Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Vezető integrátori szerepkörben – interjú Radó Gáborral

MEGOSZTÁS

Március óta Radó Gábor irányítja a 4iG IT-divízióját, ahol a HUMANsoft indulása óta a vezetője különféle kereskedelmi területeknek. Új pozíciójában kiemelt feladata a szervezeti szinergiák feltérképezése és kiaknázása a cégcsoport informatikai, valamint telekommunikációs konvergenciájának érdekében.

Interjú Radó Gáborral.

Gyors sikereket bárki el tud érni, de az ön szakmai múltja a tartósan jó eredményekről szól. Mi a titka?

A megbízhatóság az egyik legnagyobb érték és üzleti előny, az ügyfél-elégedettség kulcsa pedig az egyenes beszéd. Éppen ezért a korábbi és a jelenlegi pozíciómban is mindig kiemelt figyelmet fordítottam a bizalom építésére és fenntartására kollégáimmal, a beszállító partnereinkkel és az ügyfeleinkkel egyaránt.

Ennyi valóban elég a piacon való sikeres helytálláshoz?

Sokat formált az életszemléletemen a sportolói múlt. Fiatalon a vívás fontos szerepet töltött be az életemben, ekkor ismertem fel a gyors taktika, az alkalmazkodás, a sikerhez vezető alternatív megoldások erejét. Arra is rájöttem, hogy valójában csapatjátékos vagyok, ezt az ambíciómat viszont nem tudtam kiélni ebben a sportban. A munkámban végül rátaláltam arra, amit a vívásban hiányoltam, és szerencsésnek is mondhatom magam, mert mindig tapasztalt és jól képzett szakembergárda támogatott az ügyféligények pontos megértésében és a legmegfelelőbb megoldások kialakításában.

Rengeteget segít az üzletvezérelt megközelítés, amelyet már kereskedelmi igazgatóként is elengedhetetlenül fontosnak ismertem fel. Ezzel tudjuk használni a cégcsoportban rejlő szinergiákat; ezzel nyílnak meg számunkra olyan új lehetőségek, amelyeket a magyar piacon eddig sokan elérhetetlennek gondoltak. Kollégáimat és engem is az a cél vezérel, hogy megértsük az ügyfeleink üzleti problémáit. Elsősorban nem termékeket vagy szolgáltatásokat szeretnénk értékesíteni, hanem a velünk kapcsolatban álló vállalatok kihívásaira adunk átfogó válaszokat és szállítunk megoldásokat.

A közismerten széles portfolióval büszkélkedő 4iG Csoport vállalatai között mennyire van tere az együttműködésnek?

IT-rendszerintegrátorként egyedi, összetett ügyféligényeket is képesek vagyunk kielégíteni, ehhez viszont elengedhetetlen a cégcsoporton belüli közös munka. Az együttműködés eredményeit azonban nemcsak mi magunk aratjuk le, hanem az ügyfeleink is profitálhatnak belőle, a kis-, közepes és nagyvállatok, valamint a kormányzati szférába tartozó szervezetek. 

Radó Gábor, 4iG
Radó Gábor, 4iG

Jelenleg mik a folyamatosan átalakuló digitális világ trendjei?

Az informatika és a távközlési szolgáltatások összefonódása új lehetőségeket nyit meg. A blokklánc-technológia, a mesterséges intelligencia, az IoT és a fintechmegoldások új növekedési lehetőségeket biztosítanak. De nem mehetünk el szó nélkül a cloud területén zajló változások mellett sem. Az évtized elején bekövetkezett pandémiasokk komoly lendületet adott a már korábban is széles körben elterjedt technológiának, ám ebben a néhány évben a felhőalapú megoldások rugalmassága nem csupán üzleti előnnyé, hanem a szervezetek működése szempontjából létfontosságú tényezővé, a túlélés zálogává is vált. A távmunka időszakában gyakorlatilag minden digitális munkakörnyezetben dolgozó élt a cloud lehetőségeivel.

Természetesen a nyilvános mellett a privátfelhős és a hibrid megoldások is egyre nagyobb figyelmet kaptak és kapnak, hiszen jó néhány megoldást, ideértve az ipari környezetekben használt SCADA-rendszereket is, tipikusan nem szokták nyilvános platformokra költöztetni. Az ezek ötvözetéből összeálló hibrid cloud rendszerekben különösen erősek vagyunk, jelentős részben az Invitechhel érkező saját adatközpontunk és a közös szakembergárdánk tudása és tapasztalata révén.

Egyértelműen látszik, hogy a mögöttünk álló néhány évben szolgáltatásalapúvá vált a piac, illetve átalakultak az üzleti igények. Napjainkban már másként kell megszólítani a különböző célcsoportokat, legyen szó lakossági, vállalati vagy akár a kormányzati szektorhoz tartozó szereplőkről.

Megkerülhetetlenek lettek az ipar 4.0-fejlesztések, az európai gazdaság legnagyobb kihívói diktálják a robotizáció és a gépek közötti kommunikáció technológiai trendjeit. Milyen válaszai vannak erre a 4iG Csoportnak?

