A Gmail 2,5 milliárd Android és iOS felhasználója a hónap eleje óta új funkciót használhat a legkedveltebb levelezőrendszerben. Az összefoglaló kártyák segítségével többek között nyomon követhetik csomagjait, megtekinthetik megrendeléseik, foglalásaik vagy egyéb utazási adataik részleteit, esetleg emlékeztetést kaphatnak a befizetendő számlákról. Android-eszközön, iPhone-on vagy iPaden állnak rendelkezésre a kártyák, amelyekkel a cég szerint könnyebben lehet intézkedni, nem kell bogarászni az emailek között.
Mint a beszállókártyák
Az összefoglaló kártyákat mesterséges intelligenciával kiegészített rendszer generálja az emailes információ alapján. Helytelen adatok esetén, lehet jelezni a cégnek, hogy azok nem stimmelnek. A Beérkező levelek mappa tetején jelenik meg az új szekció „hamarosan történik” néven, amelyben a közeli eseményeket jelző kártyák találhatók.
A cég szerint megváltoztak az emailezési szokások, ezért volt szükség a fejlesztésre. A kártyák dinamikusan, valós időben frissülnek, tehát hasonlít a rendszer a reptéri bechekkolásnál már jól ismert netes beszállókártyákra.
Felhívás keringőre
Szakértők szerint a fejlesztés valóban izgalmas, de csak addig, amíg a hackerek fel nem fedezik. A felhasználóbarát működés ugyanis kockázatot jelenthet. A Google szerint a kártyák lehetővé teszik, hogy a felhasználók gyorsan hajtsanak végre olyan műveleteket, mint az útvonaltervezés, a meghívások kezelése, a csomagok nyomon követése, a bejelentkezés, az emlékeztetőként vagy fizetési kötelezettségként való megjelölés, és „nem kell többé keresgélni az eltemetett linkek után”. Azonban az adathalászat pontosan a linkre kattintásokkal kezdődik, és a megkönnyített kattintás könnyen lehet, hogy felhívás keringőre a hackerek számára.
A Google közleménye szerint mesterséges intelligencia vezérelte védelemmel blokkolják az adathalászatot, a rosszindulatú programok és a spamek 99,9 százalékát, mielőtt azok a postaládákba jutnának. Azonban naponta több mint 300 milliárd emailt küldtek és kaptak a Gmail-felhasználók a legutóbbi számlálás szerint, amelynek a 0,1 százaléka is tetemes mennyiség.
A cég szóvivője úgy nyilatkozott, hogy a kártyák nem változtatnak az általános biztonsági ajánlásokon. Tehát biztatják a felhasználókat, hogy mindig ellenőrizzék a feladót, mielőtt bármely linkekre kattintanának.
A probléma, hogy az amerikai biztonsági cég, a Transmit Security felmérése szerint még a Z generáció 71 százaléka sincs tisztában az adathalászat fogalmával, amely 97 százalékban pszichológiai manipuláció révén történik, nemhogy az idősek. Tehát nagyon kevesen figyelnek oda, hogy mire kattintanak, és még kevesebben fognak most, hogy könnyebb elérni a linkeket.