Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Nem terméket kínálunk, hanem megoldást a fájdalompontokra

MEGOSZTÁS

Az idén ünnepli 30 éves jubileumát az LSK Hungária, míg interaktív vizuál-kollaborációs és videokonferencia ökoszisztémájuk prototípusa nagyjából tíz éve, 2014 tavaszán készült el. A kettős évforduló alkalmából beszélgettünk Leveli Andrással, a vállalat üzlet- és termékfejlesztési igazgatójával, aki tömören harmincéves startupként jellemzi a vállalatot.

Tíz évvel ezelőtt a fejlesztések fókuszában a lokális munkavégzés és a kollaborációs munkafolyamatok támogatása állt. Aztán a pandémia mint a digitális transzformáció legjelentősebb katalizátora elhozta az online együttműködés korszakát, ahol a fejlesztésekkel a megváltozott üzleti igényeket szinte az egyik napról a másikra kellett kiszolgálni. A járvány lecsengése után a vállalatok lassan visszaköltöztek az irodába, és a hibrid munkavégzés lett az új módi, egy kis agilitással megspékelve.

Leveli András

Most pedig ismét egy új trend, a mesterséges intelligencia (MI) korszaka formálódik. A 2022 végén berobbant generatív MI az LSK-t is arra késztette, hogy lépjen ezen a területen. Most is – mint működésük során oly gyakran – ügyféloldalról indult a kezdeményezés egy új megoldás fejlesztésére, amely a megbeszélések helyben történő, offline leiratozására irányul.

„Jelenleg is folyamatban vannak olyan fejlesztések, amelyek a megbeszélések videofelvételként való rögzítését teszik majd lehetővé, így a klasszikus diktafonhasználat nyugdíjazható. Emellett a videofelvételen az is látható lesz, hogy mikor és ki szólt hozzá az adott témához. Ha pedig az eredeti funkcionalitást kicsit továbbgondoljuk, akkor már csak pár lépés, hogy az elkészült felvétel hanganyagából a mesterséges intelligencia magyar nyelvű leiratot vagy akár egy rövidített összefoglalót készítsen” – ismertette a terveket Leveli András.

Bár léteznek hasonló megoldások a piacon, amelyek olcsók és nagy pontossággal képesek magyar nyelven leiratozni, ezek mind felhőalapú szolgáltatások. A kormányzati szektor számára ezek a szolgáltatások nem jelentenek alternatívát, de nagyvállalati környezetben sem fogják feltölteni a megbeszélések hanganyagát a felhőbe, hiszen az rendkívül érzékeny adatnak minősül. Így az LSK szakemberei megvizsgálták, hogy az interaktív vizuál-kollaborációs és videokonferencia-ökoszisztéma egyik központi komponense, a beépített Windows rendszerszámítógép mennyire alkalmas számítási kapacitás- és GPU-oldalról arra, hogy mindezeket a feladatokat teljesen offline elvégezze. Az első teszteredmények bíztatók, és az egyik nagy nyelvi modell (LLM) alkalmasnak tűnik a magyar szöveg nagy pontosságú leiratozására. Arra a kérdésre, hogy mikor lehet ez a megoldás az ökoszisztéma része, Leveli András egyelőre annyit közölt, hogy akkor, ha tízből tízszer hiba nélkül működik majd.

„Az ügyfeleink nálunk sosem termékeket vásárolnak – emelte ki Leveli András. – Az aktuális üzleti igényekre, a felmerült problémákra és fájdalompontokra keresnek megoldást, és tudják, hogy mi nagy valószínűséggel tudunk nekik segíteni. Az interaktív vizuál-kollaborációs és videokonferencia-ökoszisztémánk mostanra nagyon sok olyan komponenst foglal magában, amelyből minden igényt kielégítő, 21. századi kollaborációs terek építhetők. Ha pedig olyan üzleti igénnyel találkozunk, amely nem érhető el az ökoszisztémában, úgy azt lefejlesztjük.”

(X)

(Kiemelt kép: Unsplash)

PODCAST

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek