A 4iG Csoport és az Elisa Polystar nemzetközi szoftvercég képviselői a Barcelonában megrendezett Mobil Világkongresszuson (Mobile World Congress, MWC) egyeztettek a jövőbeli vízióról:
a hálózatfelügyelet következő mérföldkövét a mesterséges intelligencia jelenti, mely a gépi tanulás segítségével képes lesz önállóan azonosítani és megoldani a keletkező hibákat,
elérhetővé téve egy magasabb szintű működési modellt a cégek számára. A két vállalat automatizált hálózatüzemeltetési- és felügyeleti rendszer bevezetéséről írt alá együttműködési szerződést. Az együttműködés első fázisában az innovatív megoldást hazánkban elsőként a Vodafone Magyarországnál vezetik be.
A Zero-Touch NOC termék célja a hálózatüzemeltetés magasabb szintű biztosítása, ezáltal pedig az ügyfélélmény javítása. A finn cég megoldásai lehetővé teszik, hogy olyan nyílt architektúrát építsen ki a szolgáltató, amely több hálózati forrásból nyeri az adatokat, lehetővé téve azok integrált kezelését. A beérkező adatokat a rendszer hiba jellegű esemény után kutatva folyamatosan monitorozza, így
emberi beavatkozás nélkül képes a felmerülő problémák előrejelzésére, a kialakult hibák felderítésére és adott esetben azok megoldására is,
ezzel lehetővé téve az üzemeltetők számára a hibakezelési folyamataik automatizálását. A megoldás képes automatikusan hibajegyet generálni az önállóan felismert problémákra, amelyek így azonnal a megfelelő kezelőcsapathoz kerülnek, akik megkezdhetik a hiba elhárítását.
Az Elisa saját finnországi hálózatában zártkörű virtuális hálózatfelügyeleti megoldásként a riasztások 100%-át képes kezelni, ami a hálózatiincidensek 71%-os csökkenését és 79%-kal gyorsabb kezelését eredményezte.
„Az Elisa Polystarral való együttműködés fontos mérföldkő a 4iG Csoport és a Vodafone Magyarország életében egyaránt, mivel a jövő az olyan automatizált hálózatoké, amelyek gyorsaságot és megbízhatóságot kínálnak ügyfeleinknek.”
– mondta el Fekete Péter, a 4iG Csoport vezérigazgatója.
„Az Elisa Polystar elkötelezett amellett, hogy olyan felhő alapú megoldások sorát kínálja, amelyek a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás és az egyedi adatkezelési eszközökkel a teljesen önműködő hálózatokhoz járulnak hozzá.”
– nyilatkozta Anssi Okkonen, az Elisa Polystar vezérigazgatója.
Az Elisa Polystar felhő- és mesterséges intelligencia-alapú adatkezelési, elemzési és automatizálási megoldásokat kínál telekommunikációs szolgáltatóknak.
A rendszer a mesterséges intelligencia-vezérelt analitikát ötvözi az automatizálással; segít a működési költségek, és a tőkekiadások csökkentésében, illetve az ügyfélélmény javításában.
Az Elisa Polystar megoldásait élő hálózatban fejlesztik, az üzemeltetők egyedi igényeit szem előtt tartva.
(Kiemelt kép: Unsplash)