Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Már nem az Apple adja el a legtöbb okostelefont

MEGOSZTÁS

A Samsung visszavette vezető helyét, az Apple a második, de brutálisan nyomulnak a kínai cégek is: az első ötből kettő kínai. A verseny még élesebb lesz, a kínai belső piac sok érdekességet tartogat még számunkra.

Az utóbbi időben hozzászoktunk, hogy az Apple a világ leggazdagabb cége, és ők adják el a legtöbb mobiltelefont. Változik a helyzet, mert jelenleg a Samsung a világelső, ami főként az Apple csökkenő kínai eladásaival magyarázható. A komplett globális okostelefon-értékesítés a januártól áprilisig tartó időszakban nyolc százalékkal, 289,4 millió egységgel emelkedett, az Apple a tavalyi év azonos időszakával – első negyedévével – összehasonlítva, az IDC (International Data Corporation) adatai alapján 9,6 százalékkal kevesebb iPhone-t adott el.

Az értékesítések 17,3 százalékát az Apple, 20,8 százalékát a Samsung jegyzi, miközben a kínai piacon egyre élesebb a verseny, államilag masszívan támogatott hazai cégek, mint a Xiaomi és a Huawei is komoly nyomás alá helyezték az koreai óriásvállalat értékesítéseit.

Az Apple nem sokáig őrizte meg első helyét. Tizenkét évig a Samsung volt a legnagyobb mobiltelefon-eladó, a cupertinói cég tavaly év végén döntötte le trónjáról a dél-koreai gigászt, akkor foglalta el először az első helyet. A piac huszonöt százalékát uralta, míg a Samsung „csak” tizenhatot.

A versenyfutás nyilván nem ért véget, viszont kétségtelen, hogy 2023 az Apple sikerekkel teli történetében is kiemelkedő esztendőnek számított. Pedig a Samsung is – igaz mindössze 0,7 százalékkal, de – kevesebbet adott el, mint egy éve. Az Apple 55,4 millió iPhone-t értékesített 2023 első negyedévében, míg 2024 első negyedévében 50,1, a Samsung pedig 60,1 millió készüléket.

Made in China

Az Egyesült Államokban kvázi ismeretlen kínai Xiaomi és Transsion különösen megnövelte az értékesítéseket: az előbbi 33,8, az utóbbi a hihetetlenül hangzó 84,9 százalékkal. A számok még brutálisabb versenyt vetítenek előre. A Xiaomi 40,8 millió androidos készüléket adott el, a Transsion 28,5 milliót. Az első öt helyezett között megváltoznak a hatalmi viszonyok (a 2004-ben alapított, szintén kínai OPPO az ötödik).

Az átalakulás folytatódhat, a piaci szereplők változtathatnak a stratégiájukon a covid lecsengése után megélénkült közegben. A Xiaomi az utóbbi két év nagy visszaesését követően tért vissza, míg a Transsion jelenléte – a nemzetközi piacon is észlelhető masszív növekedésének köszönhetően – megszilárdult.

Külsős szervezetektől, mint az IDC és mások, azért van szükség (általában pontos) becslésekre, mert a gyártók érthető okokból nem hozzák nyilvánosságra az eladott okostelefonok számát.

(Képek: Apple, IDC)

PODCAST

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek