Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Megérkezett a Google Chrome intelligens riválisa

Az OpenAI bemutatta a ChatGPT Atlas böngészőt, amely közvetlen kihívást jelent a Google Chrome-nak. A régóta várt, MI-vel működő webböngésző a cég népszerű chatbotjára épül.

A ChatGPT Atlas közvetlenül a Google Chrome dominanciájára tör – írta beszámolójában a Reuters.

Felhívás keringőre

Az OpenAI abból igyekszik tőkét kovácsolni, hogy hetente 800 millió aktív ChatGPT-felhasználót szolgál ki. 

Mindeközben a cég egyre több területen jelenik meg a felhasználók online életében.

Mint arra a Reuters tudósítása is rámutat: többek között azzal, hogy böngészési szokásaikról adatokat gyűjt. 

Az Atlas elindítása felgyorsíthatja az átállást az MI-alapú keresésre, hiszen egyre többen választják az olyan beszélgetésalapú eszközöket, amelyek összefoglalják és rendszerezik az információkat. Ahelyett hogy hagyományos, kulcsszavas keresésekre hagyatkoznának. 

A tőzsdén is nyomot hagyott 

Mindezzel tovább élesedik a verseny az OpenAI és a Google között.

Az Alphabet, a Chrome anyavállalatának részvényei 1,8 százalékkal estek a keddi kereskedés során.

A Reuters korábban már beszámolt az OpenAI új böngészőjének tervéről. Az Atlas egy igencsak zsúfolt mezőnybe érkezik.

Itt már olyan MI-böngészők működnek, mint a Perplexity Comet, a Brave Browser vagy az Opera Neon. 

Ezek a versenytársak is olyan funkciókat építenek be, mint az oldalösszefoglalás, űrlapkitöltés vagy kódkészítés, hogy minél több felhasználót vonzzanak.

Extra ajánlat az oldalsávban

A ChatGPT Atlas lehetővé teszi, hogy a felhasználók oldalsávként megnyissák a ChatGPT-t bármely weboldal mellett. Így összefoglalhatják a webes tartalmakat, termékeket hasonlíthatnak össze, vagy adatokat elemezhetnek közvetlenül az adott oldalról.

A fizetős felhasználók számára elérhető az “agent mode” is, amely pedig lehetővé teszi, hogy a ChatGPT a felhasználó helyett hajtson végre műveleteket. Olyan tevékenységek válnak elérhetővé, mint a kutatás, az ár-összehasonlítás, vagy az online vásárlás.

A keddi bemutatón az OpenAI fejlesztői demonstrálták, ahogy a ChatGPT megkeres egy online receptet, majd automatikusan megvásárolja az összes hozzávalót.

A böngésző mostantól világszerte elérhető macOS-en. A Windows-, iOS- és Android-verziók pedig a közeljövőben érkeznek.

Kvázi MI-élmény

Az OpenAI 2022 végén forradalmasította a technológiai ipart a ChatGPT megjelenésével. A kezdeti sikert követően azonban a vállalat komoly versenybe került a Google-lel és az Anthropic startup-pal, így most új növekedési területeket keres.

A Google eközben folyamatosan próbál alkalmazkodni a ChatGPT megjelenése óta megváltozott keresési szokásokhoz. 

Ma már sok keresésnél a találati oldalakon MI-áttekintés is megjelenik a hagyományos linkek mellett. Ezzel kvázi chatbot-élményt kínálnak.

A Google a múlt hónapban integrálta Gemini modelljét a Chrome böngészőbe – az amerikai felhasználók számára -, és tervezi, hogy a modellt az iOS Chrome-appba is beépíti.

A következő lépés a hirdetés

A Google számára kedvező fejlemény volt, hogy szeptemberben egy amerikai bíró kimondta: a vállalatnak nem kell eladnia a Chrome böngészőt. 

A növekvő verseny ellenére a Google Chrome továbbra is őrzi piacvezető szerepét: szeptemberben 71,9 százalékos globális piaci részesedést mértek a StatCounter adatai szerint.

Elemzők ugyanakkor úgy látják, az OpenAI új böngészője komoly kihívást jelenthet a hirdetési piac számára.

A chat integrálása a böngészőbe előkészíti az utat ahhoz, hogy az OpenAI reklámokat kezdjen értékesíteni. 

Ha ez megtörténik, az jelentős szeletet hasíthat ki a keresési hirdetésekből, amelyek területen a Google jelenleg a piac 90 százalékát uralja.

(Kép: Unsplash/Zac Wolff)

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!