Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Hogyan növeljük márkánk láthatóságát?

MEGOSZTÁS

Sok vállalkozás azért zárta be a kapuit, mert nem értette meg, hogyan növelje márkája ismertségét. Jó termékeik voltak, de hiányzott a know-how ahhoz, hogy következetes ismertséget teremtsenek a vállalkozásuknak. 2023-ban ez már nagymértékben függ a márkánk láthatóságától. Ha az nem található meg az interneten, a tartalmaink és üzeneteinket nem látják majd azok az emberek, akiket meg szeretnénk szólítani.

(Kiemelt kép: Unsplash+)

A láthatóságnak számos útja van, keresőmotorok, hírmédia, közösségi média és egyéb digitális csatornák, például blogok és podcastok. A nagyszerű tartalom és PR-képességek segíthetnek abban, hogy elérjük a szükséges láthatóságot ezeken a médiafelületeken. Az elmúlt 15 évben a Google uralta a keresőmotorok területét, és nagy szerepet játszott abban, hogy az emberek hogyan találják meg az információkat. A mesterséges intelligencia jelenleg kihívás elé állítja ezt megszokott és kényelmes metódust. Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a ChatGPT felülmúlta a Google-t a keresőkérdésekre adott legjobb válaszok megadásában. Hogy ez mit fog tenni a márkák láthatóságával és a márkaismertség növelésének lehetőségével, azt még nem tudjuk.

Hogyan növeljük márkánk láthatóságát?
A mesterséges intelligencia jelenleg kihívás elé állítja ezt megszokott és kényelmes metódust (Fotó: Unsplash+)

Márka-affinitás és bizalom

A márkaaffinitás és a bizalom kiépítése egyre fontosabb lesz 2023-ban, mivel a fogyasztók egyre tudatosabban választják ki azokat a vállalatokat, melyeket támogatni szeretnének. A közösségi média térnyerésével és az információkhoz való könnyű hozzáféréssel nehezebb megtartani a hűséges ügyfeleket, ha azok a közös értékek alapján tájékozott döntéseket hoznak a márkákról, melyekkel kapcsolatba lépnek és melyeknél vásárolni kívánnak. Egy olyan világban, ahol a márkahűség már nem garantált, a vállalatoknak a márka iránti bizalom kiépítésén kell dolgozniuk, hogy hosszú távú kapcsolatot alakíthassanak ki ügyfeleikkel. Mi a különbség a márkaaffinitás és a bizalom között? A márkaaffinitás arra az érzelmi kapcsolatra utal, melyet a fogyasztók egy márkához fűznek. Ha egy fogyasztó erős márkaaffinitással rendelkezik, akkor a márkára nem csupán egy termékként vagy szolgáltatásként tekint, hanem identitása részeként. Ez az érzelmi kötődés megnövekedett lojalitáshoz, ismételt vásárláshoz, sőt a márka melletti kiálláshoz is vezethet. A márka iránti bizalom viszont az az élmény, mely jelzi, a fogyasztók tudják a márka képes betartani az ígéreteit. A fogyasztók akkor bíznak egy márkában, ha úgy gondolják, hogy a márka átlátható, etikus és megbízható. A bizalom döntő fontosságú a fogyasztókkal való hosszú távú kapcsolatépítés szempontjából, mivel arra ösztönzi őket, hogy a márkával hosszú időn keresztül kapcsolatba maradjanak és vásároljanak is tőle.

