Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Médiás témával rajtolt a Grand Opening Konferencia

MEGOSZTÁS

Hogyan alakultak át a médiafogyasztási szokások, milyen szerepe van a szakmédiumoknak a tájékoztatásban, miért fontos, hogy a hírfogyasztókat is segítsük az információk feldolgozásában, értelmezésében – többek között erről volt szó az ICT Global Grand Opening Konferenciája első kerekasztal-beszélgetésén.

A kerekasztal-beszélgetés résztvevői balról jobbra: Trapp Henci (moderátor), Csermely Ákos, Szalay Dániel, Urbán Zsolt (fotó: ICT Global)

 

A COVID-járvány előtt annyira jól menedzselt volt az IT-média szakmai szempontból, hogy senkinek nem jutott eszébe, hogy piacra lépjen egy új kiadvánnyal ezen a területen. Viszont azóta változott a helyzet és elérkezettnek láttam az időt és láttam a piaci igényeket, hogy prémium IT-telkó témára fókuszáló médiaportfóliót hozzunk létre, ami elsősorban vállalati, nagyvállalati igényeket szolgálja ki és szakmapolitikának is adhat képet – mondta el Urbán Zsolt, az ICT Global alapítója a beszélgetés során az indulás hátteréről. Az ICT Global alapítója Csermely Ákossal, a DigitalHungary alapítójával, Szalay Dániellel, a Media1 alapító-főszerkesztőjével beszélgetett, a moderátor Trapp Henci, az ICT Global újságírója, a konferencia házigazdája volt.

Csermely Ákos többek között arra hívta fel a figyelmet, hogy mennyire átalakult a médiapiac, amit például az is mutat, hogy míg a 90-es évek közepén akár 4 milliós nézettséget is hozhatott egy tévéműsor, addig most már örülhetnek az 500-600 ezres nézettségnek is. Mint fogalmazott, a hagyományos értelemben vett média megszűnt, „fű-fa médiát csinál”. Ezért is fontos, hogy az emberek megtanulják, hogy a sok közösségi média felületből, online videóból, podcastból, televízióból, online sajtóból hogyan tájékozódjanak, amiben a feladatuk van a médiásoknak.

Szalay Dániel tartalomrobbanásként jellemezte azt a folyamatot, ami megfigyelhetünk napjainkban, a videós tartalmak, illetve a podcastok térhódítását is megemlítve. A Media1 főszerkesztője azzal kapcsolatban, hogy hol, milyen felületeken tájékozódnak a cégvezetők, üzleti döntéshozók elmondta, hogy elsősorban az online platformokat figyelik, de továbbra is nagy jelentőségük van a print kiadványoknak is ebben a körben. A gyors hírek, azonnali információk terepe azonban az online tér és az is látszik, hogy a jó hírlevelekre óriási igény van.

Urbán Zsolt az ICT Global portfólió létrehozása kapcsán elmondta, hogy cél volt, hogy komplex megoldással lépjenek piacra, hiszen az olvasói, nézői szokások változóak. Ennek jegyében az online felület mellett közösségi média platformokon, hírlevélben is elérhető a kiadvány, illetve videós podcastot (vodcast) is indítottak. „Nagyon széles, exkluzív portfóliót akartunk létrehozni, hogy mindenki olyan csatornán tudjon olvasni, hallgatni minket, ami számára kényelmes” – fűzte hozzá Urbán Zsolt.

A kerekasztal-beszélgetés során felmerült az is, hogy milyen szerepe van a tömegmédiának és a szaksajtónak a tájékoztatásban, miért fontos a mainstream médiumok számára, hogy minél több, színvonalas szakújságíró és szakmédium legyen a piacon. Az ICT Global céljai kapcsán Urbán Zsolt hangsúlyozta, hogy piacvezetői szerep elérése a cél az IT-média szegmensben.

PODCAST

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek