2023-ban is újabb lendületet kap a HR, köszönhetően a technológia fejlődésének és a játékmechanizmusok, játéktervezés és -értékelés elemei beépítésének az emberi erőforrás menedzsmentbe, amely csupán a hagyományos technikák használatával nem eredményes.
Játékosított toborzás
A mesterséges intelligencia (AI), a gépi tanulási algoritmusok, a virtuális valóság (VR) és a kiterjesztett valóság (AR) technológiák beépülésének köszönhetően maga a gemifikáció forradalmi változáson ment keresztül. Bár a HR már évekkel korábban kezdte alkalmazni például a virtuális toborzási elemeket, ma már ezen túlmenően lehetőség nyílik többek között a jelentkezők személyiségjegyeit, kompetenciáit és képességeit is monitorozni. A szimulációkban pedig azonosíthatóvá váltak a kognitív képességek és érzelmi tulajdonságok is. Az ilyen módon összegyűjtött adatokból pedig komplexebb profilok állíthatóak össze, amelynek segítségével egyre pontosabb döntéstámogatási modellek állhatnak elő, amellyel a jelentkezők teljesítmény orientáltságát, elkötelezettségét és motivációját is vizsgálhatják a szakemberek.
Munkatársközpontú megközelítés
A COVID-19 világjárvány komoly hatással írta át a szervezetek munkakultúráját nemzetközi viszonylatban. A lezárások időszakában ugyanis a kollégák távol kerültek egymástól, egyfajta elszeparálódást éltek meg, amely újfajta életforma kialakítását igényelte részükről. A távmunka és a hibrid munkavégzési modellek térnyerése során például egyes játékelemek virtuális munkakörnyezetekbe való beépítésével a szervezetek fenntarthatták a távmunkában tevékenykedő alkalmazottak lojalitását, motivációját és kapcsolódását a többi munkatársukhoz. Továbbá az immerzív technológiák, azaz, hogy a munkatársakat bevonják egy történetbe, jó eszközként szolgál a hibrid munkamodellekhez kialakításához.
Ha a szervezetek prioritásként kezelik az alkalmazottak elkötelezettségét és jólétét, akkor a gamification módszere jó eszköz arra, hogy egy jól élhető és szerethető munkakultúrát építsen fel a vállalat. Azáltal, hogy a módszer az alkalmazottak igényeire és preferenciáira összpontosít, a HR-gamification személyre szabott és élvezetes élményeket teremthet, amelyek elősegítik a csapatok közötti kollaborációt és az innovációt is.
Nagyvállalati játék programok
A különböző iparágakban működő piacvezető nagyvállalatoknál találhatóak példák arra, hogyan alkalmazzák a gamified stratégiákat az alkalmazottak elkötelezettségének fokozására, a toborzás egyszerűsítésére vagy a tanulási és fejlesztési kezdeményezések támogatására.
Például a Google, a Deloitte és az IBM is alkalmazott már gamification programokat, kifejezetten a jelöltek felmérésére. Ők úgy gondolják, hogy a kvízek és a játékalapú feladatok bevezetése egy szervezet életébe hozzájárul a sikeres csapatépítéshez, illetve a szakemberek fejlesztéséhez.