Hogyan növeljük márkánk láthatóságát?
Ha egy fogyasztó erős márkaaffinitással rendelkezik, akkor a márkára nem csupán egy termékként vagy szolgáltatásként tekint, hanem identitása részeként (Fotó: Unsplash+)

Hogyan építsünk affinitást és bizalmat

A márkaaffinitás és a bizalom kiépítéséhez a vállalatoknak arra kell összpontosítaniuk, hogy tartalmas élményeket teremtsenek ügyfeleik számára. Ezt úgy érhetik el, hogy kiváló minőségű termékeket és szolgáltatásokat nyújtanak, kivételes ügyfélszolgálatot kínálnak, és értelmes és releváns tartalmakkal lépnek kapcsolatba az ügyfelekkel. A vállalatoknak emellett átláthatónak kell lenniük üzleti gyakorlatukkal kapcsolatban, és bizonyítaniuk kell elkötelezettségüket az etikus és társadalmilag felelős magatartás iránt. A cégek többek között úgy építhetik ki a márka affinitását és bizalmát, ha stratégiájukba beépítik a célorientált marketinget. A célorientált marketing olyan marketingmegközelítés, mely a termékek eladása helyett a társadalmi és környezeti hatások megteremtésére összpontosít. Azzal, hogy a vállalatok olyan ügyhöz csatlakoznak, mely mind a vállalat, mind az ügyfeleik számára fontos, céltudatosságot és kapcsolatot teremthetnek ügyfeleikkel. Ez a márkahűség és a bizalom növekedéséhez vezethet, mivel az ügyfelek úgy érzik, hogy olyan márkát támogatnak, mely összhangban van az értékeikkel. A márka-affinitás és a bizalom kiépítésének másik fontos szempontja a hiteles márka hangjának megteremtése. Ez azt jelenti, hogy hűnek kell lenni ahhoz, hogy ki is a márka, és úgy kell kommunikálni, hogy az a márka célközönségével összhangban legyen. A vállalatoknak kerülniük kell az olyan általános vagy nem hiteles üzenetek használatát, melyek nem teremtenek személyes kapcsolatot ügyfeleikkel. Ehelyett arra kell törekedniük, hogy olyan egyedi és jellegzetes „hangot” hozzanak létre, mely tükrözi a márka értékeit és személyiségét.

Hogyan növeljük márkánk láthatóságát?
A célorientált marketing olyan marketingmegközelítés, mely a termékek eladása helyett a társadalmi és környezeti hatások megteremtésére összpontosít (Fotó: Unsplash+)

Emellett a vállalatoknak az ügyfélélményt is előtérbe kell helyezniük. Ez magában foglalja a zökkenőmentes ügyfélút biztosítását, attól a pillanattól kezdve, hogy az ügyfél először kapcsolatba lépett a márkával, egészen a vásárlás utáni élményig. A cégeknek arra kell összpontosítaniuk, hogy olyan személyre szabott és emlékezetes ügyfélélményt nyújtsanak, mely megfelel az ügyfelek igényeinek és elvárásainak. Ez olyan technológiák, például mesterséges intelligencia és chatbotok használatával érhető el, melyek azonnali és releváns válaszokat adhatnak az ügyfelek kérdéseire és aggodalmaira. Végezetül a vállalatoknak proaktívan kell kezelniük az ügyfelek visszajelzéseit és aggályait. Ehhez meg kell hallgatni az ügyfelek visszajelzéseit, és változtatásokat kell végrehajtani a tapasztalataik javítása érdekében. A cégeknek emellett átláthatónak és érzékenynek kell lenniük a kommunikációjukban, és időben és professzionális módon kell kezelniük minden problémát vagy aggályt. Ez azt mutatja az ügyfeleknek, hogy a vállalat értékeli a visszajelzéseiket, és elkötelezett a magas színvonalú ügyfélélmény biztosítása mellett. A márka-affinitás és a bizalom kiépítése 2023 egyik legfontosabb trendje, mivel a vállalatok arra törekszenek, hogy hosszú távú kapcsolatot alakítsanak ki már eleve az ügyfeleikkel. A cégeknek így arra kell összpontosítaniuk, hogy tartalmas élményeket teremtsenek ügyfeleik számára, célorientált marketinget építsenek be, hiteles márkahangot teremtsenek, prioritásként kezeljék az ügyfélélményt, és proaktívan kezeljék az ügyfelek visszajelzéseit. E lépések megtételével a vállalatok márka-affinitást és bizalmat építhetnek, és ezáltal megbízható és értékes márkaként rögzülhetnek ügyfeleik tudatában.

