, melyben a termékadatok minősége és következetes alkalmazása is fontos szerepet játszik.

(Kiemelt kép: Unsplash)

Melyek azok a termékinformáció-kezelési trendek, melyekkel tisztában kell lenni, ha e-kereskedelmi webhelyet üzemeltünk? A termékinformáció-kezelési piac 2020-ban még 9,88 billió dollárral „dübörgött”. És a következő években is várhatóan több mint háromszorosára fog nőni. Ilyen számokat szem előtt tartva elmondható, hogy a vállalkozások értéket látnak a termékinformáció-kezelés automatizálásában. Hogy miért? Pandémia ide vagy oda, a kereskedelem egyre inkább digitális és „mindencsatornás” lesz. Ennek az igénynek a kiszolgálása könnyebb, ha a termékinformációkat egy helyen kezelik, és szindikálják azokat a különböző platformokra. Lássuk tehát, milyen trendek segítik a PIM-megoldásokat abban, hogy lépést tartsunk a piaccal. De először is derítsük ki, mit is jelent pontosan az információkezelés.

A legfontosabb termékinformáció-menedzsment (PIM) trendek
A termékinformáció-kezelési piac 2020-ban még 9,88 billió dollárral „dübörgött”, és a következő években is várhatóan több mint háromszorosára fog nőni (Fotó: Unsplash)

Információkezelés az e-kereskedelemben

Az információkezelés az összes olyan folyamat, melyet az adatok összegyűjtése, módosítása és javítása érdekében végigviszünk. Az e-kereskedelem esetében minden, aminek köze van a termékkatalógushoz, így a megfelelő kifejezés a PIM lenne. És mit jelent a PIM? Termékinformáció-kezelést. Melyek voltak a legfontosabb eddigi termékinformáció-kezelési trendek? Mielőtt megvizsgálnánk a PIM (Product Information Management) legújabb trendjeit, nézzük meg, milyen nóvumokat hoztak az előző évek.

A legfontosabb termékinformáció-menedzsment (PIM) trendek
Az információkezelés az összes olyan folyamat, melyet az adatok összegyűjtése, módosítása és javítása érdekében végigviszünk (Fotó: Unsplash)

Az SaaS az e-kereskedelemben

Az e-kereskedelemhez érdemes felhőalapú termékinformáció-kezelő szoftvert használni. Ez lehetővé teszi, hogy egyszerre több helyen is elvégezzük a módosításokat. Egy SaaS PIM segítségével szinkronizálhatjuk a termékkatalógusunkban bekövetkező változásokat az online áruházak és piacterek között, például a leírások javítása vagy kedvezményes árak hozzáadásával.

A PIM alkalmazása a jobb UX biztosítása érdekében

Még akkor is, ha csak egy piactéren vagy csak egy weboldalon értékesítünk, az adatok manuális kezelése következetlenségekkel és váratlan hibákkal járhat. Egy PIM használata viszont lehetővé teszi, hogy a vásárlók számára a legfrissebb információkat nyújtsuk, és elkerüljük a legtöbb hibát. Ez pedig jobb és gördülékenyebb felhasználói élményt is biztosíthat.

A legfontosabb termékinformáció-menedzsment (PIM) trendek
Még akkor is, ha csak egy piactéren vagy csak egy weboldalon értékesítünk, az adatok manuális kezelése következetlenségekkel és váratlan hibákkal járhat (Fotó: Unsplash)

Az egyetlen forrás iránti igény

A hibák itt-ott felbukkanhatnak, ha egy platformon kezeljük csupán az áruházunkat. Ha pedig több platformot használunk, a következetlenségek rendszeresen előfordulhatnak. Egy PIM-alkalmazás egyetlen forrást biztosít, minimalizálva ezt a problémát. A változások egy forrásból történő terjesztése időt és energiát is megtakaríthat.

