Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

A fenntartható működés kulcsa a gyors reakció és alkalmazkodás

MEGOSZTÁS

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében.

A Magyar Telekom fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) három pillére a klímavédelem, a digitalizáció és a sokszínűség, esélyegyenlőség nem változott, a 2023-as év elején a vállalat felülvizsgálta ezirányú stratégiáját és a megváltozott körülményekre még pontosabb számítások mentén határozta meg vállalásait. Emellett az éghajlatváltozás mérséklésére irányuló átmenetre vonatkozó részletes tervet is elkezdte a vállalat kidolgozni, mellyel összességében 80 százalékos üvegházhatású gázkibocsátás csökkentést tud majd elérni 2030-ig.

„Folyamatosan változó világunkban a siker és a fenntartható működés kulcsa az, hogy minél gyorsabban reagáljunk és alkalmazkodjunk. Változásokból és kihívásokból pedig a 2023-as évben sem volt hiány. Gondoljunk csak a minden piaci szereplőt egyaránt érintő drasztikus energiaár-emelkedésre az egyre fokozódó energiaigények kielégítése mellett. A folyamatos változások folyamatos alkalmazkodást kívánnak meg. Ennek jegyében 2023-ban megújítottuk fenntarthatósági stratégiánkat”

– mondta Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója.

Klímavédelem

  • A Magyar Telekom a csoport teljes villamosenergia-felhasználását már 2021 óta teljes mértékben megújuló energiából fedezi, fennmaradó kibocsátásait pedig minden évben kompenzálja. 2023-ban kilencedik alkalommal vásárolt hitelesített kibocsátás-csökkentési egységeket.
  • A vállalat saját energiahatékonyságának növelése mellett 2023-ban feltérképezte azt is, milyen további termékeket és szolgáltatásokat tud nyújtani, mely az éghajlatváltozás mérséklését vagy az ahhoz való alkalmazkodást segíti elő. Ezek egy része tesztelési fázisban van, ilyen az energiamenedzsment megoldás is, melyet elsőként a saját székház működésénél vizsgált. 
  • A körforgásos gazdaságra vonatkozó törekvéseket szem előtt tartva Magyarországon első távközlési szolgáltatóként 2023 októberétől felújított telefonokat is forgalmaz.  Amellett, hogy ezek a készülékek az újakhoz képest kedvezőbb áron érhetőek el, az őket választó ügyfelek nem csak az eszköz élettartamát növelhetik, de egyúttal az elektronikai hulladék mennyiségét is csökkenthetik. 

Digitalizáció

  • A digitalizáció terén tovább folytatódott az a hálózatmodernizációs program, amelynek köszönhetően 2023 év végére a gigabit-képes hozzáférési pontok száma országszerte meghaladta a 3,6 milliót.  A Telekom vállalása, hogy 2027-ig 4,5 millió háztartásban és vállalatnál biztosít gigabit-képes hozzáférést.
  • Magyarország digitalizációját tovább segíti az 5G kiépítés minél gyorsabb megvalósulása. 2026-ig 99%-os lakosság-arányos kültéri 5G lefedettség biztosítását vállalta a szolgáltató, ez a szám 2023-ban már meghaladta a 65%-ot.
  • Nemcsak az infrastruktúra, de az emberek digitális készségfejlesztését is kiemelten kezelik, és ebben a szellemiségben indult 2023-ban a Hello Szülő platform, valamint Netrevalók program is.

Esélyegyenlőség

  • Az akadálymentes ügyfélélmény kapcsán nagy előrelépés, hogy országszerte 29 kijelölt üzletében és a telefonos ügyfélszolgálaton is ingyenesen elérhetővé tette a KONTAKT jelnyelvi tolmácsszolgáltatást, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségével együttműködve.

A vállalat 2023-as fenntarthatósági eredményeit a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) is elismerte: a BÉT Legek díját a Felelősségvállalás, Fenntarthatóság, Felelős Vállalatirányítási kategóriában a Magyar Telekom Nyrt. nyerte el.

(Kiemelt kép: Unsplash)

 

PODCAST

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek