Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

TikTok B2B vállalkozások számára

MEGOSZTÁS

Nagy eséllyel minden ICT világban tevékenykedő üzletember látott már TikTok videót és felmerült benne a kérdés, ha ekkora a népszerűsége, akkor a már bevált social media csatornák mellett érdemes-e egy kísérletet tennie márkája megmerítkezésében eme új platformban is. De vajon tényleg itt az ideje 2023-ban, hogy a B2B cégek is belépjenek ebbe a virtuális térbe?

(Kiemelt fotó: Unsplash)

A 2016-ban a Musical.ly folytatásaként létrehozott TikTok exponenciális népszerűségre tett szert az elmúlt években (mintegy 1 milliárd havi aktív felhasználót gyűjtve), gyakorlatilag a Facebookot és társait is háttérbe szorítva. Az egykor csak táncokra és mémekre használt videók már szélesebb, korosztályokon, érdeklődési körökön és még platformokon is átívelő vegyes közönséghez igazodnak. Az üzleti vállalkozások már próbálkoznak alkalmazkodni a TikTokhoz, és olyan cégek, mint a Duolingo vagy a RyanAir is nagy sikereket értek el az alkalmazáson megjelenve. De vajon elég komolyan vehető-e a TikTok ahhoz, hogy B2B cégek is használhassák? Íme, hogyan használ(hat)ják ma ezt az alkalmazást a B2B vállalkozások, és miért lehet ez a következő közösségi médiacsatorna, és talán ideje elgondolkoznia azon, hogy idén már hozzá kell adni a marketingstratégiához.


A B2B marketingeseknek lehetőséget kínál arra, hogy könnyen magukra tudják irányítani a márkájukhoz köthető üzenetek megfelelő narratíváját Fotó: Unsplash

 

TikTok üzleti célokra

Megfelelő használat (és szakemberek rendelkezésére állása) esetén a TikTok kis, ellenőrizhető és belépő szintű költségvetéssel már könnyedén megcélozhat egy niche közönséget is. Mivel a platformon a verseny még viszonylag alacsony, a B2B marketingeseknek lehetőséget kínál arra, hogy könnyen magukra tudják irányítani a márkájukhoz köthető üzenetek megfelelő narratíváját. Mivel nem sok B2B vállalkozás van még az alkalmazáson, az alacsony verseny innovatív lehetőséget biztosít, és több kísérletezést is megenged, könnyen található így még piaci rés és ami a legfőbb, tisztességes organikus nézettséget és elkötelezettséget is elérhetünk rövid időn belül rajta. A Social Insider szerint a TikTok átlagos elkötelezettségi aránya 5,96%. Ez azt jelenti, hogy a TikTok már ma is messze felülmúlja az Instagram és a Facebook csökkenő számait.


A TikTok még szűz terület a B2B világ számára, így hitelesebb mint más social media felületek Fotó: Unsplash

 

Mire használják a B2B marketingesek?

A B2B esetében három fő ok szokott terítékre kerülni. Az első és legfontosabb a hálózatépítés. Hiszen az iparág specifikus tartalmak másokat is odavonzhatnak a vállalkozáshoz, új virtuális közösséget teremtve a meglévők mellett. A második ok, a márkaismertség: a TikTok még szűz terület a B2B világ számára, így hitelesebb mint más social media felületek, így az itt fellelhető és algoritmusokkal nem (túl)felügyelt és korlátozott tartalmak sokkal szélesebb perspektívát kínál(hat)nak a márkáknak. Mellékesen sokkal alacsonyabb a belépési küszöb és nagyobb a láthatóság is (kevesebb az üzleti zaj) és minimális erőfeszítéssel kínál nagy ismertséget (ha jól sáfárkodnak vele és ha jó szakemberekre is bízzák ezt a felületet a cégek). Végül, de nem utolsó sorban a legfontosabb a lead generálás, hiszen a platformon kedvelt rövid videók könnyedén felkeltik a célközönség érdeklődését és vezetik a nézőket a céges üzleti oldalakra. A videós lejátszási listák ugyanis tudat alatt arra ösztönzik a nézőit, valamilyen módon, de kapcsolatba is lépjenek az adott márkával és ellátogassanak a weboldalára vagy más social media felületeire.

Érdemes megjegyezni, hogy a TikTok még viszonylag új platform, és még nem egyértelmű, hogy mennyire fog jól teljesíteni a B2B vállalkozások marketingeszközeként. Érdemes lehet ezért komolyan kísérletezni először a TikTokkal, hogy kiderüljön, tud-e érdemi eredményeket hozni kicsiben a vállalkozás számára vagy sem. A legfontosabb az, hogy világos stratégiával rendelkezzünk, és gondosan kövessük nyomon az eredményeket, hogy lássuk, mi működik és mi nem itt. Olyan tartalmakat kell készíteni, melyek kreatív és magával ragadó módon mutatják be termékeinket vagy szolgáltatásaink előnyeit. Ha például vállalati szoftvereket árulunk, érdemes készíteni egy-egy TikTok-videót, mely bemutatja, hogyan racionalizálja a szoftver az üzleti folyamatokat és javítja a hatékonyságot… Ez egy kreatív felület, teljesen szokatlan ötletek is sikeresek lehetnek, bármi lehet itt még sikeres.

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

PODCAST

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!