Termékkatalógus optimalizálás

A termékinformáció-kezelő eszközök bizonyos mértékig segítik a termékkatalógus létrehozásának egyszerűsítését. De a szoftverek is segítenek az adatok szindikálásának automatizálásában is. Vagyis a termékkel kapcsolatos tartalmak különböző platformokra és piacterekre történő terjesztését.

A legfontosabb termékinformáció-menedzsment (PIM) trendek
Az e-kereskedelemhez érdemes felhőalapú termékinformáció-kezelő szoftvert használni (Fotó: Unsplash)

Zökkenőmentes termékélmény létrehozása

2023-ben várhatóan a termékélmény javítására irányuló elmozdulásra számíthatunk. A termékélmény az a része a vásárlói útnak, ahol a fogyasztók kapcsolatba lépnek áruinkkal, azok kialakításával, jellemzőivel és minőségével. Egy alkalmazás szempontjából ez az a kapcsolat, mely a felhasználó a szoftverbe való bejelentkezéstől a használatának befejezéséig tart. A fizikai áruk értékesítése szempontjából ez az élmény túlmutat a puszta „érintkezésen” a fizetés után. Minden leírás mellé egy tucatnyi fotó tartozik, melyeken a termék különböző szögekből látható. Ezek az információk segítenek a potenciális vásárlóknak, hogy virtuálisan megismerjék a terméket. Ráadásul döntést hozhatnak a vásárlás mellett vagy ellen. Ez is ugyanis még a termékélmény része. Ugyanazokat a termékinformációkat találjuk az online áruházakban, piactereken és még a közösségi médiában is, ugyanazokkal a leírásokkal és képekkel kiegészítve. Ez biztosítja a konzisztenciát az omnicsatornás jelenlét tekintetében. És miért fontos a következetesség? A termékélmény döntő fontosságú ahhoz, hogy vállalkozásunk stabil maradjon. A márkakönyvi konzisztencia pedig kulcsfontosságú tényező ennek biztosításában. A legjobb termékélményt nyújtani vásárlóinknak azt jelenti, hogy a „digitális polcokon” is „győzni” fogunk. Ráadásul ezzel versenyképesebbé tesszük az omnichanneles jelenlétünket a riválisainkkal szemben is.

A legfontosabb termékinformáció-menedzsment (PIM) trendek
2023-ben várhatóan a termékélmény javítására irányuló elmozdulásra számíthatunk (Fotó: Unsplash)

Intelligens termékinformáció-kezelés

Manapság rengeteg progresszív megoldás segít automatizálni a termékinformáció-kezelés munkafolyamatait. És messze megelőzik ezek már a jó öreg Excel-táblázatokat. Persze, lehet, hogy egy Excel-táblázat használata a komfortzónánkban van még, és megéri még 2023-ban is, hogy a katalógusunkat csak egy-egy digitális táblán tartsuk. Mégis, az intelligens termékinformáció-kezelés alkalmazása segíthet abban, hogy kiterjesszük a vásárlói élményt; időt és energiát takaríthatunk meg vele; és ami a legfontosabb, hogy jobb bevételt érhetünk el. Miért jelent problémát a megszokott komfortzóna? Mert sosem lesz jól strukturált és hibamentes dokumentumunk. Emellett rengeteg nehéz kézi munkát jelent a lapok releváns információkkal való frissítése. Ráadásul a termékadatok egyetlen forrásban történő tárolása és szerkesztése csak az egyik a kihívások közül. A másik a különböző kiskereskedők követelményeinek való megfelelés és az adatátviteli folyamat automatizálása lesz. Ezért az intelligens megoldások a termékkatalógus létrehozásának és kezelésének minden szakaszában segíthetnek. Olyan ez, mint egy adatbázis fejlett felülettel, mely lehetővé teszi, hogy az egyszerű leírásokat pontos jellemzőkkel és képekkel gazdagítsuk, ha a megoldást PIM vagy DAM eszközzel (digitális eszközkezelő eszköz) kapcsoljuk össze. Az ilyen megoldások megkönnyítik annak eldöntését, hogy milyen információkra van szükség, és azok kitöltését is egyben. Ezután a beépített algoritmusok segítségével szétküldhetjük az összes e-kereskedelmi csatornára, míg egy Excel-táblázat csak egy egyszerű táblázat marad mindörökké.

