A 3,718 milliárd forint összegű, vissza nem térítendő, európai uniós támogatásból megvalósult fejlesztések egyik fontos célja, hogy Magyarországról is lehetővé váljon a teljes mértékben digitális uniós közigazgatási ügyintézés, melynek érdekében létrejött a magyar eIDAS csomópont. A rendszer lényege, hogy a magánszemélyek saját nemzeti azonosító eszközeiket használhassák a más uniós országokban online elérhető elektronikus közszolgáltatásokhoz való hozzáféréshez.
Az itthoni projekt keretében a fentiek mellett megtörtént az átállás a kormányzati hitelesítés szolgáltatás (Gov CA) vonatkozásában a jelenleg legmodernebbnek számító nyilvános kulcsú titkosítást alkalmazó tanúsítványokra. Ezzel a lépéssel a kormányzati hitelesítés-szolgáltatás illeszkedik a nemzetközi ajánlásokhoz és a jövőben is garantálja a biztonságos elektronikus kommunikációt.
A projekt részeként a Rendelkezési Nyilvántartás szolgáltatás továbbfejlesztése is megvalósult, így mostantól a cégek, egyéni vállalkozók és egyéb szervezetek nevében eljáró természetes személyek képviseleti jogosultsága elektronikusan ellenőrizhető. A fejlesztéseket az Európai Szociális Alap, valamint Magyarország költségvetése finanszírozta a Közigazgatás- és Közszolgáltatás- Fejlesztési Operatív Program (KÖFOP), valamint a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP) keretében. A program megvalósításában a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ), a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ), az IdomSoft Zrt., valamint a KOPINT-DATORG Informatikai és Vagyonkezelő Kft. vettek részt.