Kiberbűnözők – az adathalász kampányok részeként – gyakran márka-megszemélyesítéssel igyekeznek kicsalni az áldozatok adatait – és pénzét.
Mint arról a Forbes is beszámolt, a Gmail-felhasználók számára kék személyazonosság-ellenőrző jelölőnégyzeteket vezetnek be. A jelölések mind az iOS, mind az Android platformokon megjelennek.
A Google 2021 júliusában jelentette be az üzenetazonosításra szolgáló, hivatalosan Brand Indicators for Message Identification (BIMI) néven ismert jelölők bevezetését.
A szélesebb e-mail ökoszisztémában a feladók erősebb hitelesítése érdekében a márkák logó-megjelenítéseit 2023 májusában a közösségi médiahálózatok, például az X által népszerűvé tett kék pipára cserélték.
A BIMI-n innen és a BIMI-n túl
A Google most még egy lépéssel tovább ment, hogy a Gmail-felhasználóknak küldött e-mailek küldésekor ily módon igazolják a személyazonosságokat.
A Google szeptember végén közölte, hogy a BIMI által hitelesített jelölések mind az Android, mind az iOS Gmail alkalmazásokban is megjelennek majd. Azon küldemények küldői számára, akik sikeresen elfogadták a tanúsítványt egy bejegyzett védjeggyel. A változás várhatóan a következő hetekben lép életbe a Google. A cég azt is közölte, hogy nem támogatja az Apple Mailt és más levelezőalkalmazásokat.
Ugyanakkor mostantól támogatni fogja a BIMI-tanúsítványoknak a biztonsági tanúsító hatóságoknál kiállított típusát. Ezek az úgynevezett közös védjegy-tanúsítványok, amelyek lehetővé teszik, hogy „a küldő felek szélesebb köre használhassa a BIMI-t, akik esetleg nem rendelkeznek az ellenőrzött védjegy tanúsítványhoz szükséges bejegyzett védjeggyel”.
A Google szerint az ilyen ellenőrzőjegyek a biztonság egy újabb rétegét adják a Gmailhez.
Az ilyen erős hitelesítés segít a felhasználóknak azonosítani és megállítani még több spamet, valamint lehetővé teszi a valódi küldő számára, hogy kihasználják saját márkájukat és az emberek irántuk érzett bizalmát.
(Kép: unsplash.com/Solen Feyissa)