Ezúttal a felpörgetett szorongás nem az autonóm autókról szól, hanem a generatív mesterséges intelligenciáról – egy hirtelen szexi szektorról, amelyet olyan szavakkal írnak le, mint „csodálatos”, „felforgató” és „végzetes”.
Az üzleti ügyfelek tömegesen csatlakoznak a mesterséges intelligencia által vezérelt tartalomgeneráló induló vállalkozásokhoz olyan vállalati alkalmazásokkal, mint a Jasper, egy generatív mesterséges intelligencia platform, amelyet promóciós blogbejegyzések és egyéb marketinganyagok automatikus generálására terveztek. A befektetők eközben a következő mesterséges intelligencia egyszarvút keresik, mint például a Stability AI, amely csak néhány hónapja indította el szöveg-kép generátorát, a Stable Diffusion-t, de máris milliárd dolláros befektetői értékeléssel büszkélkedhet.
Az IDC mesterséges intelligenciával és automatizálási kutatásokkal foglalkozó csoportjának alelnöke, Ritu Jyoti azonban üzent azoknak a vállalati vezetőknek, akik az AI FOMO-val kapcsolatos súlyos érzésekkel küzdenek.
„Racionálisnak és felelősségteljesnek kell lenniük” – mondta a VentureBeatnek. „Meg kell érteniük, hogy az adatok és az automatizálás nem csak egy jó dolog, de nem is kell megijedniük, és nem kell elkezdeniük azonnal alkalmazni az AI-t, ami irreális elvárásokhoz és kudarcokhoz vezet.”
Az AI az üzleti problémákra összpontosít
Ehelyett azt hangsúlyozza, hogy a szervezeteknek meg kell nyugodniuk, és az üzleti problémáikra, valamint arra kell összpontosítaniuk, hogy mit próbálnak megoldani. „Azt halljuk a végfelhasználóinktól, hogy nem a rövid távú megtérülés miatt fektetnek be a mesterséges intelligenciába, hanem azért, hogy a jövőre nézve biztosítsák versenyképességüket. Ez a lényeg.”
A Fortune 1000 vállalat bármelyik C-szintű vezetője megérti az AI erejét, túl mainstream médiafelhajtáson.
„Én azt mondanám, hogy ne hagyja magát elvonatkoztatni az AI potenciáljától – ehelyett koncentráljon az üzleti követelményekre és eredményekre, majd használja megfelelően az AI-t és az automatizálást, legyen szó a működési hatékonyság és a bevétel javításáról, új piacokon való terjeszkedésről, ellátási lánc problémáinak kezeléséről vagy némi innovációról. Versenyképesnek kell lenned, hogy releváns legyél az iparágban”” – mondta Jyoti . A vállalati üzletben már nem kérdés, hogy az AI-ba fektessenek be, hangsúlyozta.
Jyoti szerint összességében a mesterséges intelligencia körüli hype normális, sőt az lenne abnormális, ha nem látnánk bele ennyi mindent és nem látnánk benne a potenciált. De bármennyire is felkapottnak tűnik jelenleg ez a terület, a valóság a vállalati bevezetés körül sokkal hétköznapibb. A mesterséges intelligencia a leginkább distruptív technológia, amit valaha is kifejlesztett az emberiség, de ennek ellenére ma még csak pontszerű megoldásokban alkalmazzák.
A generatív mesterséges intelligencia és ennek az általános elfogadása nem hype. Azonban még évtizedekbe telik, mire a szervezetek megérzik a teljes paradigmaváltást az AI hatására.
Egyelőre kezdjük azzal, hogy mi az üzleti problémánk, és vizsgáljuk meg, hol lehet az AI-t és az automatizálást hatékonyan, a legfelelősségteljesebb módon használni” – mondta.”