Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Samsung vs LG: minden tekintetben nagy a különbség

MEGOSZTÁS

Miközben a Samsung csapnivaló első negyedéves eredményekről számolt be, az ugyancsak dél-koreai és ugyancsak az ICT-szektorban is jelen levő LG viszont rekord bevételekről adott tájékoztatást. Van némi anomália a két cég eredményességében, de van magyarázat a merőben eltérő beszámolókra.

A Samsung első negyedévi bevétele 63,7 ezer milliárd koreai von volt (körülbelül 46,7 milliárd dollár), ez elmaradt az elemzők által várt konszenzusos 63,9 ezer milliárd von becsléstől. Az adat meglehetősen száraznak és unalmasnak tűnik, ám a dél-koreai piacokat erősen megmozgatta a hír, illetve annak magyarázata, ugyanis a korábban megszokott piaci folyamatok átrendeződéséről is szól. A cég a bevételcsökkenést azzal magyarázta, hogy jelentősen csökkent a világpiacon a memóriachip iránti kereslet, amely miatt csökkentette a cég ezen „alapanyag” termelését. Logikusan ezzel együtt csökkentek a bevételei is. (Annyit azért tudni kell, hogy a Samsung számít a világ legnagyobb memóriachip gyártójának.)
A chipek iránti igény két ok miatt lanyhult. Az egyik, hogy a gyártók a pandémia alatt alaposan feltöltötték a tartalékaikat a termékekből, ugyanis 2020-ban, 2021-ben és még 2022-ben is erős volt a kereslet az ICT fogyasztói eszközök – mint okostelefon, PC – iránt. Az igényeket mindenki igyekezett a lehető leggyorsabban kielégíteni, ehhez volt szükség a mind nagyobb raktárkészletekre. Másrészt az International Data Corporation adatai szerint a PC-szállítások meredek, 29 százalékos éves csökkenést mutattak az első negyedévben, ami a chipek árának csökkenéséhez vezetett az elmúlt hónapokban. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a prémium kategóriás okostelefonok iránti igény is csökkent, ami jelzi, hogy a fogyasztók kevésbé fogékonyak a pandémia alatt jelentősen megdrágult, vagy ha úgy tetszik, új ár sávba került fogyasztói eszközök iránt.

Anomália

És itt mutatkozik némi anomália a Samsung és az LG bevételei között. Az LG Electronics az idei első negyedévben 20,4 ezer milliárd von forgalmat produkált, ami a második legmagasabb első negyedéves bevétele volt a társaságnak a fennállása óta. A cég tájékoztatása szerint két szegmens bővült igazán, ez a B2B, vagyis a nagykereskedelmi szegmens, továbbá a tartalom fejlesztési terület. A B2B-ben a folyamatos növekedés mögött nagyrészt az energiahatékony hőszivattyús termékek, valamint az energiatároló rendszerek értékesítése bújt meg. Meglehetősen logikus, hiszen nem csak Európát, más országokat is érint az infláció, az energiaárak növekedése, amelyre az első reakció az energiahatékonysági rendszerek telepítése volt. Nem mellesleg Európában is erős szereplőnek számít az LG ezen a területen (mi több, világszinten iparágvezető). Természetesen ezek már smart rendszerek, de klasszikusan nem tartoznak bele az ICT-termékkörbe. Az LG ezen üzletága a negyedéves forgalom 40 százalékát hozta.

Érdekesség, hogy az európai piacokon csökkenő tendenciát mutat a szórakoztató elektronikai termékek eladása, ezen belül is a TV, ám az LG annyira erős maradt, főleg az új generációs OLED technológiájával, hogy hosszabb távon is képes megőrizni a versenyképességét. (Az elemzők szerint a kínai otthonalizáció, vagyis az új lakásokba szánt eszközök komoly piaci potenciált jelentenek, így a gyengélkedő európai piacot kompenzálják.) Az LG webOS platformjára épülő tartalom- és szolgáltatási üzletágak is bővültek.

Változó piacok

Mindent összevetve jól látszik, hogy az LG remek adataiban nem a klasszikus ICT termékek értékesítése játszotta a főszerepet, míg a Samsungéban ezek gyengélkedése. Az európai energiaválság alaposan felülírta a korábbi terveket, aminek hatására vélhetően egészen más árak alakulhatnak majd ki a számítástecnikai eszközök piacán. (Halkan érdemes megjegyezni, hogy például az Apple egyes piacain nagyon kedvezményes részletfizetési akciót dolgozott ki a termékértékesítéseinek növekedését támogatva, amely azt is jelenti, hogy az Apple eladásai sem döntenek idén csúcsokat.) Ugyanakkor az energiahatékonyságot célzó eszközök, főleg az okos eszközöknél jelentősebb árnövekedés várható közép és hosszú távon. Viszont a smart home és a home entertainment területen nagyon sok keresnivalója lehet a számítástechnikai gyártóknak, ugyanis ma már azokba az eszközökbe is kellenek chipek, amelyekbe korábban elképzelhetetlen volt a szerepük. Ilyen például a dugaljzat (konnektor), vagy egy egyszerű csillár. Nem véletlen, hogy tavaly itthon a jövő vállalatának a világ egyik vezető villámossági cégét a Schneider Electric-et választották, amely egyre erősebbé válik a smart home szegmensben.

Ami pedig a két koreai cég további pénzügyeit illeti, nem csak az LG, hanem a Samsung is nyereséges első negyedévet zárt. Előbbi 1,5 ezer millió von üzemi nyereséggel zárta a negyedet, ami a vállalat történetének harmadik legmagasabb első negyedéves jövedelmezősége. A Samsung üzemi nyeresége 2009 óta a leglalacsonyabb volt ebben a pediódusban, a tavalyi 14 ezer milliárdról 600 milliárd vonra csökkent, ám a profit elolvadásának magyarázatát a piaci elfogadta így megnyugodtak Dél-Koreában a kedélyek.

PODCAST

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek