Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Chatbotok B2B-üzemmódban

MEGOSZTÁS

A chatbotok használatának egyik fő előnye, hogy rövid idő alatt nagy mennyiségű megkeresést tudnak kezelni. Ez különösen fontos a B2B-vállalkozások számára, melyek nem rendelkeznek nagyobb értékesítési csapattal.

Az ügyfélélmény korát éljük, amikor is minden eddiginél több lehetőség áll rendelkezésre, hogy elkényeztessük vásárlóinkat, akik egyre inkább már kizárólag csak ezek alapján döntenek a tényleges tranzakcióról. A chatbotok olyan kompakt szoftveralkalmazások, amelyeket a honlapokra (de közösségi média felületeken is természetesen már megjelentek) telepíthetünk: valós idejű online beszélgetéseket tesznek lehetővé az oldal látogatói és egy előre megírt automatizált forgatókönyv vagy egy emberi ügyfélszolgálati értékesítő között. A mesterséges intelligencia (MI) segítségével ez a technológia már támogatja a marketing, értékesítési és ügyfélszolgálati csapatokat, miközben a webhely látogatóinak a személyes ügyfélélményhez hasonló kiváló online kiszolgálást is nyújt.

A chatbot marketing előnyei

A chatbotok már a pandémia óta nagy szerepet töltenek be a digitális üzleti életünkben, az Outgrow szerint 2021-ben már a B2B-vállalatok 58 százaléka használt valamilyen chatbot alkalmazást az oldalain. A legnagyobb előnyét abban látták ennek a nóvumnak, hogy 30 százalékkal csökkentette az üzleti költségeket, de akár 67 százalékkal megnövekedett az értékesítés és 55 százalékosra nőtt a jobb leadek esélye is használatukkal.
Nem beszélve arról, hogy a chatbotok 24/7-es ügyfélszolgálatot tesznek lehetővé, így egy jól kivitelezett chatbot marketingstratégia időt és pénzt takaríthat meg. A digitális gépi asszisztensek képesek automatizálni a gyakori támogatási megkereséseket (a chatbotok az összes kérdés akár 80 százalékát is képesek megválaszolni már), ez felszabadítja a támogató személyzet idejét, hogy más üzleti igényekre összpontosíthasson, például az olyan ügyfélproblémák mélyebb támogatására, amelyek direkt és kizárólagos emberi interakciót igényelnének.

Egy jól kivitelezett chatbot marketingstratégia időt és pénzt takaríthat meg.

Miközben a chatbotok minden felmerülő GYIK-re válaszolnak, beprogramozhatjuk őket arra is, hogy a látogatóinknak utólagos e-mailt küldjenek, vagy egy támogatási várólistára helyezzék őket, ha a bot úgy ítéli meg, hogy a felhasználó kérdésére nem tud önállóan válaszolni, és nincs éppen elérhető személyzet (ha van elérhető munkatárs, akkor a chatbotot úgy is programozhatják, hogy munkaidőben a megfelelő ügyfélszolgálati csapathoz irányítsa a felhasználót, és továbbítson minden olyan adatot, amelyre a csapatnak szüksége van a jobb támogatás érdekében.)

Cikkünk eredetileg a ICT Global I. lapszámában jelent meg, 2023 februárjában.

PODCAST

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek