2022-ben végleg kiderült, hogy a mindenhatónak tartott Facebook a céges közösségi médiás célokra egyre kevésbé éri meg és hirdetni rajta is gyakorlatilag pénzkidobásnak számít már. Komolyabb üzleti körökben idén már a LinkedIn felülete vitte a stafétát és már elérte azt a kritikus tömeget is (több mint 1,2 milliónyi magyar felhasználó), amikor a marketing szakembereknek sem kell szégyenkezni, hogy egy-egy kampányuk nem jut el a óhajtott célcsoporthoz. Igaz hirdetni itt még a LinkedIn natív eszközeivel csak a kiváltságosok szoktak, és valljuk be azt is, hogy túl drága még a magyar vállalkozások számára a mai stagflációs időkben. A probléma viszont még mindig az, hogy a legtöbben félre is értik a platformot, csupán egy toborzási social media eszköznek vélik csupán még ma is. Valójában viszont mára a LinkedIn az üzleti kapcsolatépítés egyik elsődleges felületévé vált és kihagyhatatlan egy magára valamit is adó B2B ICT cégnek, ha a szakmai márkájának erősítéséről és szinten tartásáról van szó. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy egy B2C cég nem tudná kamatoztatni a tartalommegosztás területén a LinkedIn-t.
B2B cégeknek ma már kötelező itt a jelenlét
Fontos megemlíteni, hogy a LinkedIn „a szűz kéz mindent visz” elve alapján még 2023-ban sem fog a Facebookon évekkel ezelőtt még működő gyors sales-kampányokat senki se levezényelni. Nincs is értelme, mert ezen az eleve B2B social media felületen minden sokkal lassabban történik meg, a vásárlói út sem 2-3 hetes folyamat. Mindezek mellett természetesen vannak kivételek és sikeres B2C kampányokat is látni hébe-hóba magyar cégeknél is. A LinkedIn még mindig drága a Facebookon szocializálódott magyar hirdetőknek, alapvetően ötször vagy akár tízszer nagyobb költséggel is kell számolni egy-egy kampány kapcsán. A Facebook hirdetések rákfenéjénél, a mindenható algoritmusnál viszont sokkal szigorúbban korlátozza a végeredményeket az itteni változata.
Mindezek mellett egy LinkedIn hirdetés kiválóan alkalmazható lead generálásra, landing oldalakra való átirányításra, jelentkezések egy gyors kattintással való levezénylésére, sőt a felhasználói konverziók sikeresen kamatoztathatók már. A legjobban a márkaismertség növelésére volt szokás 2022-ben használni, hiszen a célközönsége, vagyis ma már aki ad magára a B2B világából, itt mind megtalálható (igaz azért csak a felső nyolcvan százaléka:)) és egyre többen aktívan is használják a felületet. Nem véletlen, ma már egy megbízható és komoly szakmai hálózatnak gondolják, mellékesen olyan státuszú emberek vannak jelen rajta, akiknek hirdetve a márkánk csak presztízst arathat (persze ehhez jól is kell targetálni, hogy elérje őket a kampányunk és nem árt egy prémium márkával, brand awareness hirdetésekkel nyomulnunk).