Hogyan növeljük márkánk láthatóságát?
A márka-affinitás és a bizalom kiépítése 2023 egyik legfontosabb trendje, mivel a vállalatok arra törekszenek, hogy hosszú távú kapcsolatot alakítsanak ki már eleve az ügyfeleikkel (Fotó: Unsplash+)

Csatornák, melyeket érdemes figyelembe venni a márka láthatóságának növeléséhez

Mi az első stratégia, ami egy marketinges fejében megfordul, amikor növelni kell márkája online láthatóságát? A legtöbben ugyanazt az eszköztárat használják: PPC hirdetési kampányokat a céloldalakhoz, SEO-t a keresőmotorok magasabb helyezéséért, és célzott hirdetéseket a közösségi médiában. Egyetlen céljuk van: több értékesítés itt és most. Ez a megközelítés azonban zsákutcába vezethet, még akkor is, ha a költségvetés magas, és a marketingkampányok magas színvonalúak. A buktató itt az ügyfél útja a kívánt akcióhoz: mivel erősen eltérhet attól, amit sokszor mi gondolunk. Mi a teendő? Használjuk az összes alternatív promóciós csatornát. Létfontosságú, hogy növeljük a láthatóságot ott, ahol a legtöbb célpont aktív, és ott építsünk pozitív márkahírnevet. Válasszuk ki a szakterületünknek és márkaidentitásunknak leginkább megfelelőt és a célközönségünk látni fog már minket.

Hogyan növeljük márkánk láthatóságát?
Létfontosságú, hogy növeljük a láthatóságot ott, ahol a legtöbb célpont aktív, és ott építsünk pozitív márkahírnevet (Unsplash+)

Tartalommarketing

Közhelyesen hangzik, de „a tartalom még mindig a király”. És 2023-ban is az lesz. Ezt szem előtt tartva érdemes a tartalommarketing kampányokra összpontosítani: ezek a márka online láthatóságát befolyásoló legmeggyőzőbb eszközök közé tartoznak. Fontoljuk meg a vendégblogolást niche médiumokban és publikációkban olyan harmadik féltől származó forrásoknál, mint a releváns Q&A fórumok (például a Quora és társai), online újságok és cikkkönyvtárak. Az olyan ingyenes erőforrások, mint a Medium, a Reddit, a SlideShare és a LinkedIn nagyszerűek a tartalom szindikációhoz. Nemcsak láthatóbbá teszik a márkánkat, de természetes visszahivatkozásokat, nagyobb forgalmat és ennek eredményeképpen magasabb helyezéseket is hozhatnak a SERP-ekben (ismét a jobb láthatóság érdekében). Ahhoz, hogy ez a stratégia működjön, gondoskodjunk arról, hogy a márka céljai és a célközönség igényei szempontjából releváns, kiváló minőségű, informatív tartalmat készítsünk.

Közösségi média

Márkánk jelenléte a közösségi médiában messze túlmutat az értékesítésen. Mindenekelőtt arról szól, hogy a követők számára olyan praktikus információkat nyújtson, melyek választ adnak a kérdéseikre, és segítenek a napi problémáik megoldásában. Nézzük meg a nagy márkákat: a közösségi média fiókjaik 24/7-ben eladnak? Nem, különben a felhasználók nem iratkoznának fel rájuk. Ehelyett a nagy márkák arra használják a közösségi médiacsatornákat, hogy emlékeztessenek mindig magukra. Tanulságos és hasznos információkat tesznek közzé, versenyeket szerveznek, kommunikálnak a közönséggel, híreket és előnyöket osztanak meg az ügyfeleknek, kvízjátékokkal vesznek részt stb. Mindezek lehetővé teszik számukra, hogy szélesebb közönséget vonjanak be, elősegítsék a márka hitelességét és bizalmat építsenek. Ráadásul a márkás vizuális tartalmak a közösségi médiában a márka online láthatóságát növelik. Ha az egyéni (márkás) tartalmunk megfelelő és instrumentális, a felhasználók nagyobb valószínűséggel mentik és osztják meg, így növelve a márkaismertségünket a közösségi környezetükben.

