Mint arról az AutoBild.de is beszámolt, minden harmadik járművezető számára fontos szempont, hogy megvédhesse járművét a hackertámadásoktól. E tekintetben pedig messze a kínai gyártók irányában a leggyengébb a bizalmi index.
A CAM felmérésében megkérdezettek 43 százaléka nyilatkozta azt, adatbiztonsági aggályaik miatt zárják ki kínai autó vásárlását.
A CAM a Cisco Systemsszel közösen készített tanulmányt annak a felmérésnek az eredményeiből, amelyet a YouGov intézet végzett el júliusban – 1149 sofőr megkérdezésével.
Míg a kínai autókkal szemben jellemző az általános bizalmatlanság, a német gyártókba vetett bizalom továbbra is töretlen.
A németek a német autókban bíznak
Stefan Bratzel, a CAM szakértője rámutatott: a kérdésre, a német autóvásárlók mely gyártókban bíznak adatbiztonsági szempontból, a három top márka a Mercedes, a BMW és a Volkswagen volt. Őket a Toyota, a Ford és az Opel követte. (A felmérésben a VW-márkákat, az Audit és a Porschét nem vizsgálták külön.)
Mindezekkel szemben az ázsiai kihívók, mint a BYD és a Nio a bizalmi skála aljára kerültek a felmérésben vizsgált 19 márka közül. A megkérdezettek mindössze 16-17 százaléka bízik ezekben a márkákban adatvédelmi szempontból.
Mint arra a tanulmány készítői is rámutattak, az, hogy Németországban kizárták a Huawei az 5G-hálózati bővítésekből, láthatóan hatással van az autógyártók megítélésére is.
Mindez ugyanakkor új értékesítési lehetőségeket is nyithat a német autóipar számára.
„Ez egy igazi versenyelőny, amelyet most ki kell használni”
– mondta Christian Korff, a Cisco németországi vezetői csapatának tagja. Az adatvédelem akár az új németországi exportszlogen is lehet, de akár a belsőégésű motorok globális védjegyévé is válhat – mondta Korff.
Ennek azonban előfeltétele, hogy a vállalatok most már tudatosan kezeljék a kérdést. Korff szerint mindez jelen pillanatban pusztán a vásárlói hitet jelzi, a tényeket még bizonyítani kell. Ehhez pedig a gyártóknak további befektetéseket kellene végrehajtaniuk a csatlakoztatott járművek megfelelő biztonsági architektúrájába.
Arról nem is beszélve, egyetlen incidens is elég lehet ahhoz, hogy ez a bizalom elvesszen.
A hackertámadás már nem lehet tabutéma
A gyártóknak ezért nyitottnak kell lenniük, és beszélniük kell a hackertámadások és az autókból történő adatlopások veszélyeiről – szögezte le Stefan Bratzel. A CAM szakértője szerint támadások biztosan lesznek, akkor pedig kiderül, hogy melyik platform lesz ellenállóbb.
(kép: Dall-E)