Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Már élesben használható a SearchGPT, a Google kereső nagy riválisa

MEGOSZTÁS

A ChatGPT immár hivatalosan is egy mesterséges intelligenciával működő webes keresőmotor - jelentette be múlt csütörtökön az OpenAI.

A vállalat a fizetős előfizetők számára (a SearchGPT várólistás felhasználóival együtt) elérhetővé tette a valós idejű információszolgáltatást.

A kereső-szolgáltatás a beszélgetésekben, az ingyenes, vállalati és oktatási felhasználók a következő hetekben kapnak majd hozzáférést.

A webes keresés nem külön termékként indul, hanem azt a ChatGPT meglévő felületébe integrálták. A funkció a lekérdezések alapján határozza meg, hogy a webes találatokat mikor “csapolja le”, bár a felhasználók manuálisan is indíthatnak webes keresést. 

Az OpenAI is megérkezett a klubba 

A ChatGPT keresőintegrációjával az OpenAI olyan riválisokhoz zárkózik fel, mint a Microsoft Copilot vagy a Google Gemini, amelyek már régóta kínálnak valós idejű keresést az AI-beszélgetésekben.

Egy korábbi demóban Adam Fry, az OpenAI ChatGPT keresésért felelős vezetője az Apple részvényeinek és a vonatkozó híreknek a keresésével mutatta be a funkciót. A demóban így már láthattunk interaktív részvénygrafikont, információt az Apple várható nyereségéről, híreket, illetve kattintható hivatkozásokat, amelyek az eredeti forrásokra mutattak. (A releváns webhelyek listája egyébként a források oldalsáv görgetésével is látható.) 

Egy másik példában Adam Fry San Francisco-i olasz éttermekre keresett. Az eredmény: egy interaktív térképen “gombostűk” (pin) jelezték az ajánlott éttermeket. 

Mindkét példában Fry további kérdéseket tett fel, hogy finomítsa az eredményt. Például olyan éttermekre szűkítette a keresést, amelyek „lazábbak” és jobban illeszkednek a helyi miliőbe. 

Az új keresési funkció az összes ChatGPT platformon elérhető lesz: iOS és Android alatt, valamint az asztali alkalmazásokban is. 

A keresési funkcionalitás voltaképpen kereső-technológiák egyfajta keveréke – mondta Fry. 

Az OpenAI blogbejgyezése szerint a keresési modell a GPT-4o finomhangolt változata. A SearchGPT prototípusát tízezer felhasználóval tesztelték idén nyáron.

A frissítés előtt a ChatGPT “tudása” a modelltől függően 2021 és 2023 közötti határértékre korlátozódtak. 

Az OpenAI szóvivője, Niko Felix elmondta, hogy az élő keresés aktiválása mellett is folytatja a vállalat a képzési adatok frissítését, hogy hozzáférést biztosítspn felhasználóinak a legújabb fejlesztésekhez. Ez ugyanakkor „elkülönül” a vállalat modelljeinek képzésétől.

Felbolydult a keresőpiac

Az OpenAI bejelentésével egy időben más tech-cégek keresőfejlesztéseiről is érkeztek hírek. 

A Meta állítólag saját AI keresési megoldást fejleszt. A Google nemrég több mint 100 országra terjesztette ki AI áttekintő funkcióját. 

Az OpenAI egyik nagy versenyelőnye a Google Search-csel szemben az lehet, hogy a SearchGPT nem jelenít meg hirdetéseket. Emellett a kiemelt helyeken (a találati lista első helyein) sem szponzorált találatok jelennek meg. 

Az közismert, hogy a Google vagyonokat markol a keresési eredmények között megjelenő hirdetéseken, Fry szerint az OpenAI-nak jelenleg „nincsenek tervei” a ChatGPT-ben történő reklámozásra. 

Az MI-vel támogatott keresés működtetése azonban drágább, mint a hagyományos keresésé, és egyelőre nem világos, hogy az OpenAI hogyan fogja finanszírozni a SearchGPT működtetését. 

Várható például, hogy a ChatGPT-ben elérhető egyes szolgáltatásokhoz hasonlóan az ingyenes felhasználóknak bizonyos korlátokat szabnak majd arra, milyen gyakran használhatják a keresési modelleket.

(Kép: unsplash.com/Taras Shypka)

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!