Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Majdnem minden Z generációs munkavállaló AI-jal dolgozik

MEGOSZTÁS

A Google a hét elején tette közzé legújabb munkahelyi felmérésé, amely szerint a Z generáció tagjainak 93 százaléka használja a mesterségesintelligencia-megoldásokat feladataik elvégzése során, de a millenniumiak túlnyomó többsége is így tesz

A Harris Poll és a Google Workspace kutatása szerint a felmérésben szereplő Z generációs munkavállalók szinte mindegyike elismerte, hogy napi szinten nyúl a generatív mesterséges intelligenciához munkájuk során. 93 százalékuk két vagy több eszközt használ heti rendszerességgel. A millenniumiak 79 százaléka ugyanezt teszi.

A Google több mint ezer amerikai fehérgalléros, tudásalapú iparágakban dolgozó, 22 és 39 év közötti munkavállalót kérdezett meg. Főként mérnökök, műszaki dolgozók, elemzők válaszoltak. Számosan vezető beosztásban dolgoznak vagy céljuk, hogy hamarosan ilyen pozíciót töltsenek be.

Az AI a fiatal vezetők kedvence

Yulie Kwon Kim, a Google Workspace termékfejlesztésért felelős alelnöke szerint a kutatás azt mutatja, hogy a feltörekvő vezetők elfogadják a mesterséges intelligenciát, és úgy vélik, ezzel növelhető a munkahelyi hatékonyság és termelékenység. A hamarosan vezetői pozícióba lépő munkavállalók pedig nem egyszerűen a hatékonyság eszközeként, hanem karrierjük katalizátoraként tekintenek az AI-ra.

A feltörekvő vezetők csoportja 82 százalékban használja a mesterséges intelligenciát munkájuk során. Hetven százalékuk emaileket fogalmaz vele, fordításra vagy a nyelvi akadályok leküzdésére használja. 88 százalék szerint az AI segíthet a megfelelő stílus megtalálásában, 87 százalék pedig úgy véli, hogy kényelmesebbé válik a hosszabb emailek írása. Kilencven százalék AI-jegyzeteket szeretne látni a meetingekről, amelyekre magabiztosabban tud becsatlakozni, ha esetleg valamilyen ok miatt elkésne.

A megkönnyített kommunikáció a munkavállalók szerint kritikus üzleti készségek bővítésében is segítséget nyúlt, például egyszerűbb a másokkal való együttműködés és a csapatvezetés is. A válaszadók 86 százaléka mondta, hogy a mesterséges intelligenciával jobb vezetőkké válnak, és 47 százalékuk szerint a problémamegoldást is javítja a könnyebb kommunikáció. 98 százalék számít arra, hogy az AI hatással lesz iparágukra vagy munkahelyükre a következő öt évben.

Elveszett a kommunikáció?

A kutatásra több érdekes válasz is érkezett. Az egyik az a megállapítás, hogy a Google-nak jelentős pénzügyi érdekeltségei vannak a mesterségesintelligencia-megoldások sikerében. A másik az emberi oldal. A Z generáció ugyanis az első, amely teljes mértékben a közösségi médián nőtt fel, ezért kutatások régóta bizonyítják, hogy sokkal elszigeteltebben élnek, mint a korábbi nemzedékek, illetve a csökkent személyes kontaktus okán a problémamegoldási képességeik sem tökéletesek. Most úgy tűnik, hogy felnőttként sem tanulják meg ezeket, hanem a mesterséges intelligenciára bízzák inkább kapcsolataikat.

IT EXPERTS-TECH LEADERS 2024 FELHŐ A JAVÁBÓL KONFERENCIA

ICT Global News

VIDEOGALÉRIA
FOTÓGALÉRIA

Legnépszerűbb cikkek

ICT Global News

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le az IT legfontosabb híreiről!