Változás jöhet a Facebook hirdetés-menedzsmentben. A közösségi médiavállalat alkalmazásainak jelenleg 3,43 milliárd egyedi és aktív felhasználója van világszerte – írta a Reuters. A világ vezető SM-cégének MI-alapú eszközei segítenek személyre szabott hirdetés-variációkat, képi háttereket, valamint a videohirdetések automatikus beállításait létrehozni. Ez pedig igen jövedelmezővé teheti a hirdetéseket a cégek és márkák számára.
Sosem volt ilyen egyszerű
A márka megad egy termékképet és egy költségkeretet, a Meta MI-platformja pedig létrehozza a hirdetést. Beleértve a képet, a videót és a szöveget, majd meghatározza a felhasználói célzást az Instagramon és a Facebookon, költségvetési javaslatokkal együtt – derül ki a WSJ riportjából. Mindeddig ezeket a felhasználónak kellett definiálnia.
A Meta azt is tervezi, hogy a hirdetők az MI segítségével személyre szabhatják a hirdetéseket.
A felhasználók mindezen felül valós időben látják ugyanannak a hirdetésnek különböző változatait, például a földrajzi elhelyezkedés alapján.
A hirdetés mindent visz
A Facebook és az Instagram tulajdonosa, a Meta bevételeinek többsége a hirdetések értékesítéséből származik. A Reuters megkeresésére Mark Zuckerberg vezérigazgató nyilvános megjegyzéseire utalt az MI-vezérelt hirdetésekkel kapcsolatban.
Zuckerberg a napokban hangsúlyozta, hogy a hirdetőknek olyan MI-termékekre van szükségük, amelyek “mérhető eredményeket szállítanak – méretarányosan”. Ráadásul nem a távoli jövőben.
A Meta vezére szerint a vállalat célja egy olyan egyablakos, MI-alapú rendszer létrehozása, ahol a vállalkozások célokat tűzhetnek ki, költségvetést oszthatnak ki, és a logisztikát a platformra bízhatják.
Az olyan közösségi médiavállalatok, mint a Snap, a Pinterest és a Reddit, egyre inkább az MI és a gépi tanulás eszközeibe fektetnek be. Céljuk, hogy bevonzzák a hirdetőket az intenzív versenyben lévő hirdetési piacon.
Több tech-cég, így a Google és az OpenAI is piacra dobott már videó- és képgeneráló MI-eszközöket. Igaz, ezek széles körű alkalmazása a reklámiparban továbbra is kétséges. A marketingesek ugyanis még mindig a márkabiztonságot, a kreatív kontrollal és a minőséggel kapcsolatos kockázatokat mérlegelik.
…és még annál is többet
A Meta Platforms erős reklámteljesítményével felülmúlta az első negyedéves elemzői becsléseket. Jócskán rácáfolva ezzel a növekedési félelmekkel kapcsolatos befektetői aggodalmakra.
A Facebook és az Instagram anyavállalata emellett növelte az idei évre tervezett tőkekiadásait, mivel felgyorsította a mesterséges intelligenciát támogató adatközpontok építését.
A Meta megemelte idei beruházási terveit is, a befektetések így 64 milliárd és 72 milliárd dollár között alakulhatnak.
“A fejlődés üteme az egész iparágban és az előttünk álló lehetőségek elképesztőek. Agresszívan és hatékonyan dolgozunk, vezető infrastruktúrát és csapatokat építünk” – mondta Zuckerberg a befektetőknek.
A Meta vezetői szerint a beruházás nagy részét az alaptevékenység támogatására fordítják, például a hirdetésekhez szükséges számítási teljesítmény biztosítására, nem pedig a generatív MI-fejlesztésre.
(Kép: unsplash.com/Markus Winkler)