Mint arról például a HRnews.co.uk is beszámolt a napokban, a brit kisvállalkozások mintegy harmada fél bevezetni az MI-t. Még akkor is, ha látják és elismerik a technológia előnyeit.
Az Indeed toborzó platform felmérése szerint az alkalmazottak félelmei is csak tovább erősítik a vállalkozások aggodalmait az Egyesült Királyságban. Az Indeed ezer kisvállalkozás vezetőjét faggatta az MI-vel kapcsolatos tervekről, attitűdökről.
Az MI-t annak ellenére is mellőzik a cégek, hogy ezzel a kisvállalkozások jelentős időmegtakarításoktól esnek el. Négyből egy megkérdezett szerint az MI révén megspórolt idő akár a négynapos munkahét lehetőségét is megnyitja.
De mit kapunk mi az MI-től?
A felmérés eredményei szerint a megkérdezettek 40 százaléka szeretne könnyen használható MI-termékeket. A vállalkozások mintegy harmada (29 százaléka) azt mondja, hogy a vállalkozás által már használt termékekben vagy eszközökben látnák szívesen az MI-funkciókat.
A brit kisvállalkozók félelmei részben abból adódnak, hogy a legkisebb esélyét is ki akarják zárni bármilyen fiaskónak vagy fennakadásnak az üzletmenetben. A megkérdezettek 38 százaléka egyébként azt mondta, hogy a vállalkozás sikere rajtuk múlik. Nem sokkal többen – 39 százalékuk – mondták azt, hogy inkább maradnak a kaptafánál. Vagyis ragaszkodnak ahhoz, amit már jól ismernek és tudnak. A válaszadók 37 százaléka szerint nem éri meg a kockázatot, hogy az MI-használattal esetleg javulna vállalkozásuk hírneve.
Mindemellett a brit vállalkozók azt a feladatot sem vállalja magára, hogy meggyőzze az MI-től idegenkedő alkalmazottait a technológia hasznáról. Azzal persze a vállalkozások is tisztában vannak, hogy ezzel az attitűddel versenyhátrányba kerülnek a nagy cégekkel szemben, amelyek már alkalmazzák az MI-t.
A magyar termékek egyre “intelligensebbek”
A Magyar Termék Nonprofit Kft. augusztus elején 260 védjegyhasználó partnere körében készített felmérést. A kutatásban arra keresték a választ, hogy a partnerek milyen mértékben integrálták az MI-t üzleti, gyártási folyamataikba.
A felmérés eredményei szerint a cégek több mint háromnegyede (77%) már aktívan használja a mesterséges intelligenciát.
A leggyakoribb alkalmazási terület a marketing (64%), ahol az MI-t például a fogyasztói trendek elemzésére és célzott kampányok kidolgozására használják.
A második legfontosabb területe az MI bevezetésének a gyártás (28 százalék). Itt a termelési folyamatok optimalizálása és az automatizáció révén növelik hatékonyságukat a cégek.
A harmadik kiemelt terület a logisztika (21%). Itt különösen a szállítási útvonalak optimalizálásában és a készletgazdálkodásban veszik igénybe az MI-t.
Az MI-t alkalmazó vállalatok 73 százaléka már most tapasztalja a saját hatékonyságának javulását, ami rávilágít arra, hogy azok a vállalkozások maradnak versenyképesek, amelyek gyorsan alkalmazkodnak a technológiai változásokhoz – olvasható a Magyar Termék Nonprofit Kft. közleményében.
(kép: Dall-e)