Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Xiaomi: pont mint a kínai gazdaság

MEGOSZTÁS

A kínai okostelefon-gyártó elsődleges piaca ugyan zsugorodik, a kiadáscsökkentések azonban meghozták a várt hatást.

(Kiemelt fotó: Xiaomi)

Négyszázalékos bevételcsökkenésről számolt be a második negyedéves gyorsjelentésében a kínai Xiaomi okostelefon-gyártó, lekövetve ezzel a kínai okostelefon-piac zsugorodását. A közleményben azonban kiemelték: az elektromos járművek gyártása felé való elmozdulás a tervezettnél jobban halad.

A kínai ICT cég kicsit olyan, mint a kínai gazdaság. Erőteljesen döccent a teljesítménye, de köszöni szépen jól van. A helyzet az, hogy a Kína az utóbbi néhány negyedévben komoly erőfeszítéseket tett a covid járvány lezárásainak feloldása után a gazdaság felpörgetésére, de a kormányzati fogyasztásösztönző intézkedések (adókedvezmények, járulék könnyítések) nem igen hozták az elvárásokat, így el kell gondolkodnia a kormányzatnak azon, hogy a proaktív gazdaságpolitika után hogyan lehet a költségcsökkentés elveit használva konszolidálni az eddig elért eredményeket. Ez lassabb növekedést és gyengébb fogyasztást jelenthet a következő negyedévekre nézve.

 

Visszaesett a forgalom

A Xiaomi vállalat forgalma 67,4 milliárd jüanra (9,2 milliárd dollár) esett vissza az egy évvel korábbi 70,17 milliárdról, de meghaladta az elemzők 65,13 milliárdos várakozását. A nettó nyereség azonban 147 százalékkal, 5,14 milliárd jüanra emelkedett a negyedév során, ezen a soron is felülmúlva a várakozásokat. A Xiaomi a növekedést az elmúlt időszak során véghez vitt költségcsökkentéseknek és a vállalat hatékonyságnövelésének tulajdonította. Vagyis a cég gazdálkodáspolitikájában megtalálható a kínai gazdaság előtt levő járható út. Az más kérdés persze, hogy a kínai gazdaság konszolidációjába „belegörnyedhet” a világgazdaság, hiszen a globális növekedést egyik legerősebb hajtómotorja a kínai ipar extrém növekedése volt.

Ebből a szempontból azonban némileg megmosolyogtató a Xiaomi első emberének nyilatkozata, miszerint: a globális makrogazdasági ellenszél ellenére folytatjuk piaci részesedésünk növelését. Az ellenszél egyik okozója maga a kínai gazdaság. Mint Lui Vei-bing elnök megjegyezte: több versenytársunk már kivonult bizonyos területekről ebben a kihívásokkal teli környezetben, de bármennyire is nehéz lesz, a mi jelenlétünk megerősítésére koncentrálunk.

A Xiaomi által Kínában leszállított termékek darabszáma 19 százalékkal, 8,6 millióra, míg az egyik számukra legfontosabb piacon, Indiában 22 százalékkal, 5,4 millió darabra esett vissza. A csökkenő mobiltelefon-eladások fényében a Xiaomi azt tervezi, hogy elektromos járművek gyártásába kezd, és ehhez megkapta a kínai állam jóváhagyását is. A vállalat tízmilliárd dolláros befektetést ígért egy évtized alatt az autóipari üzletágba. A cég elnöke kiemelte: a Xiaomi tervei szerint már a jövő év első felében megkezdheti az elektromos autók tömeggyártását is.

Szemmel láthatóan ebben ma nagyobb biznisz van, mint a csúcskategóriás telefonokban és ez jó darabig így marad. A kínai autonóm és elektromos meghajtású autók a következő évtized nagy nyertesei lehetnek, hiszen sokkal olcsóbbak, mint az európai és az amerikai versenytársaik, ráadásul az erőforrások előállításának technológiájában komoly fejlesztéseket hajtottak és hajtanak végre világszerte.

PODCAST

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek