(kiemelt fotó: EnvatoElements)
A vizsgált időszakban a Yahoo volt a legtöbbet utánzott brand, 23 helyet ugrott előre és világszerte az adathalász támadások 20%-a volt köthető a nevéhez. A Check Point Research arról számolt be, hogy a cyberbűnözők olyan e-maileket terjesztettek, melyeknek a tárgymegjelölése azt sugallta, hogy a címzett díjat, pénzt nyert, feladóként ’Award Promotion’ vagy ’Award Center’ megjelölésekkel. A levél tartalma arról tájékoztatta a célszemélyt, hogy a Yahoo szervezésében több százezer dolláros díjat nyert, és a személyes, valamint banki adatainak a megadására kérte őt a megnyert összeg átutalásához. Az e-mail arra is figyelmeztetett, hogy jogi okok miatt senkinek ne beszéljen a nyereményről.
Általánosságban a technológiai szektor volt az egyik vezető iparág az adathalászok által kihasználtak között, őt követte a szállítmányozás és a közösségi hálózatok. A DHL került az adathalászatnak leginkább kitett brandek listájának második helyére, a támadások 16%-ában jelent meg a neve, míg a Microsoft a maga 11%-ával a harmadik helyen volt. A LinkedIn ugyancsak visszakerült a listára, ötödik helyre ugrott 5,7%-kal. A DHL népszerűsége valószínűleg az ünnepeket megelőző vásárlási akcióknak tudható be, mint a Black Friday és a Cyber Monday, amikor a hackerek hamis szállítási értesítéseket küldtek ki a brand nevében.
2022 negyedik negyedévében az adathalászatnak leginkább kitett brandek
Forrás: Check Point
(százalék, a felsorolás alapja az adott brand teljes megjelenése az adathalász támadásokban)
Yahoo 20
DHL 16
Microsoft 11
Google 5,8
LinkedIn 5,7
WeTransfer 5,3
Netflix 4,4
FedEx 2,5
HSBC 2,3
WhatsApp 2,2