A SellCell legújabb felmérése szerint az emberek jelentős része nem osztozik a cég lelkesedésében, ami az új AI funkciót illeti. Míg az iPhone-felhasználók közel fele, azaz 47,6 százaléka fontos befolyásoló tényezőnek tartja az AI képességeket a telefon kiválasztásakor, ezzel szemben az Apple AI-t használók 73 százaléka mégsem elégedett azzal, amit kap. Egyszerűen nem tapasztalnak releváns különbséget az Apple AI-jal szerelt készülékei és az „AI-nélküliek” között.
A felhasználói csalódottság nemcsak az Apple AI-képességeit érinti. A kutatás szerint a Samsung-felhasználók 87 százaléka hasonlóan elégedetlen a Galaxy készülékeken elérhető AI-eszközökkel.
Az Apple egyébként idén októberben tette elérhetővé az Apple AI-t az iOS 18.1 szoftverfrissítéssel. Utóbbi leggyakrabban használt funkciói közé a szövegszerkesztést és az összegzést segítő Writing Tools, valamint az Értesítési összefoglalók tartoznak. Ezeket a válaszadók 72%-a, illetve 54%-a használja.
Más funkciók, mint például a kiemelt üzenetek és az intelligens válasz használata alacsonyabb, 44,5 százalék és 20,9 százalék közötti elfogadottságot mutatnak. Az olyan funkciók, mint a természetes nyelvi keresés a fényképeken és az átírási összefoglalók még kevésbé népszerűek, a felhasználók kevesebb mint 15%-a próbálta ki őket.
A kutatás egy másik érdekes jelenségre is rámutatott. Hiába a hangzatos AI fejlesztések, az Apple felhasználók márkahűsége csökkenni látszik. Az iPhone-tulajdonosok 16,8 százaléka megfontolná a Samsungra váltást, ha a Galaxy AI funkciói jelentősen jobbnak bizonyulnának. Ezzel párhuzamosan a válaszadók már csak 78,9 százaléka vallja magát szilárdan elkötelezettnek az Apple ökoszisztéma iránt, szemben a 2021-es 92 százalékkal.
Ezzel szemben a Samsung-felhasználók mindössze 9,7 százaléka mondta azt, hogy hajlandó lenne az Apple-re váltani a jobb AI-funkciók miatt.
A felmérésből az is kiderült, hogy az okostelefon-felhasználók többsége nem hajlandó fizetni az AI-szolgáltatásokért. Az Apple-felhasználók mindössze 11,6 százaléka mondta azt, hogy fontolóra venné az ilyen funkciók előfizetését, míg a Samsung-felhasználók mindössze 4 százaléka.
A felmérést 2024 végén végezték, és több mint 2000, 18 éves vagy idősebb résztvevő bevonásával az Egyesült Államokban. A válaszadók iPhone- és Samsung Galaxy-felhasználók, olyan készülékekkel, amelyek támogatják az AI-funkciókat.
(Kép: pixabay.com)