Bíró Pál, a DKSZ elnöke és a Google magyarországi vezetője elmondta, a következő időszakban jelentős átalakulásra van szükség a digitális kereskedelemben ahhoz, hogy egyre több és erősebb Magyarországról induló szereplő váljon meghatározóvá a régióban és globálisan.
Kiemelték, hogy a magyar e-kereskedelmi ágazat előtt nyitott a fejlődés lehetősége, a szektor jelentős növekedési potenciállal rendelkezik. Ennek optimális kiaknázásához az ökoszisztémában tapasztalható hiányosságokat és kihívásokat kezelni kell.
Jenei Gábor, a HEPA vezérigazgatója a közleményben elmondta, „a nemzetközi versenyképességünket a digitalizációs képességeink alapjaiban határozzák meg, így szeretnénk, ha minél több magyar kis- és középvállalkozás élne a digitalizáció nyújtotta széles körű lehetőségekkel.” A HEPA és a DKSZ közötti együttműködés keretében ezt kívánják előmozdítani. Csatlakoznak a DKSZ mentorprogramjához, szakmai tudásukat megosztják, ebben nyújtanak majd segítséget a HEPA Exportakadémia képzési programjai is – tette hozzá Jenei Gábor.
A HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség Nonprofit Zrt. célja, hogy professzionális szolgáltatásokkal és ösztönző eszközökkel segítse a magyar vállalkozások külföldi piacra lépését. A DKSZ egy olyan szakmai együttműködés, amelynek célja a magyarországi e-kereskedelem és e-kereskedők helyzetének javítása, a magyar e-kereskedelem átalakulásának előmozdítása, a hazai szereplők megerősítése és nemzetközi terjeszkedésük fellendítése.