Hogyan növeljük márkánk láthatóságát?
Márkánk jelenléte a közösségi médiában messze túlmutat az értékesítésen (Fotó: Unsplash+)

PPC-hirdetések

A PPC-hirdetések olyan felhasználókat vonzanak, akik tranzakciós keresési szándékkal érkeznek a Google-hoz, azaz amikor vásárolni, letölteni akarnak valamit, próbaverziót indítanak stb. A Google Display Networkön keresztül létrehozott PPC-hirdetések azonban szintén a márkaismertség építésére szolgálnak. Bár a webhelyeken a hirdetésünket látó felhasználóknak nem áll szándékukban most azonnal vásárolni, mindenképpen felfigyelhetnek ránk, és legközelebb, amikor megfelelő információra van szükségük, eszükbe juthat rögvest a márkánk. A nagy márkák gyakran használják a PPC-hirdetéseket, hogy felhívják a felhasználók figyelmét új termékeikre vagy az aktuális kedvezményeikre.

Média hirdetések

A weboldali bannerek néven ismert ilyen hirdetések úgy működnek, mint a hirdetőtáblák az utakon. A fő cél a felhasználó figyelmének felkeltése és a márka láthatóbbá tétele. Hogy minél több weboldalt elérjenek, a marketingesek erre szakosodott hálózatokon keresztül hirdetnek. Az egyetlen probléma itt egy régóta ismert webes felhasználói magatartás lehet, a „bannervakság”. Az emberek hajlamosak figyelmen kívül hagyni azokat az oldalelemeket, melyeket hirdetéseknek érzékelnek. Ráadásul a verseny is egyre erősebb, nagy az esélye, hogy a médiahirdetések elsüllyednek a többi „színes és szagos” reklám tömegében, és a felhasználók nem is veszik észre őket. Győződjünk meg tehát arról, hogy ez a csatorna működni fog az adott kampányunk során; ellenkező esetben érdemes inkább néhány natív hirdetést fontolóra venni helyette.

Hogyan növeljük márkánk láthatóságát?
Az egyetlen probléma itt egy régóta ismert webes felhasználói magatartás lehet, a „bannervakság” (Fotó: Unsplash+)

SEO

A keresőmotorokban elért magasabb helyezés óriási lépés a márka láthatóságának növelése felé. Minél magasabb, annál jobb. Mint tudjuk, a felhasználók nagy figyelmet fordítanak a SERP-ek első 3-5 találatára, és nem törődnek az alacsonyabb pozíciókkal; a Google Snippets és a SERP-ek tetején győztes webhelyek nagyobb hűséget és bizalmat kapnak a keresők részéről. Ez a történet röviden: a keresőoptimalizálás igenis számít a láthatóság szempontjából. Tehát tegyünk meg mindent, hogy magas minőségű, az információs keresési szándékot kielégítő SEO-tartalmat készítsünk. Ez hosszú távon sokkal hatékonyabb, mint a rövid távú „SEO-manipulációk”, melyeket egyes szakemberek még mindig gyakorolnak a gyors eredmények reményében.

Influenszer marketing

Ismerjük a szabályokat: működjünk együtt olyan népszerű YouTuberekkel és Instagrammerekkel, akiknek közönsége kapcsolódik a miénkhez. Az ő követőik általában „szuper hűségesek” és elkötelezettek, így a termékeink vagy szolgáltatásaink promózása a csatornáikon nagyban befolyásolja a márkánk láthatóságát.

