A kínai Lenovo Groupot úgy tűnik nagyon megviseli a kínai gazdasági növekedés lassulása, amely nagyban összefügg azzal, hogy az állami szándék, illetve a fogyasztást ösztönző intézkedések ellenére sem akar magához térni az országban a belső fogyasztás. Sem ingatlan, sem iparcikket nem akarnak venni a kínaiak. A számítástechnikai eszközöket gyártó cég 24 százalékos bevételcsökkenésről számolt be a pénzügyi évének első negyedéről, és ezzel már a negyedik egymást követő negyedévben jegyeztek fel visszaesést. A társaság a számítógépek és az okostelefonok iránti globális keresletcsökkenéssel indokolta a gyenge eredményeket.
A probléma egyébként alapvetően nem az, hogy csökkent a bevétele, hanem az, hogy a várakozásokhoz képest is gyatrább lett a forgalom. Az elemzői konszenzus 13,84 milliárd dollárról szólt. Az adózott eredmény éves összevetésben 66 százalékkal, 177 millió dollárra csökkent és ez még nagyobb baj, hiszen az látszik, hogy a társaság hatékonysága is gyengült. Ráadásul ez az adat is jóval gyengébb lett, mint a várakozások, amelyek 212,5 millió dollárról szóltak.
Az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat számításai szerint az idei második negyedévben 16,6 százalékkal, 59,7 millióra esett a személyi számítógépek (asztali számítógép, notebook és munkaállomások) kiszállítása világszerte. A kínai Lenovo továbbra is az első helyen állt a negyedévben 24 százalékos piaci részesedésével, úgy, hogy a cég kiszállításai 20,8 százalékkal csökkentek a tavalyi második negyedévhez képest, de több mint 11 százalékkal nőttek az idei első negyedévhez viszonyítva.