Az ipari digitalizáció és gyártásinformatika elkötelezett támogatói vagyunk. Ipar 4.0-s termékeinkkel és szolgáltatásainkkal erősítjük ügyfeleink versenyképességét, digitálisiker (Digital Twin)-megoldásunkkal pedig teljes gyárcsarnokok és gyártósorok digitalizálását, valamint optimalizálását is el tudjuk végezni. Lézerszkennelési megoldásunk a minőségbiztosításhoz kapcsolódóan egy adott pillanatban rögzíti a teljes terület tényleges, milliméterre pontos geometriai kialakítását. Képesek vagyunk a munkafolyamatok megzavarása nélkül, a kivitelezéssel párhuzamosan dolgozni. A digitális környezet és a virtuális valóság révén pedig ezek átrendezése, bővítése a hagyományos módszerekhez viszonyítva nagyságrendekkel kisebb költségek és időtartam alatt történhet meg az ügyfeleinknél.

Önvezető targoncákkal és IoT-szolgáltatásainkkal a munkaerőhiány kezelésére és a munkavállalók biztonságának növelésére egyaránt átfogó válaszaink vannak. Az Agilox AGV anyagmozgató eszközei autonóm működésük és egyéb, például ERP-rendszerekkel való összekapcsolhatóságuk révén képesek minden korábbi, közvetlenül emberek irányította targoncás rendszernél hatékonyabb működésre. Az ipari járművek központi szoftvere külső megoldásokkal együttműködő képességeinek köszönhetően könnyen alkalmazkodhat ügyfeleink egyedi, folyamatosan változó igényeihez. A 6 GHz-es frekvencián működő 5.5 G technológia pedig, amelyet a 4iG Csoport mutatott be elsőként a kelet-közép-európai régióban, az IoT, az ipar 4.0-megoldások és a felhőalkalmazások új korszakát nyithatja meg. 

A 4iG IT-divíziója több, a társadalom digitalizációját célzó informatikai fejlesztésben vesz részt. Említene néhány példát a közelmúltból?

A digitalizáció alapvető életminőség-javulást hoz mindenkinek, mint például a Digitális Állampolgárság Program, amelynek jóvoltából hamarosan fizikai jelenlét nélkül, a mobilbanki alkalmazásokhoz hasonlóan a nap bármely időszakában intézhetik az ügyeiket az állampolgárok. Ami a saját munkáinkat illeti, említést érdemel Magyarország legnagyobb IoT-projektje, a Gondosóra, amellyel az idősgondozás területén teszünk komoly erőfeszítéseket az életminőség javításáért, magas szinten tartásáért.

A cégcsoport számára kiemelt jelentőségű, hogy a jövő technológiáival segítse a múlt felderítését. Jelentős szerepet vállalunk a kulturális örökségünk feltárásában és megőrzésében: többek között a Seuso-kincs digitalizálásában és bemutatásában, a Margit-negyed virtuális helytörténeti kiállításának megvalósításában és a Visegrád Reneszánsza programban, történelmi lenyomatot hagyva az utókornak.

Hogyan támogatja a 4iG IT-üzletága a jövő informatikusait, mérnökeit? 

Három gyermek édesapjaként magánemberként és vállalatvezetőként is fontosnak tartom a tehetséggondozást és a társadalmi szerepvállalást. Az üzletágunk a Z generáció tagjait gyakornoki programokkal és képzésekkel várja, hogy friss látásmódjukkal hozzájáruljanak a folyamatos megújuláshoz. Három hónap intenzív elméleti képzést követően az idén indult Level1 Tech Academy képzésünk első csoportjának minden résztvevője sikeres vizsgát tett, amelyet gyakorlati képzés követ. Ennek célja a megszerzett tudás elmélyítése és a kollégák további felkészítése a 4iG Csoport SAP-rendszereinek üzemeltetői feladatainak ellátására.

Ha egy mondatban kellene megfogalmaznia, mit nevezne meg vezetői hitvallásaként?

Feladatomnak érzem, hogy folyamatosan keressem, keressük a szolgáltatásainkat új szintre emelő technológiákat, amelyek magas hozzáadott értéket jelentenek ügyfeleink számára, valamint folyamatosan megújuló szakmai kihívásokat biztosítanak a kollégáinknak.

 

Névjegy

Radó Gábor informatikai pályafutását a főiskolai diplomák megszerzését követően a Bull Magyarország Kft.-nél kezdte, majd a SAS Institute-nál és a Microsoft Magyarországnál dolgozott. 2004-ben csatlakozott a HUMANsoft Kft.-hez, ahol több senior sales pozíció betöltése után a solution sales csapatot vezette. Ezt követően üzletág-igazgatóként irányította a kereskedelmi és szolgáltató ügyfeleket kezelő részleget, 2018-tól a 4iG Nyrt. kereskedelmi vezérigazgató-helyettesi pozícióját töltötte be, majd 2024 márciusától a 4iG informatikai vezérigazgató-helyetteseként irányítja a cégcsoport IT/SI üzletágát.

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

PODCAST

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!