Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Sok kisvállalkozó fél a mesterséges intelligenciától, 3 területen mégis használja

MEGOSZTÁS

Ma már szinte a csapból is a mesterséges intelligencia folyik, és amellett, hogy az újabb technológiai ugrás sokaknak új ötleteket, lehetőségeket jelent, legalább ennyien vannak, akik ijedten szemlélik az eseményeket.

Mint arról például a HRnews.co.uk is beszámolt a napokban, a brit kisvállalkozások mintegy harmada fél bevezetni az MI-t. Még akkor is, ha látják és elismerik a technológia előnyeit. 

Az Indeed toborzó platform felmérése szerint az alkalmazottak félelmei is csak tovább erősítik a vállalkozások aggodalmait az Egyesült Királyságban. Az Indeed ezer kisvállalkozás vezetőjét faggatta az MI-vel kapcsolatos tervekről, attitűdökről.

Az MI-t annak ellenére is mellőzik a cégek, hogy ezzel a kisvállalkozások jelentős időmegtakarításoktól esnek el. Négyből egy megkérdezett szerint az MI révén megspórolt idő akár a négynapos munkahét lehetőségét is megnyitja. 

De mit kapunk mi az MI-től?

A felmérés eredményei szerint a megkérdezettek 40 százaléka szeretne könnyen használható MI-termékeket. A vállalkozások mintegy harmada (29 százaléka) azt mondja, hogy a vállalkozás által már használt termékekben vagy eszközökben látnák szívesen az MI-funkciókat.

A brit kisvállalkozók félelmei részben abból adódnak, hogy a legkisebb esélyét is ki akarják zárni bármilyen fiaskónak vagy fennakadásnak az üzletmenetben. A megkérdezettek 38 százaléka egyébként azt mondta, hogy a vállalkozás sikere rajtuk múlik. Nem sokkal többen – 39 százalékuk – mondták azt, hogy inkább maradnak a kaptafánál. Vagyis ragaszkodnak ahhoz, amit már jól ismernek és tudnak. A válaszadók 37 százaléka szerint nem éri meg a kockázatot, hogy az MI-használattal esetleg javulna vállalkozásuk hírneve.

Mindemellett a brit vállalkozók azt a feladatot sem vállalja magára, hogy meggyőzze az MI-től idegenkedő alkalmazottait a technológia hasznáról. Azzal persze a vállalkozások is tisztában vannak, hogy ezzel az attitűddel versenyhátrányba kerülnek a nagy cégekkel szemben, amelyek már alkalmazzák az MI-t.

A magyar termékek egyre “intelligensebbek”

A Magyar Termék Nonprofit Kft. augusztus elején 260 védjegyhasználó partnere körében készített felmérést. A kutatásban arra keresték a választ, hogy a partnerek milyen mértékben integrálták az MI-t üzleti, gyártási folyamataikba. 

A felmérés eredményei szerint a cégek több mint háromnegyede (77%) már aktívan használja a mesterséges intelligenciát. 

A leggyakoribb alkalmazási terület a marketing (64%), ahol az MI-t például a fogyasztói trendek elemzésére és célzott kampányok kidolgozására használják. 

A második legfontosabb területe az MI bevezetésének a gyártás (28 százalék). Itt a termelési folyamatok optimalizálása és az automatizáció révén növelik hatékonyságukat a cégek. 

A harmadik kiemelt terület a logisztika (21%). Itt különösen a szállítási útvonalak optimalizálásában és a készletgazdálkodásban veszik igénybe az MI-t. 

Az MI-t alkalmazó vállalatok 73 százaléka már most tapasztalja a saját hatékonyságának javulását, ami rávilágít arra, hogy azok a vállalkozások maradnak versenyképesek, amelyek gyorsan alkalmazkodnak a technológiai változásokhoz – olvasható a Magyar Termék Nonprofit Kft. közleményében.

(kép: Dall-e)

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!