Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Hogyan károsít(hat)ja az MI a márkánk bizalmát

MEGOSZTÁS

A mesterséges intelligencia mindenütt jelen van. Az okostelefonoktól és alkalmazásoktól kezdve az egészségügyön át a pénzügyekig. Az MI a legújabb divatos kiegészítő a vállalkozások számára. Azonban csak azért, mert oly sok vállalat használja, még nem jelenti azt, hogy az jó ötlet lesz bevezetni. Sok vállalkozás nem azért integrálja, mert szükségük lenne rá, hanem csak mert kialakult náluk a FOMO jelensége.

Bár progresszívnek tűnhet az internet óta a legjelentősebb technológiai áttörésként jellemezhető dolog integrálása, veszélyeztetheti a vállalat márka hírnevét is. Minden vállalkozás egyik elsődleges célja a megbízható „brand” felépítése. A bizalom hűséges ügyfeleket épít, ami minden márka számára a legértékesebb eszköz. A bizalomépítés azonban „nem bizonyított” technológiával kontraproduktív, különösen akkor, ha az emberek többsége fenntartásokkal kezeli a mesterséges intelligencia technológiát még.

Hogyan károsít(hat)ja az MI a márkánk bizalmát
A bizalom hűséges ügyfeleket épít, ami minden márka számára a legértékesebb eszköz (Fotó: Unsplash+)

Bizalmatlanság és gyanúper

A legújabb felmérések szerint az amerikaiak körében jelentős a bizalmatlanság a mesterséges intelligenciával szemben. A mesterséges intelligenciát ismerő emberek mintegy 70%-a arról számolt be, hogy nem vagy alig bízik abban, hogy a vállalatok felelősségteljes döntéseket hoznak az MI termékekben való felhasználását illetően. A személyes adatokkal való esetleges visszaélésekkel kapcsolatos aggodalmak még nagyobbak: a válaszadók 81%-a aggódik amiatt, hogy az MI-technológiákat alkalmazó vállalatok nem kívánt vagy kellemetlen módon használhatják fel az adataikat.

És ha ez nem lenne elég, a Checkr felmérése szerint az amerikai munkavállalók közel 75%-a aggódik amiatt, hogy az MI a következő hat hónaptól két évig terjedő időszakban munkahelyek megszűnéséhez vezethet. Az adatokat figyelembe véve joggal következtethetünk arra, hogy a mesterséges intelligencia jelenleg nem szolgálja a közérdeket, különösen, ha a vállalatok irányítják.

Hogyan károsít(hat)ja az MI a márkánk bizalmát
A mesterséges intelligenciát ismerő emberek mintegy 70%-a arról számolt be, hogy nem vagy alig bízik abban, hogy a vállalatok felelősségteljes döntéseket hoznak az MI termékekben való felhasználását illetően (Fotó: Unsplash+)

Akkor miért ugrik fel oly sok vállalat az MI-szekérre?

Hogy igazságosak legyünk, a vállalatok mindig azzal a szándékkal fogadják el az új technológiákat, hogy a korábbit megelőzzék: hasonlóan az 1990-es évek végéhez, amikor minden vállalkozásnak lett weboldala, még ha nem is volt rá szüksége. Néha elfelejtjük, hogy a fogyasztók konkrét okok miatt keresik egy márka termékeit és szolgáltatásait. Például az ismertség, a kényelem és a megbízhatóság miatt, nem pedig a legújabb technológia csábítása miatt.

Vegyük például a Google-t. Nemrégiben a Gemini nevű mesterséges intelligenciával működő képgenerátorukkal kapcsolatban ellentmondásba keveredtek, mivel azzal vádolták őket, hogy „politikai” elfogultságot mutatnak, mivel olyan „sokszínű” képeket hoztak létre, melyek nem voltak történelmileg vagy tényszerűen pontosak: például fekete vikingeket, női pápákat és indiánokat az alapító atyák között.

Hogyan károsít(hat)ja az MI a márkánk bizalmát
Néha elfelejtjük, hogy a fogyasztók konkrét okok miatt keresik egy márka termékeit és szolgáltatásait  (Fotó: Unsplash+)

Még a Google sem tévedhetetelen

A kritikusok szerint a Gemini algoritmusai a progresszív értékekhez jobban igazodó képeket és témákat részesítették előnyben. Mások szerint ez az algoritmus hibája volt, és nem szándékos. Akár igazuk van a kritikusoknak, akár nem, a Google szüneteltette az MI képgenerátor fejlesztését, hogy foglalkozzon a problémával. Sajnos a márkájuk hitelessége már ekkor veszélybe került.

A Google egy olyan márka, melyet emberek milliói használnak. Megbízhatónak kell lennie, és óriási hibát követtek el azzal, hogy egy olyan terméket dobtak piacra, mely nem állt készen a nyilvános használatra. Ez az „állatorvosi ló” lett arra, hogyan lehet aláásni a márkába vetett közbizalmat. A mesterséges intelligencia egy kipróbálatlan technológia. Egyszerűen még nincs elég közbizalom, amire építeni lehetne. Azok a vállalatok, melyek a technológiai hype-ot a megbízhatósággal szemben helyezik előtérbe, szenvedni fognak a következményektől.

A mesterséges intelligenciával kapcsolatos nyilvános szkepticizmus az innovációk diffúziójának törvénye alapján érthető meg, amely megmagyarázza, hogyan terjednek az új ötletek és technológiák. Ez a törvény az alkalmazók öt kategóriáját határozza meg: újítók, korai alkalmazók, korai többség, késői többség és lemaradók.

Hogyan károsít(hat)ja az MI a márkánk bizalmát

(Kiemelt kép: Unsplash+)

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

PODCAST

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!