Hogyan növeljük márkánk láthatóságát?
Tegyünk meg mindent, hogy magas minőségű, az információs keresési szándékot kielégítő SEO-tartalmat készítsünk (Fotó: Unsplash+)

Interaktív tartalom

Versenyek, flashmobok, kihívások, eladások, az ilyen tartalmak szuperül bevonzanak, és a felhasználók szívesen vesznek részt bennük, így szélesebb közönségnek népszerűsítik a márkánkat. A márkák gyakran használnak interaktív tartalmakat a közösségi médiában, amikor egy új terméket kell bemutatniuk a piacon, és az ilyen kampányokhoz influenszereket is meghívnak. Bármilyen versenyt vagy kihívást kitalálhatunk ma már. A lényeg, hogy megemlítse a márkanevét vagy a termékét, és döntsön a díjról, hogy motiválja a közönséget a részvételre. Emellett kritikus fontosságú, hogy az üzleti céljainkhoz és a célpontjaink igényeihez kapcsolódó tartalmat alkossunk.

Videómarketing

A videó a barátunk az új platformok megnyeréséhez és a nagyobb láthatóság eléréséhez. Most már nem csak a reklámozásról, hanem a szórakoztató tartalmakról, valamint az információs kérések feldolgozásáról is szól. Videócsatornánk tartalmazhat interjúkat a niche-szakemberekkel és a csapatunkkal, webináriumokat, kérdés-feleleteket, hasznos tanácsokat adhatunk stb. Ez a mi eszközünk a márka ismertségének növelésére, több közönség megszerzésére, valamint a tekintély és a bizalom kiépítésére. Fordítsunk mindig figyelmet a videódizájnra: egy rövid, stílusos bevezető lehetőséget ad arra, hogy a márkánkat újra megemlítsük a közönségnek. Néhány megtekintés már elég ahhoz, hogy márkát „bebetonozzuk” az emlékezetükbe. Legyünk kreatívak: a videós történetmesélés taktikája itt fog a legjobban működni.

Hogyan növeljük márkánk láthatóságát?
Kritikus fontosságú, hogy az üzleti céljainkhoz és a célpontjaink igényeihez kapcsolódó tartalmat alkossunk (Fotó: Unsplash+)

E-könyv

Az ingyenes e-könyvek nagyszerű leadmágnesek a felhasználók számára, hogy megismerjék a márkánkat, és feliratkozzanak rá, hogy még több, a megadotthoz hasonló tartalmat keressenek. A kihívás itt az, hogy az e-könyvek készítésének folyamata rengeteg erőforrást emészt fel. Ahhoz, hogy minőségi, magával ragadó és informatív legyen, készüljünk fel arra, hogy időt, energiát és költségvetést kell fordítania a kutatásra, a tervezésre, a könyv megírására és megtervezésére. Ellenkező esetben a játék egy fabatkát sem ér. Az e-könyveknek csak akkor van értelme, ha informatívak. Ha alacsony színvonalúak, a felhasználók csalódni fognak, és a márkánk a szakmán kívüliek hírnevét fogja elnyerni a niche-ben.

Podcastok

A tartalom nem csak szövegből, képből vagy videóból áll. A „hangos” formátum a legjobb arra, hogy elérje azokat az embereket, akik lusták vagy elfoglaltak az olvasáshoz, de szívesen hallgatnak valamit, miközben egyszerre így több dolgot is csinálnak. A podcastok 2023-ban is a legnépszerűbb trend maradnak, és az olyan streaming-óriások, mint a YouTube és a Spotify támogatják és bátorítják a felhasználókat a gyakorlásukra. Tehát, ha a célközönségünk ezt a formátumot részesíti előnyben, használhatjuk a podcastokat a termékeink népszerűsítésére és az ügyfelekkel való kapcsolattartásra. Ha nincsenek erőforrásaink egy podcast menedzselésére, együttműködhetünk népszerű podcastelőkkel, akik az adott „piaci rés” befolyásolói, hogy megosszák a márkatörténeteket, és meghívják a közönséget, hogy többet tudjon meg rólunk.

Hogyan növeljük márkánk láthatóságát?

PODCAST

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek