A cupertinói óriáscég hétfőn mutatta be az iPhone új generációját, és stratégiájában nagy hangsúlyt kaptak az új funkciók, amelyektől eladásai felpörgését várja az Apple. Mindeddig azonban Kínában nem talált olyan MI-partnert a cég, amely képes lenne meghajtani a 16-os széria MI-szoftverét, az Apple Intelligence-t, így annak kínai nyelvű változata csak jövőre érkezik majd az ázsiai régióba.
Mégis, a kínai közösségi média az iPhone 16 indulásától volt hangos, azt megelőzően, hogy a Huawei háromba hajtogatható mobilkészülékével igyekezett ellopni a show-t a nagy mobilos bejelentések napján. A fő kínai közösségi platformon, a Weibón a tegnapi tíz top témából három az iPhone-ról szólt, többségükben annak MI-funkcióiról.
Vajon merre lejt a világ legnagyobb mobilpiaca?
Az iPhone 16 és a 16 Plus modelleken egyébként Kínában ugyanaz az árcédula lesz, mint a tavalyi generáció megfelelő tagjain volt. Ez már csak azért is tűnhet csábítónak az ázsiai országban, mert az Apple durva árcsökkentésbe kezdett azután, hogy a pekingi kormányzat szigorú intézkedéseket vezetett be a külföldi gyártású mobilkészülékek használatára, ezzel pedig helyzetbe hozta a hazai márkákat.
Kérdés persze, hogy mekkora hatást gyakorol majd az MI hiánya Kínában a potenciális iPhone-vásárlókra, és milyen arányban tudja elcsábítani őket a Huawei legújabb hajtogatható szenzációja.