Mondják, hogy a szellem szárnyalásához térre van szükség, nos ez adott volt a CRAFT szoftvermérnöknek rendezett, legnagyobb közép-európai fesztiválján, ahol a legmenőbb technológiai vállalatok keresték a legjobb szakembereket.
A Vasúttörténeti Park hatalmas tereiben, ipari környezetben rendezték meg a mérnökök számára kihagyhatatlan CRAFT Konferenciát, a CRAFT HUB szervezésében, a Tesco Technology és a Continental fő támogatásával, 34 további vállalati szponzorral és 11 szakmai partner segítségével. A grandiózus rendezvényen több mint 70 előadó, 1800+ résztvevő és 30+ kiállító várta a résztvevőket egy helyen, két teljes napon keresztül.
Kihívás: magas szintű szakértelem megszerzése
Magyarországon és Európa szerte egyaránt komoly hiány tapasztalható a szoftvermérnökök és IT-szakemberek terén. Az egyre növekvő digitalizáció és technológiai fejlődés miatt a vállalatoknak kulcsfontosságú szerepet játszik a magas szintű szakértelem megszerzése és megtartása. A Craft Konferencia ilyen szempontból kiváló alkalom a vállalatoknak, hogy fórumot és platformot biztosítsanak a tehetséges szoftvermérnökök számára. Ráadásul a rengeteg szakmai előadás és gyakorlat téma – a szoftverfejlesztés és technológia terén – jó alkalom a szakemberek számára, hogy friss ismereteket szerezzenek és továbbfejlesszék szaktudásukat. Emellett a CraftHack hackathon is része volt a konferenciának, ahol a résztvevők megmutathatták, hogy milyen kreatívak problémamegoldásban és innovatív projektek létrehozásában.
A konferencia és hackathon nemcsak a szakmai fejlődésre, hanem a networkingre és a kapcsolatépítésre is lehetőséget adott. A Craft Konferencia ideális lehetőséget nyújtott a vállalatoknak arra, hogy vonzó munkahelyként és fejlődési lehetőségekkel rendelkező cégekként mutatkozzanak be a tehetséges szakembereknek. A magas szintű tudással bíró és motivált szoftverfejlesztők bevonzása kulcsfontosságú a vállalatok számára ahhoz, hogy versenyképesek maradjanak az egyre fejlődő digitális környezetben.
Hackathon egy menő állásért
Az előadásokra és a workshopokra értékes tudást hoztak az ICT-szektor nagyágyúi, jöttek előadók többek között az Apple-től, a Microsofttól, a Spotify-tól és a Teslától. A rendezvény munkaerő-utánpótlás szempontjából kiemelkedő értéket kínál a hazai technológiai cégeknek, hiszen a fesztiválhoz kapcsolódó CRAFTHack hackermaratonon 200 fiatal – akár pályakezdő, akár szakember – vehetett részt, akiket konkrét állásajánlattal is meg lehetett keresni.
Vállalati wellbeing: beer pong és finomságok
A kiállítók is lelkesen konzultáltak a standjukhoz látogatókkal. Talán a legnagyobb aktivitás a Tesco Technology standjánál volt, ahol a beer pongot folyamatosan játszották a vendégek, miközben a vállalat is megmutatta a technológiai részlegének, kivételesen vonzó szakmai pontjait. Az apróbb ajándékok, játékok, kihívások minden kiállító pultjánál megtalálható volt, de azért azt tudni kell, hogy egy igazi kocka mire ugrik: gumikacsa, ingyen kávé és a beerpong.
A Follow The Yellow Communications munkatársai is kilátogattak a konferenciára: „Igyekeztünk a lehető legtöbb inputot begyűjteni a két nap alatt, mind a vállalatok, mind pedig a résztvevők részéről és abszolút pozitívan értékelték a rendezvényt. Brandépítés szempontjából ez egy kiemelkedő rendezvény, hiszen nem csak egy homályos tevékenységű cég mutatkozik be, hanem konkrét eszközöket, kihívásokat, projekteket mutatnak be adott vállalt munkatársai. Aki know how-ért érkezett az is megtalálta a számításait, aki recruitment célokkal jött ki a rendezvényre, ő is sikerrel járhatott és aki kiművelt szoftvermérnökökkel szeretett volna kapcsolatba lépni, szintén elégedett lehet.” – mondta Tóth-Nagy Péter, az ügynökség vezetője. A kommunikációs szakember hozzátette, hogy az ilyen rendezvények hidat képeznek az érdekeltek között, és a CRAFT egy szupersztrádából álló, csillogó, hibrid hidat épített, ahol a tudásátadás és a kapcsolatteremtés is zökkenőmentes, gyors és szórakoztató.
A Follow The Yellow Communications folyamatosan nyomon követi a hazai és nemzetközi szakmai eseményeket, hogy partnereinek up-to-date információkkal szolgálhasson az iparági lehetőségekről.
A legnagyobbak így vonzzák be a legjobbakat
A régió legnagyobb nemzetközi szoftverfejlesztéssel és technológiai trendekkel foglalkozó szakmai fesztiválján számos aktuális témával foglalkoztak, beleértve az AI-t, gépi tanulást, Platform Engineeringet és Team Topologies-módszertant. Emellett a felhőalapú fejlesztések is terítékre kerültek. A mesterséges intelligencia bővíti és kiterjeszti az emberi képességeket, és a szoftverfejlesztőknek megtalálniuk a helyét a munkafolyamatokban kell annak érdekében, hogy növeljék a hatékonyságot.
A Tesco Technology szoftverfejlesztési vezetője bemutatta a vállalat sokszínű technológiai megoldásait és példákat mutatott arra, hogyan lehet hatékonyan működtetniük 1,6 millió mikroszervíz alkalmazást.
A Follow The Yellow keresi az élményalapú kommunikációs lehetőségeket
„A hasonló konferenciáknak, szakmai dzsemboriknak egyedülálló szerepük van abban, hogy sokakat segítsen a szakmai fejlődésben, minket pedig abban, hogy jobban megértsük, hol tart a fejlesztői, szoftvermérnöki szakma, hogyan lehet hatékonyan és tartalmasan megszólítani, összekötni egy-egy iparág szereplőit.” – foglalta össze Tóth-Nagy Péter a hasonló rendezvények többtényezős hasznát.
A két nap során legtöbbször a személyes találkozó örömét lehetett felfedezni a jelenlévőkön, ez a fesztivál a legjobb hely, hogy összejöjjenek a jelenlegi és korábbi kollégák, különösen ebben a szektorban, ahol rengetegen dolgoznak home office-ban. A beszélgetésekből kiderült, hogy a cégek tudatosan csődítik ilyen eseményekre a kollégáit, sok esetben a világ különböző pontjairól, hiszen itt a tanulás mellett kapcsolatépítésre is van lehetőségük.