Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

A digitalizáció jövője a szállításban, járművön belül és kívül

MEGOSZTÁS

Az őszi szezon kezdeteként Brüsszelben az IRU összehozza az ipari és politikai vezetőket, hogy feltárják a digitális technológia jövőbeli lehetőségeit a közúti szállítási ágazatban.

A szeptember 5-én, kedden Brüsszelben sorra kerülő eseményen fellép Marian Jean Marinescu prominens európai parlamenti képviselő, az Európai Bizottság közlekedési biztosának kabinetfőnök-helyettese, Filip-Alexandru Negreanu-Arboreanu és a stratégiai vezető és portfólió az IRU-tag Continentalnál, René Körner. A rendezvény második részében a közlekedési vállalatoknak kínált digitális szolgáltatások és a Continental új intelligens tachográf 2-es verziójának élő bemutatója, valamint az iparág vezetőivel, az Európai Parlament vezető képviselőivel, valamint az Európai Bizottság és a Tagállamok.

Az új tachográf

Az EU új intelligens tachográf 2-es verziója (SMT2) további funkciókat is tartalmaz, például a határátkelők automatikus (a kézi helyett) regisztrálását. Az SMT2 eszközök azt is lehetővé teszik a végrehajtók számára, hogy távolról is megtekintsék az adatokat, ami csökkentheti a közúti ellenőrzések megállásainak számát, és megkönnyítheti a járművezetők és a végrehajtók életét azáltal, hogy csak a gyakori és súlyos szabálysértőket célozzák meg.

A vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályok betartásának ellenőrzése mellett az SMT2 kulcsfontosságú eszköz lesz a kabotázsműveletekre és a járművezetők kiküldetésére vonatkozó szabályok betartásának ellenőrzésére. Az SMT2 beépített Bluetooth interfésze a csatlakozást is fokozza, így külső eszközökkel, például okostelefonokkal is vezérelhető. Az SMT2 eszközök már be vannak állítva az új digitális illesztőprogram-kártyához, amely 28-ról 56 nappal megnövelt tárolókapacitással rendelkezik.

2023. augusztus 21. óta az újonnan regisztrált, 3,5 tonnánál nehezebb haszongépjárműveket fel kell szerelni SMT2-vel. Tekintettel azonban az SMT2 eszközök rendelkezésre állásában tapasztalható késésekre, az IRU arra kérte az Európai Bizottságot, hogy javasolja a tagállamoknak, hogy biztosítsanak türelmi időt 2023 végéig, hogy megakadályozzák több tízezer új teherautó és távolsági busz eltömődését.

2024 vége és 2025 augusztusa között az SMT2 kötelező lesz minden olyan nehézgépjármű-kategóriában, amely átlépi az EU határait.

PODCAST

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek