Régóta tudjuk, hogy a mesterséges intelligencia folyamatok optimalizálására képes. Ha ezt az egészségügyben alkalmazzuk, akkor lehetőség nyílik az orvos és a beteg közötti kapcsolatot átalakítására. Személyre szabottabbá, elérhetőbbé és hatékonyabbá lehet tenni az egészségügyi ellátást.
Troy Astorino, a Picnic Health társalapítója és műszaki igazgatója szerint a mesterséges intelligencia javíthatja az egészségügyi ellátórendszerek technológiai hatékonyságát és ezáltal megkönnyítheti az orvosok és a betegek életét.
Élethosszig tartó adatbázis
A Picnic Health alaptechnológiája, az Universal Patient Record gyűjti és rendszerezi a betegek egészségügyi adatait, függetlenül attól, hogy azokat hol hozták létre. Ebbe beletartoznak az elektronikusan rögzített adatok, az információk másik felét továbbra is kézi folyamatok, például faxok adják. Ezeket alakítja a rendszer hozzáférhető és strukturált digitális információkká.
A betegek számára a központosított adatbázis lehetővé teszi, hogy figyelemmel kísérjék az ellátás folytonosságát, méghozzá egész életük során – függetlenül a felkeresett orvosoktól vagy a felállított diagnózisoktól.
A rendszer által használt mesterséges intelligencia személyre szabhatja a kezeléseket is, mivel Astorino szerint „minden ember másképp reagál”. Ám mindez csak megfelelő adatvédelemmel párosítva működhet.
Astorino úgy véli, hogy a legtöbb egészségügyi adatot a betegek beleegyezése nélkül használják ma fel, és erről a legtöbben nem is tudnak. A Picnic Health megközelítése más: teljes ellenőrzést biztosít a betegeknek adataik felett. Ez az átláthatóság csökkenti a félelmeket és megerősíti a bizalmat a fejlett technológiák egészségügyben való alkalmazása iránt.
A mesterséges intelligencia lehetővé teheti a betegek számára, hogy jobban megértsék állapotukat. Astorino szerint, ha olyan egyszerűen és relevánsan kereshetünk rá saját egészségügyi feljegyzéseire, mint egy Google-keresés, mindezt saját kórtörténetünkhöz igazítva, akkor tájékozottabb beszélgetéseket folytathatunk az orvosokkal, elkerülve a nem releváns információkat.
Kevesebb adminisztráció
Az orvosok oldaláról a mesterséges intelligencia adminisztratív terhek enyhítésére használható, lehetővé téve, hogy több időt fordítsanak a betegekre. Astorino szerint „nagyon személyes kapcsolat van orvos és beteg között. Ha a mesterséges intelligencia ki tudja küszöbölni az olyan feladatokat, mint a feljegyzések elemzése vagy az egyszerű kérések kezelése, a klinikusok több időt fordíthatnak az értelmes interakciókra”, ez pedig mindkét oldal számára előnyös.
További előny, hogy a mesterséges intelligencia forradalmasíthatja a kutatás területét, az összetett adatok elemzésének leegyszerűsítésével elősegítve új terápiák gyorsabb és hatékonyabb kidolgozását.