Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Az iskolák csaknem 60 százaléka nem rendelkezik MI-stratégiával

MEGOSZTÁS

Az oktatásban egyre szélesebb körben használják a mesterséges intelligenciát, de a tudás és a stratégia hiánya jelentős akadálya annak, hogy a jó gyakorlatok beépüljenek az iskolák mindennapi működésébe, ezért a Microsoft képzéssel és online tananyaggal segíti az intézményvezetőket és a tanárokat az MI nyújtotta előnyök jobb kihasználásában.

Az oktatási intézmények gyors ütemben veszik használatba a mesterséges intelligenciát, az adatok pedig azt mutatják, hogy az ilyen irányú befektetéseik rendre szépen megtérülnek. Az IDC friss felmérése mégis azt mutatja, hogy

az oktatási intézmények vezetői és a tanárok nincsenek úgy felkészülve a mesterséges intelligencia által generált változásokra, mint más szektorok munkavállalói. Ennek vélhetőleg két oka van: a tudáshiány és a stratégia hiánya.

Ezt támasztja alá a felmérés, amely szerint a megkérdezetettek közel 60 százaléka a „képzett munkaerő hiányát” nevezte meg az egyik legnagyobb kihívásnak a mesterséges intelligencia használata tekintetében.

A felmérés arra is rámutatott, hogy az oktatási intézmények 57 százaléka vagy nem rendelkezik MI-stratégiával, vagy rendelkezik ilyennel, de ezt nem sikerült összhangba hozni az intézmény általános stratégiai céljaival. A mesterséges intelligenciára épülő eszközök segíthetnek az oktatási szakembereknek, vezetőknek abban, hogy megtalálják a szervezetük kitörési pontjait, és hogy jobban kihasználják a lehetőségeiket.

“Sok pedagógusnak okoz nehézséget a mesterséges intelligenciára épülő új funkciók elsajátítása, miközben a diákok szeretnének úgy tekinteni rájuk, mint akik élen járnak a mesterséges intelligencia használatában. Egyáltalán nincsenek könnyű helyzetben”

– mondta el Lenka Axlerová, a Microsoft közép-európai oktatási ágazatért felelős igazgatója.

A 2023-as LinkedIn Future of Work Report azt találta, hogy miközben az oktatásban meghirdetett álláshelyek több mint a felében várnak el olyan képességeket, amelyeknek csak az emberek tudnak eleget tenni (például óravezetés, diákok instruálása), az MI így is jelentős mértékben képes javítani az olyan feladatok végrehajtásának hatékonyságát, mint például az óraterv elkészítése vagy a tananyag összeállítása, ami a tanárok munkaidejének mintegy 45 százalékát teszik ki.

Vagyis a mesterséges intelligencia segít időt felszabadítani a pedagógusoknak arra, hogy azokra a feladataikra koncentrálhassanak, amelyeket csak ők tudnak elvégezni, például több figyelmet fordíthatnak a diákokkal meglévő kapcsolataik ápolására.

Azért, hogy a tanároknak segítséget nyújtson az MI-alapú funkciók elsajátításában a Microsoft, a Reimagine Education program keretében, az alábbi képzéseket indította el:

  • AI for educators Learning Path: ennek révén az oktatásban tevékenykedő vezetők és tanárok jobban megismerhetik az AI előnyeit és fejleszthetik a digitális írástudásukat.
  • The Microsoft Education AI Toolkit: ez egy ingyenesen elérhető eszközcsomag, amely az oktatási intézmények vezetőit segíti az MI intézményi bevezetésére irányuló terveik megalkotásában, példákat, esettanulmányokat, az elinduláshoz szükséges dokumentumokat is felvonultatva.

(Kiemelt kép: Unsplash)

PODCAST

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek