Öt évvel ezelőtti megalapítása óta a Rejoy.hu anyacége, a Flip Technologies a magyar, román, bolgár és görög piacokon már többszázezer készüléket értékesített. Az új okostelefon és annak használata CO2-egyenértékben (CO2e) számítva évente átlagosan 17,2 kg karbonkibocsátást generál 2 éves életciklus mellett. (A karbonmegtakarítás kiszámításához a Rejoy Mauro Cordella cirkulárisgazdaság-szakértő és csapatának 2021-es kutatásának eredményeit vette alapul.)
Ha valaki egy vadonatúj készülék helyett felújítottat választ, 63 százalékkal csökkentheti a kibocsátást.
Mivel a Rejoytól Magyarországon már több tízezer készüléket vettek, a piactér a fenti kalkulációk alapján több mint 300 tonna széndioxidtól kímélte meg a környezetet, ez már több mint százötven benzines autó egy éves kibocsátásának felel meg. A társaság 2019-es megalapítása óta közel 3200 tonna CO2-kibocsátástól óvta meg a környezetet, ami a több mint ezer futballpálya nagyságát lefedő erdőterület karbonelnyelő képességével ér fel.
“A Rejoy már csak az üzleti modelljéből adódóan is a körforgásos gazdaság elkötelezett híve: a felújított okostelefonok piacán olyan sztenderdeket állítottunk fel a bevizsgálás és felújítás, illetve a garanciavállalás területén, amelyek a magyar piacon is úttörőnek számítottak. Örömmel látjuk, hogy mostanra a hazai mobilszolgáltatók, sőt a legnagyobb kereskedelmi cégek is felismerték a felújított készülékek piacában rejlő lehetőségeket, és ezzel segítenek környezettudatosabb világot teremteni magunk körül.”
– kommentálta az eredményeket Blaumann Bence, a Rejoy.hu ügyvezetője.
A Föld napja alkalmából a cég vásárlói körében végzett felmérésből kiderült, hogy a magyar, román, bolgár és görög piacok közül Magyarországon a legmagasabb azok aránya, akik megjelölték, hogy környezetvédelmi okok is hozzájárultak ahhoz, hogy használt készüléket vásároltak.
- A Rejoynál telefont vásárló magyarok közül a legnagyobb arányban a 27-42 év közötti millenial, illetve az 59-68 év közötti baby boomer felhasználók számára volt fontos a környezettudatosság, közülük minden negyedik vásárló jelölte meg ezt fontos preferenciaként.
- Ehhez képest a Z generációs (1995 és 2009 közt született) ügyfelek közül csak minden ötödik jelölte ezt fontosnak, pedig a korcsoportokhoz kapcsolódó sztereotípiák alapján e csoport tagjai esetén sugallták a környezettudatosság iránti legnagyobb affinitást.
A felújított készülékek melletti legfontosabb szempont szinte minden vásárlónak a jó-ár érték arány. A magyar vásárlók tudatos készülékválasztását jelzi, hogy a legtöbben 2020-as modellév után piacra került iPhone-okat (12-es és újabb modellek) rendelnek a Rejoytól, amelyek még sok éves szoftveres támogatást élveznek, így kiemelkedő az ár-érték arányuk.
(Kiemelt kép: Unsplash)