A tavaszi indulás óta csaknem 30 innovatív vállalkozás vett részt a Nemzeti Innovációs Ügynökség (NIÜ) külpiacra lépést segítő programján, az XPAND-en. Közülük 10 vállalkozás a NIÜ támogatásával nemzetközi innovációs és technológiai rendezvényekre is eljutott, amelyeken csaknem 200 üzleti tárgyalás jött létre külpiaci partnerekkel – emlékeztetett a NIÜ.
Szeptemberben újra Kínában, majd a következő hónapokban Németországban, Kazahsztánban, az Amerikai Egyesült Államokban és Szingapúrban is lehetőség nyílik a bemutatkozásra és üzleti kapcsolatépítésre – fűzték hozzá.
Fókuszban a vállalkozások
Az XPAND programsorozat segítségével a NIÜ innovatív mikro-, kis és középvállalkozásokat, illetve startupokat segít gyakorlati példákon keresztül megismerni a nemzetközi piacra lépés folyamatát, annak kihívásait és azt is, hogy a különféle országokban milyen sajátosságokra kell odafigyelniük.
A program elméleti része három elemből áll. Az első a helyzetfelmérés, ahol kiderül, jelenleg hol tartanak a jelentkező vállalkozások és milyen feladatokat kell elvégezniük a nemzetközi piacra lépéshez. A második során konkrét gyakorlati és módszertani ismeretekre tehetnek szert, a harmadik pedig a kiválasztott célpiacokkal kapcsolatos tudás elsajátításáról szól.
Ezt követően a legfelkészültebb jelentkezők a NIÜ segítségével a legjelentősebb globális piacokra is eljuthatnak. A program jelenleg néhány fejlettség, növekedési potenciál, illetve speciális ágazati lehetőségek szempontjából kiemelkedő piacot és azok nemzetközi közönséget vonzó kiállításait célozza meg: az Amerikai Egyesült Államokat, az Egyesült Királyságot, Szingapúrt, Németországot, Kínát és Kazahsztánt.
150 vállalat vehet részt a workshopon
Bódis László, a NIÜ vezérigazgatója, aki egyben a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) innovációért felelős helyettes államtitkára a közleményben elmondta: “A Nemzeti Innovációs Ügynökség kiemelt célja, hogy minél több innovatív magyar vállalkozásnak segítsen piacra lépni, lehetőség szerint nemzetközi színtéren is. Célunk, hogy minden évben legalább 100-150 innovatív vállalatnak adjunk át tudást a külpiacra lépésről, és a legfelkészültebb 30-50 vállalatot pedig el is juttassuk a számukra releváns célpiacokra” – emelte ki.
A résztvevők visszajelzése alapján az XPAND programsorozat feltárja annak lehetőségét, miként lehet minél kisebb erőfeszítéssel, hatékonyan eljutni arra a pontra, ahol a nemzetközi ügyfelek automatikusan elkezdik keresni a magyar termékeket. Az XPAND segítséget nyújt a külpiaci tervek kialakításához és annak a tudatnak a megerősítéséhez, hogy a külpiacra készülő nincs egyedül, mert mögötte van egy támogató és szakértői közösség – hangsúlyozta a NIÜ.
(Kép: Alpha Stock Images – alphastockimages.com)