A legfontosabb termékinformáció-menedzsment (PIM) trendek
Lehet, hogy egy Excel-táblázat használata a komfortzónánkban van még, és megéri még 2023-ban is, hogy a katalógusunkat csak egy-egy digitális táblán tartsuk (Fotó: Unsplash)

Omnicsatornás jelenlét kiépítése a márkák számára

Az omnichannel e-kereskedelem nem új trend, de a Covid-19 kihívásai és a változó piac miatt kapott egy lökést a népszerűségi listákon. Az emberek könnyű hozzáférést akarnak a termékekhez, miközben a gyakorlatban ezt nem tudták könnyen kivitelezni. Részben ez az oka annak, hogy a „bárhová irányuló kereskedelem” egyre nagyobb teret nyert. A másik tényező az az igény, hogy a céges jelenlétet több csatornára és ezáltal több közönségre is ki kell kiterjeszteni. A PIM-technológia a elengedhetetlen a mindencsatornás jelenlét kiépítéséhez: hiszen a katalógusban szereplő termékek egyetlen forrásként működnek, lehetővé teszik ennek strukturálását, ami nagyszerű, ha több termékkategóriánk is van. Emellett leegyszerűsíti a szűrést is, lehetővé teszi az e-kereskedelmi termékgazdagítást, így a vásárlók teljes képet kaphatnak a potenciális vásárlásról. Egyes termékinformáció-kezelő rendszerek integrálódnak a DAM (digitális eszközkezelés) megoldásokkal és a termékadatokat vizuális tartalommal is gazdagíthatják. Lehetővé teszik a zökkenőmentes adatcserét bármilyen típusú kapcsolat (piactér, kiskereskedő, tartalomszolgáltató vagy szabványosított adathalmaz) között is, mivel az egyes csatornák külön-külön kezelése túl sok értékes időt vehet igénybe.

A legfontosabb termékinformáció-menedzsment (PIM) trendek
Egyes termékinformáció-kezelő rendszerek integrálódnak a DAM (digitális eszközkezelés) megoldásokkal és a termékadatokat vizuális tartalommal is gazdagíthatják (Fotó: Unsplash)

Migráció az on-premise megoldásokról a felhőalapú megoldásokra

A SaaS-megoldások felé fordulás szintén folyamatos trend, de 2023-ban várhatóan minden eddiginél erősebb lesz. Különösen a termékinformáció-kezelés területén. Íme, miért: az on-premise termékekhez az információkezelő szoftvert egy számítógépre kell telepíteni. Ez azonban általában azt jelenti, hogy a katalógust csak egy személy tudja kényelmesen kezelni. A több eszközre telepített on-premise eszközök között nincs igazi szinkron. Ráadásul az adatok biztonsága és a tárolás mérete teljes mértékben tőlünk és a hardverünktől függ. A SaaS-megoldások ezzel szemben nagyobb rugalmasságot biztosítanak: bármilyen eszközről hozzáférhetünk az információkezelő rendszerekhez. Bizonyos esetekben pedig több felhasználói profilunk is lehet, így az egész csapatunk részt vehet az adatok kezelésében. A tárhely méretét az aktuális igényeknek megfelelően felfelé és lefelé is skálázhatjuk. Ha pedig a katalógusunk növekszik, előfizetési csomagunkat is frissíthetjük. A változásokat menet közben is szinkronizálhatók, így a csapatunk minden tagja naprakész információkat használhat. A SaaS PIM-ből származó adatokat automatikusan több platformra is szétoszthatjuk. Ami szintén praktikus, hogy a SaaS PIM alkalmazásszolgáltatója kezeli a biztonsági protokollokat is. Az alkalmazás összes adatát pedig a szervereiken tárolják, így nem korlátozza a vállalkozásunk hardvere ezt. A hatékony PIM szoftverek jól illeszkedhetnek a céges rendszerünkbe. Egy adott üzleti folyamatra jellemző funkciókat biztosít, ellentétben azokkal az eszközökkel, melyek többféle műveletet próbálnak kezelni. De van egy „de” azért itt a rendszerben. A termelékenység javítása és a bevétel növelése könnyebb, ha automatizálunk minden olyan műveletet, mely gépi vezérlésű lehet. Ha több, egymástól független eszközt használunk, akkor a tervezettnél nagyobb bajba kerülhetünk. Ezért az idei év egyik nagy trendje lehet, hogy a PIM-megoldások más eszközökkel való integrációi is elérhetővé váljanak, mint pl. ERP, CRM.

