acebook folyamatosan újítgatja a megjelenését, hogy fiatalosabbnak tűnjön, eddig azonban kevés sikerrel járt. A Z-generációs fiatalok, akik a Facebook szemszögéből a platform jövőjét jelentik nem használják túl gyakran a felületet.
A Z-generáció közösségi médiahasználati szokásai 2024-ben
Facebook: A felnőtt körülbelül 68% használja a Facebookot egy friss amerikai kutatás szerint, de a fiatalabb felhasználók körében a népszerűsége csökkent. Bár konkrét adatok a Z generációra vonatkozóan még nem állnak rendelkezésre, az egyértelműen látszik mára jelenlegi adatokból is, hogy a fiatalabb generáció kevésbé aktív a Facebookon.
A Pew Research Center adatai szerint tavaly az amerikai tizenéveseknek már csak 33%-a volt Facebook-felhasználó, szemben a 2014-es 71%-kal.
Instagram: A 18-29 éves felnőttek körében körülbelül 78% használja az Instagramot. Ez a platform igen népszerű a fiatalok körében.
TikTok: A fiatal felnőttek körében, különösen a 18-29 évesek között, a TikTok használatának aránya nagyon magas. Körülbelül 78%-uk aktívan használja a platformot.
Ezzel szeretne versenyre kelni a Facebook. A Meta legújabb bejelentése szerint több „izgalmas frissítést hoznak, amelyek célja, hogy a Facebook ne csak a barátokkal való kapcsolattartás színtere legyen, hanem egy helyi közösségi központtá is fejlődjön.”
Új lapok, és tartalmak jönnek
Az Austinban megrendezett Facebook IRL pop-up eseményen a Meta bejelentette a Facebook új dizájnját, amely a helyi közösségi információkra és szórakozási lehetőségekre helyezi a hangsúlyt.
Az új Facebook funkciók közé tartozik a „Helyi” lap, amely a helyi tartalmakat egyesíti, mint például a közeli események, helyi csoportok és ajánlások. Ez a funkció kezdetben néhány amerikai városban lesz elérhető.
Ezen kívül a Facebook Feed egy új szekcióval bővül, amely a felhasználók helyi közösségeivel kapcsolatos érdekes bejegyzéseket és információkat mutatja be.
A „Felfedezés” fül egy új algoritmus segítségével személyre szabott ajánlásokat nyújt, így a felhasználók feltérképezhetik a számukra érdekes tartalmakat, mint például DIY tippek vagy helyi sportcsoportok. A Facebook Videó lapja is frissül, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy könnyen navigáljanak a különböző típusú videók között.
A a Z-sek szerelmi életére is odafigyel
A Facebook a felhasználói élmény fokozására is összpontosít. Az Events és Groups frissítésekkel a felhasználók heti összefoglalót kapnak a közelgő eseményekről, míg a Group AI funkció segíti a csoporttagokat, hogy gyorsan megtalálják a válaszokat a korábban feltett kérdésekre. Ezen kívül a Facebook Dating új „Matchmaker” funkciója lehetővé teszi, hogy barátaink segédkezzenek a potenciális partnerek kiválasztásában.
Összességében a Facebook frissítései célja, hogy a platform megőrizze relevanciáját a fiatalabb generációk számára, akik már teljesen másra használják az oldalt, mint a régebbi felhasználók.
(Kép: pixabay.com)