A Pew Research Center új felmérése szerint a 13 és 17 év közötti gyerekek 46 százaléka bevallotta, hogy ideje nagy részét az Instagramon, a Snapchaten, a TikTokon vagy a YouTube-on tölti. A szeptemberben és októberben készül felmérés több érdekességre is rámutatott.
Összességében a tizenévesek 96 százaléka számol be napi internetezésről okostelefonokon, számítógépeken, játékkonzolokon és táblagépeken keresztül. A legtöbben okostelefonnal neteznek. Ez a szám 24 százalékkal több, mint egy évtizeddel ezelőtt.
A 15 és 17 év közötti tinik 75 százaléka nagyobb valószínűséggel használja a közösségi médiát, mint a 13 és 14 év közötti tinédzserek, akiknek 43 százaléka van gyakran jelen az alkalmazásokban.
Az idősebb tizenévesek szinte folyamatosan az interneteznek. A legtöbbet YouTube-ot használják, amit a TikTok, az Instagram és a Snapchat követ. A Facebookon, az X-en, a WhatsAppen, a Redditen és a Threadsen kevésbé vannak jelen.
Fontos hova szavaznak a szülők
A korcsoportban eltérés tapasztalható a politikai beállítottság alapján. A demokraták nagyobb valószínűséggel használják a TikTokot, az Instagramot, a YouTube-ot, a Redditet és a WhatsAppett, mint republikánus társaik. A demokrata tinik 73 százaléka használta a TikTokot, míg a republikánusnak csak 52 százaléka.
A latino és fekete tinédzserek töltik a legtöbb időt a neten, felük éjjel-nappal online van a közösségi médiában. Ez a szám az fehér tinédzserek körében csak 37 százalék.
Az alacsonyabb jövedelmű háztartásokban élők nagyobb valószínűséggel választják a TikTok-ot, mint a magasabb jövedelműek. A Snapchat és a Facebook esetén viszont nincsenek rasszbeli különbségek.
A lányok és fiúk bontásában magasabb a lányok folyamatos TikTok használata (19 százalék), mint a fiúké (13 százalék).
Szabályozás kellene
Elemzők szerint Pew Research eredményei alátámasztják, hogy szükség lenne a korlátok meghatározására. A kutatók 2023-as felmérése szerint az amerikaiak túlnyomó többsége támogatja a kiskorúakra vonatkozó időkorlátokat a közösségi médiában. Az amerikai felnőttek 81 százaléka támogatta a szülői beleegyezést a közösségi médiát használó kiskorúak esetében, szemben a tizenévesek 46 százalékával.