Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Nem is tudunk az egészségügyi adataink felhasználásáról

MEGOSZTÁS

A mesterséges intelligencia és az egészségügy is megtalálhatók a lisszaboni Web Summit legfontosabb idei témái között. A kettő kapcsolata a Picnic Health szerint az emberibb egészségügy kell, hogy legyen.

Régóta tudjuk, hogy a mesterséges intelligencia folyamatok optimalizálására képes. Ha ezt az egészségügyben alkalmazzuk, akkor lehetőség nyílik az orvos és a beteg közötti kapcsolatot átalakítására. Személyre szabottabbá, elérhetőbbé és hatékonyabbá lehet tenni az egészségügyi ellátást.

Troy Astorino, a Picnic Health társalapítója és műszaki igazgatója szerint a mesterséges intelligencia javíthatja az egészségügyi ellátórendszerek technológiai hatékonyságát és ezáltal megkönnyítheti az orvosok és a betegek életét.

Élethosszig tartó adatbázis

A Picnic Health alaptechnológiája, az Universal Patient Record gyűjti és rendszerezi a betegek egészségügyi adatait, függetlenül attól, hogy azokat hol hozták létre. Ebbe beletartoznak az elektronikusan rögzített adatok, az információk másik felét továbbra is kézi folyamatok, például faxok adják. Ezeket alakítja a rendszer hozzáférhető és strukturált digitális információkká.

A betegek számára a központosított adatbázis lehetővé teszi, hogy figyelemmel kísérjék az ellátás folytonosságát, méghozzá egész életük során – függetlenül a felkeresett orvosoktól vagy a felállított diagnózisoktól.

A rendszer által használt mesterséges intelligencia személyre szabhatja a kezeléseket is, mivel Astorino szerint „minden ember másképp reagál”. Ám mindez csak megfelelő adatvédelemmel párosítva működhet.

Astorino úgy véli, hogy a legtöbb egészségügyi adatot a betegek beleegyezése nélkül használják ma fel, és erről a legtöbben nem is tudnak. A Picnic Health megközelítése más: teljes ellenőrzést biztosít a betegeknek adataik felett. Ez az átláthatóság csökkenti a félelmeket és megerősíti a bizalmat a fejlett technológiák egészségügyben való alkalmazása iránt.

A mesterséges intelligencia lehetővé teheti a betegek számára, hogy jobban megértsék állapotukat. Astorino szerint, ha olyan egyszerűen és relevánsan kereshetünk rá saját egészségügyi feljegyzéseire, mint egy Google-keresés, mindezt saját kórtörténetünkhöz igazítva, akkor tájékozottabb beszélgetéseket folytathatunk az orvosokkal, elkerülve a nem releváns információkat.

Kevesebb adminisztráció

Az orvosok oldaláról a mesterséges intelligencia adminisztratív terhek enyhítésére használható, lehetővé téve, hogy több időt fordítsanak a betegekre. Astorino szerint „nagyon személyes kapcsolat van orvos és beteg között. Ha a mesterséges intelligencia ki tudja küszöbölni az olyan feladatokat, mint a feljegyzések elemzése vagy az egyszerű kérések kezelése, a klinikusok több időt fordíthatnak az értelmes interakciókra”, ez pedig mindkét oldal számára előnyös.

További előny, hogy a mesterséges intelligencia forradalmasíthatja a kutatás területét, az összetett adatok elemzésének leegyszerűsítésével elősegítve új terápiák gyorsabb és hatékonyabb kidolgozását.

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!