Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Virtuális fekete doboz repülőkhöz

MEGOSZTÁS

A CGI virtuális, felhőalapú fekete dobozt, vagyis repülési rögzítési technológiát fejleszt repülőgépekhez.

A CGI informatikai tanácsadó cég a repülőgépekben található hagyományos „fekete dobozos” felvevők alternatíváját fejleszti, amely lehetővé teszi a csapatok számára, hogy gyorsabban beavatkozzanak fedélzeti vészhelyzetben. A CGI egy konzorciumot fog irányítani, amelynek feladata a hagyományos „fekete dobozos” repülési adatrögzítők virtuális, felhő alapú alternatívájának kifejlesztése, amely képes lesz a telemetriai és üzemi adatokat valós időben továbbítani a földre.

Az informatikai tanácsadó cég a szerződést az Európai Űrügynökség (ESA) Space Systems for Safety and Security programján keresztül, az Egyesült Királyság Űrügynökségének segítségével kötötte meg. Az univerzális virtuális repülési adatrögzítő (UVFDR) CGI-nek azt a feladatát kapta, hogy fejlessze, hogy reprodukálja a feketedoboz-rögzítő funkcionalitását, kivéve, hogy az általa rögzített és tárolt adatokat azonnal elérhetővé teszik a földi mérnökök számára, akiknek szükségük van rájuk abban az esetben. légi vészhelyzet vagy baleset miatt. Az UVFDR-nek meg kell felelnie a Global Aeronautic Distress and Safety System (GADSS) légijármű-követési és repülési adatok helyreállítási követelményeinek, és célja, hogy lerövidítse a bajba jutott repülőgép helyének meghatározásához szükséges időt.

Technológia és használati esetek

Az UVFDR a CGI TrustedFabric felhőben üzemeltetett blokklánc technológiáját fogja használni, amelyet kifejezetten a rendkívül érzékeny adatok tárolására terveztek, és a termék kereskedelmi verziója megfelelő időben világszerte elérhető lesz – erősítette meg a cég. „A CGI együttműködik az ESA-val, a Code Magus-szal, a Cranfield Egyetemmel, az Amazon Web Services-szel (AWS), valamint az iparági érdekelt felekkel, a SatAuth-tal és másokkal, hogy meghatározzák a globális UVFDR-szolgáltatás használati eseteit és rendszerkövetelményeit” – tette hozzá a vállalat közleményében. A kidolgozás alatt álló koncepció kihasználja a műholdas adatkommunikációs sávszélesség növekvő elérhetőségét, valamint a repülési adatok továbbítására alkalmas repülőgép-berendezések növekvő számát, mint például a Quick Access Recorder (QAR) és hasonló rendszerek. Li Wen-chin, a brit székhelyű Cranfield Egyetem biztonsági és baleseti vizsgálati központjának munkatársa elmondta, hogy a rendszer proaktív funkciókkal is rendelkezik majd, így megelőzheti a levegőben előforduló problémákat. „A rendszer nem csak a vizsgálatokhoz szükséges biztos igazságadatokat fogja szolgáltatni, hanem képes észlelni és megjelölni a potenciálisan nem biztonságos helyzeteket, mielőtt azok bekövetkeznének” – mondta.

PODCAST

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek