(Az első nap beszámolóját itt olvashatják!)
Kerülje el a data lake-hibákat a modern lake-követelmények teljesítésével
A legtöbb data lake meghibásodás a projekt erőforrásainak alulbecsléséből vagy a szükséges technológiák elhagyásából adódik. A szervezetek alábecsülik a készségeket, az időt, az adatmennyiséget, a tervezési követelményeket, az irányítást, és hagyományos tapasztalataikat az data lake új paradigmájához igazítják. Ezen az ülésen Roxane Edjlali, a Gartner vezető elemzője elmagyarázta a modern, többcélú adattó számos követelményét, hogy a szervezetek elkerüljék a kudarcokat.
- Az adatforrások fontosak, mert kiegészítik a hagyományos adattárházakat, és fejlett elemzést tesznek lehetővé.
- Ahogy a felhasználók felismerik az adattó potenciális üzleti értékét, úgy optimalizálják az adatforrásokat, hogy több felhasználási esetet támogassanak az adattudományon és az adattárházon túl.
- Vigyázzon a működési függőségekre – ha az adatforrást az operációs rendszerek táplálékává teszi, akkor azt jelentheti, hogy sokkal robusztusabbá kell tennie azt.
- Az adattavak szerepet fognak játszani a szervezet átfogó adatökoszisztémájában.
- Koncentráljon az üzleti érték biztosítására: tervezze meg adattóját többféle felhasználási esetre.
- A személyzet és a szakértelem készen áll a Data Lake-re.
- Ügyeljen arra, hogy ne legyen iszapos a tó. Felügyelje, szabályozza és biztosítsa az adatokat.
Hogyan vonzzon be, tartson meg tehetségeket adat-, elemzés- és AI-csapatai számára
Az adat- és elemzési vezetőknek a megfelelő emberekre és készségekre van szükségük a digitális üzletmenet felgyorsításához és a mérhető eredmények eléréséhez. Ezen az ülésen Jorgen Heizenberg , a Gartner alelnöke néhány tippet osztott meg a sikeres adat-, Analytics- és AI-csapatok felépítéséhez szükséges készségek teljes kombinációjának kezeléséhez és fejlesztéséhez.
- Szerezzen meg D&A tehetségeket a szervezeten kívülről nem szokványos megközelítések alkalmazásával, például atipikus alkalmazottak felvételével. Inkább potenciálért, mint tapasztalatért bérelj fel.”
- Gondolja újra a technológia-alapú megközelítéseket, és építsen fel egy olyan D&A tehetségstratégiát, amely inkább emberközpontú.
- Hozzon létre egy olyan kultúrát, amely előtérbe helyezi a munka és a magánélet egyensúlyát, a készségek fejlesztését és az érzelmi jólétet.
- Gyakori tévhit az, hogy több embert kell képeznünk a D&A készségekre. A valóság az, hogy meg kell érteniük, hogyan támogathatják az üzleti érdekelt feleket céljaik és célkitűzéseik megvalósításában.
- Nem arról van szó, hogy pontos egyezést találjunk egy szerepkörhöz, hanem az erőforrások azonosítása a megfelelő D&A-portfólióval, technológiával, területtel és soft skill-tapasztalattal és/vagy potenciállal.
- A kompenzáció fontos a lemorzsolódáshoz, de az elégedettség szintje nem a legrosszabb. Ha két vagy három másodlagos ösztönzővel javíthatja az alkalmazottak elégedettségét, akkor az felülmúlhatja vagy felülmúlhatja a kompenzáció fontosságát.
- Tartsa meg a D&A-tehetségeket azáltal, hogy egyensúlyt teremt a D&A-csapatban az emberek, a szerepek és a fejlődési utak sokfélesége révén.
Szóval CDAO akar lenni?
Az adatok és az elemzések elengedhetetlenek egy modern vállalat sikeréhez, és egy elszámoltatható vezetőre van szükség az adatok és az elemzések megvalósításához. Ezen az ülésen Sally Parker , a Gartner vezető igazgató-elemzője megosztotta azokat a kulcsfontosságú tulajdonságokat, amelyeket a Chief Data Officernak (CDO) meg kell testesítenie (vagy figyelembe kell vennie), a szereppel kapcsolatos elvárásokat, és azt, hogy mit kell tennie a szerepkörben.
A CDAO az üzleti vezető szerepre utal, amely elsődleges vállalati felelősséggel tartozik az értékteremtésért a szervezet adat- és elemzési eszközei, valamint az adat- és elemzési ökoszisztéma révén.
A Gartner felmérése szerint a CDO-k három legfontosabb feladata az adat- és elemzési stratégia, az adat- és elemzési kezdeményezések felügyelete, valamint az információs irányítás létrehozása és megvalósítása.
„A kizárólag adatokra koncentráló CDO-k küzdeni fognak azért, hogy hatékonyak legyenek és értéket teremtsenek.”
A CDO-nak három tulajdonságot kell megtestesítenie:
- Karmester – Vezesse a változást egy adatvezérelt kultúra felé. Gyakran felbujtóként
- Zeneszerző – Fokozza az adatvezérelt üzleti innovációt és a bevételszerzési lehetőségeket.
- Performer — Folyamatos, pragmatikus üzleti érték megvalósításának elősegítése alkalmazott betekintés segítségével.
Ezt a hármast megtestesítő CDO-k nagymértékben részt vesznek a digitális transzformációban, és hatékonyabban teremtenek üzleti értéket. Azok a CDAO-k, akik D&A stratégiájukat a vállalati stratégiákra és vízióra alapozzák, sikeresebbek, mint azok a CDAO-k, akik elszakadtak a vállalati stratégiától.