A reklámblokkolók komoly problémát jelentettek a világszerte ismert videómegosztó platform számára. A YouTube korábban többfélre stratégiát is kipróbált ezek ártalmatlanítására. Ám ezek közül egyik sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
A YouTube ezért most az eddigi talán legagresszívebb megoldást vezetné be a szerveroldali hirdetésinjekcióval. A szerveroldali hirdetésinjekció, más néven szerveroldali hirdetésbeillesztés során a videós tartalom és a hirdetés a szerveroldalon kerül összekapcsolásra, nem pedig a böngészőben (kliens oldali hirdetés beillesztés). Ha pedig a böngésző kikerül a folyamatból, a reklámblokkolók sem tudnak működésbe lépni.
This is going to break adblockers as well
byu/irelephant_T_T inyoutube
A YouTube eddig a kiliensoldali hirdetés beillesztés módszertana szerint működött. A kéretlen reklámok pillanatok alatt kiszűrhetők voltak a webes reklámblokkolókkal. Ennek úgy tűnik most vége. A Reddit-en számtalan YouTube felhasználó panaszkodott arról, hogy már a legerősebb reklámblokkolók, például a uBlock Origin sem működik a reklámok blokkolására.
A Prémium előfizetők mindebből semmit sem tapasztalnak, ellenben azok, akik eddig reklámmentesen, de előfizetés nélkül fogyasztottak videós tartalmat, lassacskán szembesülni fognak az új stratégiával.
A platform egyébként 2024-ben erősebb korlátozásokat vezetne be a tartalommegosztásra vonatkozóan is.