Friss becslések szerint egy átlagos tanár 42 edtech eszközt használ rendszeresen. A második út az, hogy az ipari iskoláztatás hatékonysága és unalma kezd eltűnni. A tanulással foglalkozó tudományok szerint a leghatékonyabbnak bizonyult tanítási gyakorlatok közül sok (aktív tanulás és a gyakori visszajelzés) és a diákok számára legmegragadóbb (szerepjáték és a projektmunka) jelentős időt igényel, amire a legtöbb tanárnak egyszerűen nincs ideje. Változhatna-e ez, ha minden tanárnak lenne egy asszisztense, egyfajta „másodpilóta”, aki segít abban, hogy a (különböző hátterű, eltérő elkötelezettségű és tanulási hajlandóságú) tanulókból álló osztályokat onnan, ahonnan elindultak, magasan képzett, kompetens és motivált fiatalokká tegye?
A tanári gyakorlat támogatása
Lassan megjelenik a „mindent megcsináló” eszközök egy osztálya, melyek az alább felsorolt felhasználási esetek közül többet is egyesítenek: például a MagicSchool.ai és az Eduaide.ai vagy lehetővé teszik, hogy sajátot építsünk (mint például a Playlab.ai).
Leckék generálása
Egy tanár, aki több írást szeretne beépíteni a hatodik osztályos természettudományokba, egy mesterséges intelligencia eszközt használ arra, hogy egy meglévő OpenSciEd terven alapuló, de beágyazott írási tevékenységgel ellátott leckét generáljon. Tanulmányok azt mutatják, hogy a tanárok meglepő hányada nem rendelkezik alapprogrammal, hanem saját leckéket használ, vagy a TeachersPayTeachers vagy a Pinterest oldalakon keresgél, és az eredmények nagyon eltérő minőségűek. Számukra a mesterséges intelligencia egyfajta TeachersPayTeachers szteroidokon.
Az olyan eszközök, mint a Nolej, DiffIt, MyLessonPal, Copilot, teachology.ai és még sokan mások bármilyen témában képesek megrendelésre leckéket generálni. Egyesek olyan kellékeket is biztosítanak, mint a kvízek, tanulmányi útmutatók vagy a tökéletesen elrendezett diaképek és kézikönyvek. Mások, mint például a Curipod, lehetővé teszik, hogy a leckét interaktív prezentációként adja át.
Oktatási coaching
A tanár rögzíti az óra hangfelvételét, és egy eszköz segítségével visszajelzést kap olyan készségekről, mint például a várakozási idő és a tanulók bizonyos téves elképzeléseinek kezelése. Az eszközök lehetővé teszik a tanár számára, hogy rögzítse az órát, és automatikus elemzést és visszajelzést kapjon. Az olyan jelenlegi eszközök, mint a TeachFX vagy az Edthena, az óra után elemzést biztosítanak. A jövőbeni eszközök lehetővé tehetik a valós idejű oktatást a képernyőn vagy fülhallgatón keresztül. Az eszközök segíthetnek a tanároknak a bizonyítékokon alapuló keretrendszerek, például a Marzano vagy a Danielson tananyaggal kapcsolatos felkészítésében, támogatva az egész iskolára kiterjedő bevezetést.
Más ágazatokban (ügyfélszolgálat) szerzett tapasztalatok azt mutatják, hogy a mesterséges intelligencia alapú coaching révén jelentős teljesítményjavulás érhető el. A hangminőség továbbra is megoldatlan probléma: a tanár csak az idő egy részében hallható, a diákok pedig alig. A jobb hangberendezések zavaróak lehetnek. Egyes tanárok aggódnak amiatt, hogy ki férhet hozzá a felvételekhez és az átiratokhoz. A technika jelenleg jobban megfelel az egész osztályra kiterjedő pedagógiának, míg a hatékony gyakorlat inkább kiscsoportos jellegű lehet.
Tanítási tanácsadó
Egy általános iskolai tanár azt tapasztalja, hogy osztályának egy részcsoportja nem értette meg a negatív számokat, és arra gyanakszik, hogy a tantervének procedurális megközelítése a probléma. A mesterséges intelligencia segítségével értékeli a jelenlegi óravázlatát és a diákok válaszait az osztályon belüli megértés-ellenőrzésekre. A mesterséges intelligencia tanácsadó összekapcsolja őt hasonlóan gondolkodó tanárokkal, cikkeket és kutatási tanulmányokat ajánl, és elősegíti a megbeszélést, amelyben részt vesz egy mesterséges intelligencia szakértő is. A negatív számok új, fogalmilag megalapozottabb megközelítését találja ki.
Kezdenek megjelenni az olyan eszközök, mint az EduGPT, amelyek különböző tantárgyak és témák esetében a tanítási tanácsadó vagy több tanácsadó szerepét töltik be. Ha a pedagógia szempontjából finomhangolják, akkor egy mesterséges intelligencia eszköz a tanár edzőjének és tanácsadójának szerepét is betöltheti. Például tanácsot adhatna a fogalmak tanításának konkrét módjairól, alternatívákat javasolhatna, és diagnosztizálhatná a tanulók erősségeit és téves elképzeléseit.
Más eszközök, mint például a TeachingLab.ai és a Coteach.ai, képesek egy meglévő leckét feldolgozni, és tanácsot adni a tanárnak annak javítására, például a tempó megváltoztatására, a megértés beágyazott ellenőrzésére, az alapkészségek meglétét biztosító állványokra, valamint a tanulók által már megtanult fogalmakhoz való kapcsolódásra.
Az MI-alapú együttműködési eszközök új életet lehelhetnek az online szakmai tanulási közösségekbe, amelyek egyébként gyakran nem vonzzák a pedagógusok kritikus tömegét. A mesterséges intelligencia képes megérteni az egyes tanárok fókuszát és kihívásait, összehozni őket hasonló pedagógusokkal, és releváns kutatásokat és blogbejegyzéseket beilleszteni a beszélgetésbe.
(Kiemelt kép: Unsplash+)