Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Rászálltak az adathalászok a Yahoo-ra

MEGOSZTÁS

A Check Point Research jelentése szerint 2022 utolsó negyedévében a Yahoo 23 helyet ugorva került az élre, de a LinkedIn és a FedEx is visszatértek a Top 10-be. A kiberbiztonsági cég Threat Intelligence részlegének 2022 negyedik negyedévére vonatkozó adathalászati trendeket feltérképező jelentése azon brandeket emeli ki, melyeket a bűnözők leggyakrabban használtak azzal a céllal, hogy személyes információkat vagy fizetési igazolásokat tulajdonítsanak el.

(kiemelt fotó: EnvatoElements)

A vizsgált időszakban a Yahoo volt a legtöbbet utánzott brand, 23 helyet ugrott előre és világszerte az adathalász támadások 20%-a volt köthető a nevéhez. A Check Point Research arról számolt be, hogy a cyberbűnözők olyan e-maileket terjesztettek, melyeknek a tárgymegjelölése azt sugallta, hogy a címzett díjat, pénzt nyert, feladóként ’Award Promotion’ vagy ’Award Center’ megjelölésekkel. A levél tartalma arról tájékoztatta a célszemélyt, hogy a Yahoo szervezésében több százezer dolláros díjat nyert, és a személyes, valamint banki adatainak a megadására kérte őt a megnyert összeg átutalásához. Az e-mail arra is figyelmeztetett, hogy jogi okok miatt senkinek ne beszéljen a nyereményről.

Általánosságban a technológiai szektor volt az egyik vezető iparág az adathalászok által kihasználtak között, őt követte a szállítmányozás és a közösségi hálózatok. A DHL került az adathalászatnak leginkább kitett brandek listájának második helyére, a támadások 16%-ában jelent meg a neve, míg a Microsoft a maga 11%-ával a harmadik helyen volt. A LinkedIn ugyancsak visszakerült a listára, ötödik helyre ugrott 5,7%-kal. A DHL népszerűsége valószínűleg az ünnepeket megelőző vásárlási akcióknak tudható be, mint a Black Friday és a Cyber Monday, amikor a hackerek hamis szállítási értesítéseket küldtek ki a brand nevében.

 

2022 negyedik negyedévében az adathalászatnak leginkább kitett brandek

Forrás: Check Point

(százalék, a felsorolás alapja az adott brand teljes megjelenése az adathalász támadásokban)

Yahoo 20

DHL 16

Microsoft 11

Google 5,8

LinkedIn 5,7

WeTransfer 5,3

Netflix 4,4

FedEx 2,5

HSBC 2,3

WhatsApp 2,2

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!