a fejlesztések eredményei a lakosság, az államigazgatás és a vállalkozások által használt magas szintű, minőségi elektronikus ügyintézési megoldások bevezetésének alappillérei, amelyekkel csökkennek az adminisztratív terhek és gyorsabbá válik az ügyintézés.
A beszámolóból kiderül, hogy a kormányzati hitelesítés szolgáltatás (Gov CA) esetében megtörtént az átállás a jelenleg legmodernebbnek számító nyilvános kulcsú titkosítást alkalmazó tanúsítványokra. Ezzel a lépéssel a kormányzati hitelesítés-szolgáltatás illeszkedik a nemzetközi ajánlásokhoz, és a jövőben is garantálja a biztonságos elektronikus kommunikációt – írták.
Hozzátették, hogy ezzel a határon átnyúló ügyintézés is lehetővé vált. A rendszer lényege, hogy a magánszemélyek saját nemzeti azonosító eszközeiket használhassák a más uniós országokban online elérhető elektronikus közszolgáltatásokhoz való hozzáféréshez. A projekt részeként az úgynevezett Rendelkezési Nyilvántartást is továbbfejlesztették, így mostantól a cégek, egyéni vállalkozók és egyéb szervezetek nevében eljáró természetes személyek képviseleti jogosultsága elektronikusan ellenőrizhető.
A fejlesztéseket az Európai Szociális Alap, valamint a központi költségvetés finanszírozta a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-Fejlesztési Operatív Program (KÖFOP) és a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP) keretében, összesen több mint három és fél milliárd forint értékben. A program megvalósításában a NISZ mellett a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ), az IdomSoft Zrt., valamint a KOPINT-DATORG Informatikai és Vagyonkezelő Kft. vett részt – olvasható a közleményben.