Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Elérhető a Google mesterséges intelligenciás keresője

MEGOSZTÁS

Megváltozik, mesterséges intelligenciával gyarapodik a Google keresője. Nem az lesz már, mint aminek megismertük, bár ha akarjuk, ugyanúgy is használhatjuk, mint eddig.

A Google tavaly jelentette be a generatív mesterséges intelligencia és a keresési találatok összepárosítását (Search Generative Experience, SGE). A felhasználó lekérdezésére MI készít összefoglalót és a Search (Keresés) élő információi alapján válaszolja meg azt.

Egy év tesztelés (Labs) után a mamutcég hivatalosan is minden felhasználó számára bekapcsolja az MI-alapú áttekintést (AI Overviews) a Search-ben. Többen máris arról beszélnek, hogy innentől kezdve a web már nem az lesz, mint aminek az évek során megismertük. A tavalyi bejelentés óta sokan kipróbálták, és a Google most érezte úgy, hogy ideje nyilvánossá tenni. Innentől kezdve az Overviews az alapbeállítás.

Így működik az AI Overviews

A Gemini (a cég elsőszámú mesterséges intelligenciája) által működtetett Search esetében, rengeteg lekérdezésnél dönthet a rendszer arról, hogy hasznos-e generatív MI-t használni, vagy a keresőmotor a hagyományos eredményekkel jöjjön vissza.

Az AI Overviews általában tucatnyi linket mutat, amelyek azonban nem jelennek meg mindig, hanem csupán akkor, ha rákattintunk a teljes MI által generált válasz kibontására. A funkció egyelőre csak az USA-ban érhető el, de ígérik, hogy hamarosan máshol is. Év végéig egymilliárdnál többen fogják használni az AI Overviews-t – prognosztizálnak a cégnél.

 

Keresés másként

 

Mivel funkcióról van szó, teljesen nem kapcsolható ki. Viszont a Google „webszűrőt” fog tenni a Search-be, hogy az MI-válaszokat és más funkciókat kihagyjunk, ha nem akarjuk őket. Ilyenkor csak a linkeket látjuk.

Kisebb vagy nagyobb online forgalom?

Többen attól félnek, hogy az MI-vel hogyan változik meg oldalak látogatottsága. Eddigi nagy forgalmuk java részét a Search generálta, és felmérések alapján a következő években akár a huszonöt százalékot is elveszthetnek. Az utóbbi hónapok tesztjei során több honlap már szenvedett károkat, egyesek pedig le is álltak.

A Google szerint az AI Overview-ban megjelenő tucatnyi link viszont több klikket fog generálni, mintha hagyományos keresést használunk. A kiadók és a tartalomgyártók járnak jól vele (eddig is őket igyekeztek előnyben részesíteni), nekik generálnak pluszforgalmat – állítják.

Mit tartogat a jövő?

Több új funkciót is bevezettek, amelyeket a Labs résztvevőivel fognak a Keresésben tesztelni. Cél az AI Overviews finomhangolása, leegyszerűsítése, többlépcsős következtetés komplex lekérdezésekhez.

A Google elmondta, hogy mindez csak a kezdet. Villanásokat kapunk abból, hogyan képzelik el a keresőt, de a nagyja még hátra van.

 

Képek: Google

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

PODCAST

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!