A legfontosabb termékinformáció-menedzsment (PIM) trendek
A SaaS-megoldások felé fordulás szintén folyamatos trend, de 2023-ban várhatóan minden eddiginél erősebb lesz (Fotó: Unsplash)

Trendek és e-kereskedelem

Amikor a vállalkozások megpróbálják követni a fent említett trendeket, elkerülhetetlenül szembesülnek az e-kereskedelem világának kurrens kihívásaival. Íme néhány valóságos probléma, mely meggátolja a vállalkozásokat abban, hogy ötleteiket valóra váltsák, és megoldások is lehetnek ezekre. Az egyik legfontosabb probléma a kezelendő termékek hatalmas mennyisége és a felmerülő jelentős késedelmek. Azok a vállalkozások, melyek zökkenőmentes termékélményt szeretnének létrehozni, általában nem képesek több ezer termék SKU-t (stock keeping unit, avagy raktározási egység) kezelni, ami lelassítja a termékélmény-stratégiájuk megvalósítását. Ez nem csak egy extra adatkezelés, hanem egy darab monoton munkafolyamat is, amit mindenki szeretne elkerülni, mert időigényes és sok hibalehetőséggel jár. A megoldás egy hatékony, lépésről lépésre felépített termékélmény-stratégia megalkotása. Ennek tartalmaznia kell az ügyfélközpontú megközelítést, a termékinformáció-kezelés automatizálását és egy folyamatosan frissített e-kereskedelmi ökoszisztémát is. Az elsősorban a vásárlók igényeire és céljaira összpontosító üzletvitel a márkahűség kiépítésének és a vásárlói élmény fokozásának a kulcsa. Az adatokkal kapcsolatos feladatok automatizálása a termékinformáció-kezelő szoftverek segítségével segít a vállalkozásoknak abban, hogy időt szakítsanak a fontosabb stratégiai feladatokra való összpontosításra, és biztosak legyenek abban, hogy a terméktartalmuk kiváló minőségű, naprakész, pontos és megfelel a vásárló elvárásainak: más szóval, a vásárlók soha nem lesznek elégedetlenek azzal, hogy a mi termékünket választották, mivel pontosan azt kapják, amit a termékleírásokon keresztül ígértünk nekik. Egy másik fontos momentum az e-kereskedelmi ökoszisztéma naprakészen tartása, skálázhatósága és rugalmassága. Az olyan alapvető részeket, mint az e-kereskedelmi platform, a weboldal UX, az értékesítési csatornák, a fizetési lehetőségek és a rendeléskezelés. Folyamatosan frissíteni kell ezeket, hogy az e-kereskedelmi ökoszisztémánkat a modern üzleti környezethez igazítsuk, és egyúttal megfeleljen valóban a vásárlóink igényének is.

A legfontosabb termékinformáció-menedzsment (PIM) trendek

PODCAST

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek